Vond rygg

MinCariño

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Noen som har veldig vondt i ryggen?
Har så sykt vondt i ryggen! I går hadde jeg skikkelig mye bevegelser, det var så deilig:) ❤️ Men idag har jeg så utrolig vondt i korsryggen.. :( og nesten ingen liv å kjenne.. jeg har ikke så vondt i bekkenet i dag. Ingen blod eller vondt i magen. Men blir litt engstelig siden riene mine sist satt i ryggen..
 
Noen som har veldig vondt i ryggen?
Har så sykt vondt i ryggen! I går hadde jeg skikkelig mye bevegelser, det var så deilig:) ❤️ Men idag har jeg så utrolig vondt i korsryggen.. :( og nesten ingen liv å kjenne.. jeg har ikke så vondt i bekkenet i dag. Ingen blod eller vondt i magen. Men blir litt engstelig siden riene mine sist satt i ryggen..

Jg er plaget med vondt i korsrygg + bekken, men det er mest etter jg har vært mye i bevegelse, da er det som det murrer godt i timene etterpå. Har du vært mer i bevegelse en du pleier? Krysser fingrene for at det er helt uskyldig!!❤️
 
Korsryggsmerter henger veldig sammen med bekkenet hos meg, så håper det er det hos deg også. Mange gravide får plager med korsryggen fordi tyngdepunktet forandrer seg når magen vokser. ❤️
 
Jg er plaget med vondt i korsrygg + bekken, men det er mest etter jg har vært mye i bevegelse, da er det som det murrer godt i timene etterpå. Har du vært mer i bevegelse en du pleier? Krysser fingrene for at det er helt uskyldig!!❤️
Nei jeg har vært i ro i dag. Fikk veldig høyt blodsukker etter frokost i dag og så sykt vondt i ryggen. Så har det bare vedvart :( men ble litt lettere i kveld når jeg lå meg ned med bb hugme. Men når jeg står f.eks så kan jeg nesten grine.. får bare ligge og håpe det er bedre i morgen. Fikk melding fra bhg at de hadde ikke vaste ansatte til å ta kohorten til mitt barn, så ingen barnehage på en stund. Passet veldig dårlig om jeg skal aktivisere en 4 åring mens jeg har vond rygg..
Har du vondt i bare korsrygg eller videre i bekkenet også? Jeg har vært plaget med skambeinet for noen dager siden. Kanskje det henger i..?
 
Korsryggsmerter henger veldig sammen med bekkenet hos meg, så håper det er det hos deg også. Mange gravide får plager med korsryggen fordi tyngdepunktet forandrer seg når magen vokser. ❤️
Håper også det er derfo❤️r. Og så lurer jeg på om det at baby skifter posisjon gjør at bekken/rygg kan få en annen belastning? Siden den låg slik til at jeg kjente mye liv i går, så kanskje ryggen har fått en rar belastning.. eller..?
 
Ikke press deg selv hvis du har vondt i ryggen. Det gjør det bare vondt verre. Mulig musklene ikke liker så godt at tyngdepunktet har forandret seg. Stress og bekymring kan også sette seg i ryggen. Finner du et smertefritt punkt i hvile? Isåfall er det mest sannsynlig musklene dine.

Det er veldig vondt å kjempe imot muskelsmerter. Så prøv å slappe av en stund og se om det blir bedre. God bedring.
 
Nei jeg har vært i ro i dag. Fikk veldig høyt blodsukker etter frokost i dag og så sykt vondt i ryggen. Så har det bare vedvart :( men ble litt lettere i kveld når jeg lå meg ned med bb hugme. Men når jeg står f.eks så kan jeg nesten grine.. får bare ligge og håpe det er bedre i morgen. Fikk melding fra bhg at de hadde ikke vaste ansatte til å ta kohorten til mitt barn, så ingen barnehage på en stund. Passet veldig dårlig om jeg skal aktivisere en 4 åring mens jeg har vond rygg..
Har du vondt i bare korsrygg eller videre i bekkenet også? Jeg har vært plaget med skambeinet for noen dager siden. Kanskje det henger i..?

Uff, det høres ikke godt ut når det er så vondt :( Får håpe du snart kan levere i barnehagen igjen:nailbiting: Jg kan ha vondt i begge deler, eller bare korsrygg eller bare bekken, det kan være skikkelig vondt men ikke slik at jg nesten gråter. Kan det være du har begynt med skikkelig bekkenløsning?
Har du mye plager/restriksjoner knytt til svangerskaps diabetesen?
 
