Vond smak i munnen.

AilOn

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Vi som prøver :)
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Så fort jeg er ferdig å spise, drikke, pusse tenner - så får jeg en «sur» smak i munnen.

Jeg har alvorlig svangerskapskvalme, og er kvalm døgnet rundt, og denne smaken hjelper virkelig IKKE på.
Tygger tyggis, dent, drops osv, men i det sekundet munnen er tom så er smaken der.

Noen tips til dette uutholdelige problemet?! Skal det være sånn hele svangerskapet?!

(Og nei, det er ikke tannhelse relatert. Det kom med svangerskap.)

Jeg har en generell metallsmak i munnen. Kom rundt uke 7 og begynner å bli bedre nå (uke 12). Hjelper litt med drops og tyggis, men mat og alt har fått stygg eller annen smak..

Det høres veldig ubehagelig ut! Jeg har en svak usmak i munnen jeg også, men ikke så ille som deg. Har du prøvd munnskyllevann? Jeg opplever at smaken i munnen er frisk lenger ved bruk av det enn ved pastiller og tyggis. :)

Det høres veldig ubehagelig ut! Jeg har en svak usmak i munnen jeg også, men ikke så ille som deg. Har du prøvd munnskyllevann? Jeg opplever at smaken i munnen er frisk lenger ved bruk av det enn ved pastiller og tyggis. :)

Jeg bruker vademecum, og føler det hjelper en liten stund. Løsningen er egentlig å konstant tygge tyggis, men da blir jeg så fort sulten og kvalm. :hilarious:

Ja! Jeg har også en sur ekkel smak i munnen:hungover: Aner ikke hva jeg skal gjøre selv. Tyggis hjelper, men blir også fort kvalm av det:wtf:

Jeg også ble plaget av denne sure smaken i munnen fra uke 6, men nå fra uke 11 har dette gått mer og mer bort heldigvis. Det eneste som hjalp var mat eller tyggis/pastiller..

Åh, trodde jeg var alene om dette! Ikke lest om det andre steder før. Jeg også får ekkel smak i munnen av alt jeg spiser og det hjelper ikke på kvalmen, nei :( Blir også kvalm av for sterk mintsmak fra feks tyggis og tannkrem. Håper noen har noen gode tips her :)

Jeg har også kjent mer og mer på emmen smak i munnen de siste ukene! Tror jeg blir litt munntørr av de kvalmestillende tablettene og, det hjelper nok heller ikke på :wacky:

Back
Topp