Vond rygg

girl

Glad i forumet
Jeg har i perioder merket litt vond korsrygg. Igår hogde vi et tre, og det ble nok litt for mye bøying opp og ned etter småkvit. Kjente det skikkelig i korsryggen, og det har forblitt idag også..... hvordan starter egentlig bekkenløsning? Har ett barn fra før, og hadde ingen rygg eller bekkenløsning med henne. Vil ikke a det!

Mulig jeg ikke er den helt rette til å svare på dette, men har nå fisket med meg litt vedr dette.

Vi blir jo mer slarkete i leddforbindelsene pga et hormon. Dette er slik det skal være, men for noen blir det for mye slark om man kan si det slik. Når man tar i og jobber kan dette merkes bedre, - gjerne i etterkant. Leddstabiliteten er ikke god, musklene rundt er ikke vant til å støtte så mye opp og belastningen på området blir større en det det er vant til = smerter.

Jeg hadde det slik i forrige svangerskap, og jeg erfarte det at det var værst i perioden fra hormonene virket (ca nå ) og til at babyen ble såpass stor at den "fylte opp" inni, og presset ut. Jeg begynner selv å kjenne det igjen nå. Jeg tror det er viktig å bevege seg det man klarer for å holde muskelstyrken opp lengst mulig.

Lykke til:))

Tusen takk for et bra svar!!

Håper vi ikke får det for ille da! Lykke til til deg Jeg hadde det her om dagen, tok meg en liten ridetur på hesten min, og da ble jeg helt fin! Må nok ri litt oftere.

Back
Topp