Vond kul i høyre pupp

kaoskaj

Betatt av forumet
❤Januarlykke 2022❤
Jeg fikk en dunkende smerte i puppen i går, og det gjør veldig vondt hvis jeg tar på brystvorten og litt under brystet. Har en hard kul inni der og er blitt litt rød nedover fra brystvorten. Ingen feber eller sykdomsfølelse i kroppen. Noen som har hatt noe lignende? Bør jeg oppsøke lege eller avvente og se om det går over?

Min mening: gå til lege. Det ka faktisk være tette melkeganger eller brystbetennelse selv om du ikke har født, selv om det er sjelden. Tenker at kuler i brystet absolutt bør sjekkes.

Ok, da blir det en telefon til legen. Tenkte kanskje det var noe kjent gravidegreier som jeg ikke hadde hørt om:oops:

Fikk du time? jeg var just hos legen for en klump jeg har i brystet men den er ikke vond, men ganske stor sa legen, ble henvist til sykehuset og har time i morgen til ultralyd så tipper du også må det.

Fikk ikke time før mandag, kapasiteten var helt sprengt. Men fikk beskjed om å ta kontakt for akuttime om jeg fikk feber eller det ble verre. Lykke til med ul i morgen, håper de finner ut av hva det er

De mente det var en kjertel og at det var ingen grunn til bekymring. Måtte tilbake får sjekk når ammingen var over om klumpen var der fremdeles. Lykke til på mandag og be om henvisning.

For noen uker siden oppdaget jeg også en vond kul i høyre armhule. Ba legen min om å sjekke den forrige uke, men hun fant den ikke. Ba henne lete igjen, men fant den fortsatt ikke. Jeg kjenner den veldig tydelig og ble rett og slett drittsur på henne. Maken til oppførsel samtidig. "Du HAR ingen kul An....!!" Blir så redd. Nå er den hoven i tillegg. Må man virkelig bestille seg time på Aleris i dette landet?

Samme her! Fastlegen min henviste meg direkte til Aleris, og har fått time til røntgen/mammografi/undersøkelse rett over nyåret

Lucky you! Men da kjente kanskje legen din kulen?
Kjente kulen, men var usikker på om det var relatert til svangerskapet eller ikke. Super lege som henviser fordet

I dag skal jeg endelig til ny lege for å sjekke kulen min. Håper å bli tatt mer på alvor. Gruer meg skikkelig!

Hvordan gikk det? :happy:
Ble tatt på alvor denne gangen. Legen kjente heldigvis kulen og jeg ble henvist til ultralyd. Fikk innkalling samme kveld og har fått time i slutten av februar. Det er jo selvfølgelig alt for lenge til, så i dag har jeg bestilt privat på Aleris neste uke. Vi har et fantastisk helsevesen altså, men å vente over to måneder når man oppdager en kul i armhulen/brystvevet, synes jeg er helt feil.

Back
Topp