Vond lukt i hånduker

x1xTixxxy.

Gift med forumet
Min mor har ett problem med at uansett hvordan hun vasker og tørker håndukene sine så lukter de når de blir våt igjen. Noe som er veldig ekkelt. Det lukter som om håndukene har lagt sammenkrøllet og lufttørket.

Hun har prøvd forskjellige vaskemiddel, skyllemiddel, grader på vasken, tørking i trommel eller på stativ... ALT... Hun har tilogmed ett lite såpestykke i skapet hvor de ligger.

Dette gjelder også enkelte av pappa sine t skjorter.

Noen andre som har vært borti dette problemet? Noen som har tips?

Kjøp to nye...vask dem etter normalt bruk og se om det skjer det samme. Om ikke...kast alle de gamle håndukene og skaff nye. Om det samme skulle skje er det vel kanskje noe i maskina som gjør det, eller miljøet? Nei, det hørtes ut som rare greier...

ORIGINAL: O.o°•Hormonella•°o.O

Min mor har ett problem med at uansett hvordan hun vasker og tørker håndukene sine så lukter de når de blir våt igjen. Noe som er veldig ekkelt. Det lukter som om håndukene har lagt sammenkrøllet og lufttørket.

Hun har prøvd forskjellige vaskemiddel, skyllemiddel, grader på vasken, tørking i trommel eller på stativ... ALT... Hun har tilogmed ett lite såpestykke i skapet hvor de ligger.

Dette gjelder også enkelte av pappa sine t skjorter.

Noen andre som har vært borti dette proble
met? Noen som har tips?

Det skjedde meg oss en gang jeg bodde hjemme hos mine foreldre...hadde vasket en maskin med kokeklær og glemt de i vaskemaskinen...DE STINKA[:'(] Vasket de mange ganger om igjen osv osv..men ingenting nyttet...måtte bare kaste klærne...[:)]

Hun har ikke for mye klær i vaskemaskinen på en gang? [8|]

Det har hendt her, og da blir det stygg lukt!

ORIGINAL: *entil*

Hun har testa ut det og.. Prøvd men halvfull maskin og alt...[&:]

Koker ho vaskemaskina noen ganger? Vi lar den gå tom på 90 grader inni mellom, med såpe og sånn, og renser filteret santidig..

Har ho prøvd å luft tørke de?

Er de gamle?

Så merkelig[8|]

Så merkelig[8|]

Ja det er veldig merkelig...

Nå har jeg fyllt opp badekaret med vann og såpe og lagt alle håndukene i bløt i varmt vann og skal la de ligge sånn en stund. Jeg bor fortiden i huset til mine foreldre da de er på ferie .

det har skjedd her å, men det er fordi håndklærne eller det det har gjeldt har vært gamle så da bare kasta jeg det.

husker typen hadde noen jogge bukser som lukta rett å slett dritt, jeg vaska med skylde middel av forskjellig sorter å alt, men stinka like dritt. så jeg sa jeg skal kjøpe nye til deg så kasta jeg dem. [:D][:D][:D]

Det er bare å kaste de, får aldri den lokta ut av de håndukene/klærne igjen..

Den lokten kommer av at klærne har logget forlenge EN gang inne i maskinen før de er blitt hengt opp.. Samme hva dere gjør etter den ENE gangen, går lokten ikke bort..

Det er surt at alt skal bli øddelagt av bare en gang liksom, men slik er det med klær.. var uheldig med noen av klærne mine, vi var borte på overnatting, og hadde glemt av maskina.. Var bare å kaste masse[:@]

heldigvis er det bare hånduker å noen tsjorter, å ikke dyre bukser osv..

ORIGINAL: Rebecca85

Koker ho vaskemaskina noen ganger? Vi lar den gå tom på 90 grader inni mellom, med såpe og sånn, og renser filteret santidig..

Har ho prøvd å luft tørke de?

Er de gamle?

Noen er gamle og andre nye.
Hun har prøvd å tørke de på alle måter.

Aaaner ikke om hun har kokt maskinen.. SKal gjøre det nå[:)]

ORIGINAL: LeahCelin08

Den lokten kommer av at klærne har logget forlenge EN gang inne i maskinen før de er blitt hengt opp.. Samme hva dere gjør etter den ENE gangen, går lokten ikke bort..

Det er surt at alt skal bli øddelagt av bare en gang liksom, men slik er det med klær.. var uheldig med noen av klærne mine, vi var borte på overnatting, og hadde glemt av maskina.. Var bare å kaste masse[:@]

jeg og har glemt klær i maskinen men det har vært nok å vaske dem igjen  en gang så er lukten vekke... men nå prøver jeg alle tips jeg har fått og så får vi se hvordan det går[;)]

Jeg plleier og ta en 90/95graders tom omgang i maskinen, jeg bruker ikke såpe eller noe, bare lar maskinene gå sin gang, hjalp her hvertfall[:)]

Sånn skjedde der vi bodde før. Måtte passe på tiden og henge opp håndklene med en gang maskina stoppet. Da kom ikke den lukta!
Her vi bor nå, er det ikke noe problem!

Vasker hun de på 90 grader? Jeg har lagt merke til at noen av genserne mine får en sånn vond lukt når jeg vasker de på 40 grader, men ikke når jeg vasker på 60 grader...

ORIGINAL: Kristin86

Sånn skjedde der vi bodde før. Måtte passe på tiden og henge opp håndklene med en gang maskina stoppet. Da kom ikke den lukta!
Her vi bor nå, er det ikke noe problem!

Henger de opp med en gang eller hiver de i tørketrommel men lurten kommer med engang de blir våte igjen.

Her vaskes alt av kluter og kjøkken håndklær på 90 grader i maskinen og pleier og henge de i tørkerommet i blokken der kommer det frisk luft inn da lukter de kjempe herlige etterpå..

Trenings t-skjorter til typen må av til gå i 90 gr (kjøpt litt store) da de til tiders blir glemt/finner ikke veien til skitten tøys kurven da stinker de sinnsykt i og med de har lugget våte fra før av[:'(] men de blir gode etterpå... med det er ikke akkurat så veldig energi sparende å vaske på så høy temp...

Jeg vasker alltid håndduker og kopphåndduker, gulvkluter, truser etc på 90 grader. Blir ikke stygg lukt av de.[:)] Om de ikke blir gjenglemt lenge i maskinen da...

ORIGINAL: LeahCelin08

Trenger ikkje om å kaste kleda,berre å vaske dei m eddik. Ha eddik der du har vaskemiddelet(i maskina ja) og vask vanli, vask så en gang til, så du e sikker på at eddik lukta forsvinner...så er kleda gode som nye igjen[;)]

Back
Topp