Uff, det høres ikke godt ut når det er så vondt :( Får håpe du snart kan levere i barnehagen igjen:nailbiting: Jg kan ha vondt i begge deler, eller bare korsrygg eller bare bekken, det kan være skikkelig vondt men ikke slik at jg nesten gråter. Kan det være du har begynt med skikkelig bekkenløsning?
Har du mye plager/restriksjoner knytt til svangerskaps diabetesen?
Kan være skikkelig bekkenløsning. De andre svangerskapene mine har vært preget av det. Men da i skambeinet og fremme i bekkenet. Ryggen var ikke noe særlig problem. Men det kan jo være ulikt nå.
Nei ikke noe knyttet til diabetesen som kan gå utover bekkenet vil jeg tro. Skal passe på maten og tar tabeletter for å regulere det.
Men jeg har hatt mye blødninger og diagnosen truende abort i 12 uker, små blødninger fortsatt, så jeg skal ikke gjøre mye fysisk. Jeg skal ta det med ro. Ingen turer og slikt på meg :(
Men kom på at eg vasket gulvene i kjelleren på søndag. Kan det komme ringvirkninger etter det nå? Kjente etter mens jeg holdt på, kjente ikke noe vondter da. Men kanskje det kan komme seinere? :bored:
 
Kan være skikkelig bekkenløsning. De andre svangerskapene mine har vært preget av det. Men da i skambeinet og fremme i bekkenet. Ryggen var ikke noe særlig problem. Men det kan jo være ulikt nå.
Nei ikke noe knyttet til diabetesen som kan gå utover bekkenet vil jeg tro. Skal passe på maten og tar tabeletter for å regulere det.
Men jeg har hatt mye blødninger og diagnosen truende abort i 12 uker, små blødninger fortsatt, så jeg skal ikke gjøre mye fysisk. Jeg skal ta det med ro. Ingen turer og slikt på meg :(
Men kom på at eg vasket gulvene i kjelleren på søndag. Kan det komme ringvirkninger etter det nå? Kjente etter mens jeg holdt på, kjente ikke noe vondter da. Men kanskje det kan komme seinere

Godt du tar hensyn og slapper av når du har vært gjennom så mye i svangerskapet❤️ Jg er mest plaget i korsrygg og bekken så er nok veldig variabelt, og tåler lite aktivitet før det blir verre. Så kan være vaskingen. Har du kjent mer liv nå? Håper!!

Tenkte ikke på om diabetes hadde med bekkenet og gjøre men sånn generelt om det er mye plager og restriksjoner. Kan du spise kaker og godis når det er helg/besøk så lenge du nå går på tabletter eller er det kjempe streng kost uten noen form for kos?:wideyed:
 
Sitter på føden nå. Venter på å få komme inn. Har blødning i dag og begynte igjen med smerter i rygg og murring i vagina:( ikke kjent liv i dag.. håper så inderlig at det går bra. Mannen fikk gå fra jobb, så han har kjørt meg hit, men må vente ute.
Svangerskap diabetes gjør at jeg må tenke på all mat. Jeg har funnet en type rundstykker jeg kan spise 1 av til frokost. Så er det kun magert pålegg. Kan ikke drikke juice eller drikke med sukker. Så må jeg passe på porsjonene og hvilke type mat. Pizza og nachos er no-go f.eks. Kan spise mørk sjokolade:) og Sørlandschips sin dip er uten sukker. Så kan ha gulrøtter og dip. Jeg kan øke dosen på medisiner en gang til, men så er det insulin. Siden jeg bare er halvveis mener diabetes legen at det vil bli insulin etterhvert. Er styrete, for nå måle før og etter måltider og ta medisiner sånog så lenge før måltid. Så må planlegge hva jeg har i vesken viss jeg skal vekk en stund.
 
Sitter på føden nå. Venter på å få komme inn. Har blødning i dag og begynte igjen med smerter i rygg og murring i vagina:( ikke kjent liv i dag.. håper så inderlig at det går bra. Mannen fikk gå fra jobb, så han har kjørt meg hit, men må vente ute.
Svangerskap diabetes gjør at jeg må tenke på all mat. Jeg har funnet en type rundstykker jeg kan spise 1 av til frokost. Så er det kun magert pålegg. Kan ikke drikke juice eller drikke med sukker. Så må jeg passe på porsjonene og hvilke type mat. Pizza og nachos er no-go f.eks. Kan spise mørk sjokolade:) og Sørlandschips sin dip er uten sukker. Så kan ha gulrøtter og dip. Jeg kan øke dosen på medisiner en gang til, men så er det insulin. Siden jeg bare er halvveis mener diabetes legen at det vil bli insulin etterhvert. Er styrete, for nå måle før og etter måltider og ta medisiner sånog så lenge før måltid. Så må planlegge hva jeg har i vesken viss jeg skal vekk en stund.
Lykke til, håper alt ser bra ut til tross for blødning og smerter! ❤️
 
