Vond smak i munnen

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Har det gjennom hele dagen, nesten hver dag. Vet ikke om det er den "berømte" metallsmaken, men ganske skarp smak som jeg føler sitter bakerst på tunga.
Har også økt spyttproduksjon. Blir småkvalm av dette, og det medfører at jeg ofte søker etter å putte noe i munnen, som dog bare hjelper på der og da.

Flere som kjenner seg igjen? Er det noe å gjøre med dette? Håper inderlig det går over snart!

Høres frustrerende ut!
Jeg har helt grusom ettersmak bakerst på tunga etter hver gang jeg har spist. Og jeg spiser ofte på grunn av kvalmen.. Ender med å pusse tennene kjapt noen ganger gjennom dagen, og så prøver jeg å pusse tunga så mye jeg klarer uten å spy, men tannkrem er typ det eneste som ikke lager den grusomme smaken :wacky: Mulig det kunne hjulpet med tyggis, når jeg tenker meg om?

Høres frustrerende ut!
Jeg har helt grusom ettersmak bakerst på tunga etter hver gang jeg har spist. Og jeg spiser ofte på grunn av kvalmen.. Ender med å pusse tennene kjapt noen ganger gjennom dagen, og så prøver jeg å pusse tunga så mye jeg klarer uten å spy, men tannkrem er typ det eneste som ikke lager den grusomme smaken :wacky: Mulig det kunne hjulpet med tyggis, når jeg tenker meg om?
Jeg skal prøve tyggis :-)

Jeg har det samme. Også usikker på hvilken smak det er. Føler nesten som det er magesyre uten at jeg var refluks da. Synes pastiller eller og spise hjelper.

Sterk tyggis går det mye i her for å få bort den ekle smaken i munnen!

Samme her,også forverrer den smaken på maten jeg spiser også. :yuck:

Back
Topp