Vond lukt i vaskemaskin *kjerringråd*

Ser for meg at Eddik er løsningen du er på jakt etter! [:D]

ORIGINAL: hissigproppen

Ser for meg at Eddik er løsningen du er på jakt etter! [:D]

Minnes noe om noe eddik greier jeg og, men det jeg må vite da (siden jeg ikke er noe husmoremne med futt i) er:

Hvor mye eddik?
Rett i maskinen, eller i vaskepulverkammerset?
Hvor mange grader skal maskinen på?
Må jeg vaske en vask uten noe etterpå? (for å bli helt kvitt eddiken (synes å huske noe slikt)

[8D]

neste gang du bruker vaskemaskinen, og den er ferdig. luft godt ut av den. ha døren åpen[:D]

vond lukt er ofte såperester som ligger igjen, beste tipset jeg kan gi er å først rense ut av plastringen så filteret og deretter kjøre en 95 graders vask med natron i vaskemiddelkammeret og evt. litt eddik i skyllemiddelet. ...samme prinsippet som rensemidlene kjøpt i butikken

(tøybleibrukere tar en slik kur på bleiene en gang iblandt for å få bort såperester av bleiene)

ORIGINAL: karmøy

neste gang du bruker vaskemaskinen, og den er ferdig. luft godt ut av den. ha døren åpen[:D]

Jeg har alltid døren åpen, men det hjelper ikke nå[:'(]

Visst du har igjen maskien så får den ikke luftet seg, å da stinker den. Kjøp sånn rens på dagligvarebutikken, legg det i å sett maskinen på 95 grader. Da blir den som ny [;)]

Du kan vaske en tom maskin på 95 grader med litt vaskepulver+bakepulver. Pleier å bruke litt skyllemiddel og, jeg[:)]

Det gjør susen her hvertfall[:D]

Min luktet forferdelig for en stund siden. Googlet litt og kom fram til at jeg bare skulle vaske den grundig der jeg kom til, og så tørke over med klor og vaske på 90 grader.
Og så opprettholder jeg det med å vaske minst en 90 gradersmaskin en gang i måneden og å huske å alltid la døren stå åpen når maskinen ikke er i bruk.

Det sies at man kan miste garantien om man bruker eddik[8|]

Hele historien kan leses her, for de som er interesserte[8D]
http://eksklusiv.blogspot.com/2010/01/grinete-vaskemaskin.html

Og sørg for å kjøre en kokvask (95) en gang imellom, maskina har godt av det, forebygger lukt. Derfor kokvaksker jeg kjøkkenkluter og kjøkkenhåndklær. Da blir det kokvask av og til.

ORIGINAL: *Stella*

Og sørg for å kjøre en kokvask (95) en gang imellom, maskina har godt av det, forebygger lukt. Derfor kokvaksker jeg kjøkkenkluter og kjøkkenhåndklær. Da blir det kokvask av og til.

Det gjør jeg og, nettopp for å få den kokvasken innimellom.

Har hatt maskinen noen år, og aldri hatt problem før. Jeg får vel ta en titt i filteret, mistenker at det er litt for lenge siden jeg gjorde det. Håper det hjelper litt i allefall.

Jeg bruker oppvaksmaskin-tabletter rett i trommelen jeg og, vasker på 95 grader. Har ikke sjekket det ut i forhold til garanti og sånt da, men funker gjør det.

Back
Topp