Vond rygg, fler?

Pernillsen

Andre møte med forumet
Er i uke 11+2 i dag og ryggen er helt på bærtur, har så vondt at jeg har lyst å grine! Kan ikke sitte lenge av gangen, kan ikke stå, kan ikke ligge, vet søren ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Må komme meg til legen og få henvisning til noe kiropraktor.
Er det flere som sliter allrede? Og har dere vært til behandling?

Får omtrent krampe i musklene langs ryggraden av å gå rundt på jobb (butikk) eller sitte rett opp og ned på hard stol. Begynte nederst i ryggen, men har spredt seg litt oppover. Har også div ryggplager ellers, men det hadde jeg også før graviditeten. Og det hjelper ikke akkurat å ligge i ro hele tiden.

Har vært hos naprapat et par ganger. Hjelper litt, men det kommer fort tilbake. Prøver å gå turer så ofte jeg orker, tror det hjelper best.

Jeg har kronisk vond rygg så er ikke noe overraskelse at den er ille når jeg er gravid...
Gå turer i rolig tempo, få henvisning til fysioterapi av legen (kiropraktor trenger du ikke henvisning til da de ikke har avtale med folketrygden og du må betale alt selv) og tren muskulaturen i rygg og mage.

Er i uke 11+2 i dag og ryggen er helt på bærtur, har så vondt at jeg har lyst å grine! Kan ikke sitte lenge av gangen, kan ikke stå, kan ikke ligge, vet søren ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Må komme meg til legen og få henvisning til noe kiropraktor.
Er det flere som sliter allrede? Og har dere vært til behandling?
Henvisning til fysio ville jeg fått i samme slengen :) hvis du bor i bergensområdet, gi meg en lyd så skal du få et tips :) jeg fikk bekkenlåsning i uke 10, måtte gå med krykker til slutt! Og opptrening til poden var 3mnd, men nå er jeg heldigvis bra :)

Henvisning til fysio ville jeg fått i samme slengen :) hvis du bor i bergensområdet, gi meg en lyd så skal du få et tips :) jeg fikk bekkenlåsning i uke 10, måtte gå med krykker til slutt! Og opptrening til poden var 3mnd, men nå er jeg heldigvis bra :)
Har du forresten prøvd osteopat? Ville heller prøvd det enn kiropraktor :)

Har ikke noe mer vondt enda enn jeg har fra før, men regner med det blir værre. Har en skade i korsryggen, og har vært svak der etter det. Det hjelper veldig å gå tur, i ulent terreng. Trening av korsrygg regelmessig hjelper også for å styrke den. Jeg fikk noen veldig fine øvelser hos naprapaten jeg var hos! Hjelper ikke å gå til behandler hvis man ikke trener regelmessig den kroppsdelen som er svak, også må man nok gå regelmessig til behandler for å opprettholde ;) det ble mye regelmessig...

Hadde bekkenløsning med første for 3 år siden, har slitt med korsryggen etter det. Jobber i butikk så blir mye stå og gåing på fliser :/ men da skal jeg komme meg til legen og få henvisning. Har ikke prøvd noe som helst enda, da jeg var vært på ferie, men den har ikke blitt bedre med tiden. Tenkte prøve og trene et par ganger i uka, hvor jeg fokuserer på ryggen!

Back
Topp