Vonde/dumme tanker siden han har ett barn fra før av - trenger RÅD/HJELP !!!

Mphljb

Flørter med forumet
Heisann

Jeg og sambo er lykkelige gravide.. 30 uker på vei nå med ei lita jente! Vi har vært sammen i 3 år og det var ett "hell i uhell", siden vi egentlig hadde tenkt til å vente til jeg iallfall var ferdig med prøvetiden på jobben - ler

Men.. han har en datter fra før av.. hun er 7 år gammel. Vi går forresten kjempe bra overns så det er ingenting problemer der.. og forholdet mellom barnemoren og min samboer var visst ikke så veldig bra siden de egentlig ikke var sammen når hun ble gravid og de, spesielt han, holdt ut og prøvde bare på grunn av barnet..

Men..uansett.. han har jo vært igjennom dette før og det har ikke jeg.. syns det er rart.. som f.eks etter fødselen, hvordan det blir å ha sex igjen etter en slik ting og ja.. han har vært igjennom det FØR, men en ANNEN !!! ååå... blir tullerusk.. Vil ikke tenke på det, men bilder slik som disse dukker opp i hytt og pine og jeg prøver å jobbe med de.. men... åååå...

noen råd? hjelp? ette eller annet? Jeg trenger deg virkelig !
 
Skjønner at du kanskje syns det er vondt siden han har opplevd det før med en annen person, men det får du rett og slett ikke gjort noe med!!
Tenk hvis det var omvendt da? At du hadde hatt et barn fra før? Du hadde vel kanskje ikke tenkt så mye på eksen din nå da?
Prøv å tenke på at nå er det dere det gjelder, og fortid er fortid! Du kan ikke spole tilbake tiden og det kan ikke han heller..
Vet ikke om det er noe trøst dette her, men prøv å bare godta at sånn er det [:)]
 
Med deg blir den opplevelsen unik for han uansett!! Men hvis du tenker mye på det,ville jeg snakket med han om det.. Og hvis han atpåtil ikke var sammen med hun andre når det barnet kom til verden,sier det seg nesten selv at denne gangen vil bli en helt anne lykke en sist!
 
kjæresten min har og opplevd det før,to ganger...
har vel ikke tenkt negativt på det tidligerere,sett mer den positive siden som at han vet hva som må gjøres når vannet går osv...
Prøv å bruk det som en støtte og ikke motgang.
lykke til:)
 
Skjønner hva du snakker om. Jeg hadde mange av de tankene når jeg gikk gravid. Mannen min har ei på 11 fra før, han var også gift.
Var livredd for at ikke han skulle synes opplevelsen var like stor for han som for meg. Tror det har mye med at man skal analysere hver minste ting når man går gravid, hvertfall i mitt tilfelle.
Jeg snakket masse med mannen min om det for det plaget meg virkelig. Tror det er det lureste man kan gjøre.
Nå skal det sies at den tanken har ikke slått meg en eneste gang etter godjenta vår kom.
Jeg tror også nå at han har en sååå mye mer positiv opplevelse rundt denne babyen fordi alt ligger så godt til rette for det, med trygghet og kjærlighet mellom oss. Og også fordi han ikke er så ung nå som da.
Lykke til med fødsel og jeg vet at dere kommer til å kose dere ordentlig med nurket sammen.
 
jeg er i samme båten som deg...mitt beste råd til deg er: SNAKK SAMMEN!!! du må spørre og stille spørsmål som han kan svare på slik at det hjelper deg til å slutte å tenke så mye på det...for du har vel nok av andre ting og tenke på nå går jeg ut i fra...glem hans fortid å se på det som erfaringer det er verdt å ta med seg så ordner det seg nok...lykke masse til i allefall:)
 
Back
Topp