Vond lukt i vaskemaskin

skyllemiddel????

Sett den på uten klær på 90 grader. Man skal vist gjøre det innimellom. Hadde skikkelig vond lukt for en stund siden jeg også, så da kan mamma med dette, og det funket som bare ann det[;)]

Kjør den uten klær på 90 grader et par ganger, og ha i sitron saft i maskinen! Dette tar bort vond lukt... Har du tømt det filteret på maskinen da? Kan også være det som er tett...

skylle vaskemaskina engang uten klær i, og lufte den etterpå :) har funka her hvertfall..

Det er skyllemiddel som fester seg og lager den lukten...vask en maskin med litt salmiakk i,så skal du se det er borte. Jeg gjør dette hver 3 mnd og har da ingen lukt i maskinen[;)]

Europris tøymykner er ekstremt til å sette lukt[>:]

Takk for tips!
Nå vasker den på kokvask uten noe i så får vi se om det hjelper..
Bruker nøytral vaskemiddel å skyllemidder,kan ikke bruke noe annet så!

hvis det ikke funker med bare en kokvask, gå i matbutikken, til bakevarehyllene - se etter en gul og blå pose som det står sitronsyre på.
Hell innholdet i såpeskuffen, sett på 90 grader og kjør tom maskin.
Maskina vår luktet som ny etterpå [:)]

Vond lukt i oppvaskemaskin
vond lukt i oppvaskemaskin..den er ren inni og slurken er oxo ren[8|]
noen tips

Tips fra ekstrem rengjøring på tvnorge: ha i en kopp edikk,90 grader, og lukta forsvinner.

Eddik funker også glimrende til å fjerne sur og dårlig lukt fra klær. Erstatt skyllemiddel med eddik på en vask, og lukten blir borte.

her hos oss STINKER det i oppvaskmaskina..

men det fant vi ut at er pga når vannet i springen blir varmt, så lukter det..  [&:]

for noen år siden hadde mamma satt på en marskin med håndklær også ble det glemt av og vi dro på 4 ukers ferie[:'(]

tror du det lukta eller??? hehe...tror de håndklæra gikk i søpla gitt.

har også hørt mange si at det neutral vaksemidle stinker. trodde det var luktfritt jeg. håper jeg kan fortsette med godlukt.

Back
Topp