Lykke til, håper alt ser bra ut til tross for blødning og smerter! ❤️
Alt ser bra ut ❤️ En sprellende fornøyd gutt ❤️ Morkaken fin og livmorhalsen lukket. Blør fra utsiden av livmorhalsen, kanskje jeg har løftet for tungt eller gjort noe som ikke kroppen tålte så mye. Ryggsmertene kunne de ikke Si så mye om. Men kynnere kan lede til ryggsmerter så kunne være det, eller bekkenet som plasserte smerter oppover. Blodtrykk og urin var fin. Men jeg har visst litt lite oksygen, må øve på å puste :p hadde 93 og det bør ligge på 97.
Fikk beskjed om å komme inn igjen om smerter eller blødning øker.
Følte meg virkelig godt undersøkt i dag. Det var fint ❤️ Og så deilig med et bankende hjerte ❤️
 
Så bra!! Godt å høre at alt sto bra til! :Heartred
 
Sitter på føden nå. Venter på å få komme inn. Har blødning i dag og begynte igjen med smerter i rygg og murring i vagina:( ikke kjent liv i dag.. håper så inderlig at det går bra. Mannen fikk gå fra jobb, så han har kjørt meg hit, men må vente ute.
Svangerskap diabetes gjør at jeg må tenke på all mat. Jeg har funnet en type rundstykker jeg kan spise 1 av til frokost. Så er det kun magert pålegg. Kan ikke drikke juice eller drikke med sukker. Så må jeg passe på porsjonene og hvilke type mat. Pizza og nachos er no-go f.eks. Kan spise mørk sjokolade:) og Sørlandschips sin dip er uten sukker. Så kan ha gulrøtter og dip. Jeg kan øke dosen på medisiner en gang til, men så er det insulin. Siden jeg bare er halvveis mener diabetes legen at det vil bli insulin etterhvert. Er styrete, for nå måle før og etter måltider og ta medisiner sånog så lenge før måltid. Så må planlegge hva jeg har i vesken viss jeg skal vekk en stund.

Godt og lese her lengre nede at alt er vell med deg og baby gutten❤️ Høres styrere ut og måtte passe på mat og inntak...Og utrolig kjipt i besøk og sånn å ikke kunne spise kaker! Du er flink, masse lykke til, håper du slipper insulin. Men dette går vekk etter svangeskapet?
 
Godt og lese her lengre nede at alt er vell med deg og baby gutten❤️ Høres styrere ut og måtte passe på mat og inntak...Og utrolig kjipt i besøk og sånn å ikke kunne spise kaker! Du er flink, masse lykke til, håper du slipper insulin. Men dette går vekk etter svangeskapet?
Takk, det var godt å få vite han har det bra❤️
Håper det går vekk etter svangerskapet. Men jeg fikk påvist det i uke 13, så da er sjangsen større for at det vedvarer.. og så er det veldig stor sjangse for at jeg om noen år får diabetes 2 :(
4 mnd etter fødsel skal jeg testes på nytt, og så må jeg inn 1 gang i året og teste meg resten av livet. Så blir iallefall fanget opp om jeg skulle få det. Håper jeg slipper:)
 
Jeg har hatt litt vondt i korsrygg og bekken siden uke 12. Har endelig fått kommet meg til fysio nå som restriksjonene har forsvunnet, og har blitt så mye bedre. Har fått tre øvelser som jeg skal gjøre daglig. Har gått fra å ha vondt så og si hele tiden, til å nesten ikke ha vondt lenger. Ville forsøkt behandling, så slipper man smertene hele tiden. Jeg tenkte selv at hvile var det viktigste, men styrketrening har fungert bedre enn hvile her.
 
Det finnes en del øvelser som er gode for mage/bekken. Hadde bekkensmerter i sist svangerskap, og endte opp med å gå til privat fysio. Tror jeg hadde unngått det om jeg hadde klart å trene riktig. Hadde ikke vanlig bekkenløsning, men betennelse i bekkenmuskulaturen.
 
Back
Topp