Vond rygg

Bkno8012492

Andre møte med forumet
Hei damer!

Er det noen som har blitt sykemeldt pga vond rygg?
Jeg jobber som tannpleier så sitter veldig kromrygget hele dagen. Har egentlig gått greit til nå, men i helgen så har jeg hatt fryktelig vondt i nederste del av ryggen. Går til kiro/fysio annenhver gang hver tredje uke. Har også merket at musklene har delt seg på magen, vet ikke om det kan ha noen sammenheng?
 
Jeg er sykemeldt pga bekkenet, men har også vondt i ryggen. Manuellterapeuten så til meg at det er fordi jeg får mer og mer svai i ryggen for å gjøre opp for at magen blir større og større, og belastningen på ryggen dermed ble for stor. Har fått noen øvelser for å styrke ryggmusklene får se om de hjelper. Kan spørre om øvelser neste gang du er hos fysio? Ingen anelse om det er sammenheng mellom ryggvondt og delte magemuskler...
 
Det har nok en sammenheng med att musklerne på magen går isär ut mot sidorna, man mister ju kontakten med disse da, och sterke magnuskler ger fin holdning så det blir ju mer beöastning på ryggen när inte magen hjälper till, utan bara blir större och tyngre. Pröva med ett magebelte for å stadga upp kanske?
 
Jeg er ikke sykemeldt, men kjenner det gjør ganske så vondt i ryggen på jobb i dag ( sitter på kontor, kan stå men kun par minutter av gangen)
 
Back
Topp