Vond korsrygg

Surtsnop

Flørter med forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei! Første gang jeg er gravid så spør kanskje dumt..
Men jeg har så utrolig vondt i korsryggen, kjenner det veldig på jobb og er helt utslitt i ryggen når jeg kommer hjem.. i går gikk jeg en tur med hunden og då merket jeg det veldig. Noen ganger er det akkurat som at det er korsryggen og hoftene som gjør vondt og kjennes ut som at de er ute av ledd på en måte. Har også opplevd at jeg har fått plutselig vondt i lysken sånn at jeg ikke kan ta like lange steg som vanlig feks.

Er det noen andre med erfaring rundt dette? Trodde kanskje ikke sånne vondter kom så tidlig (11 uker). Som sagt er dette første gang så jeg har null erfaring.

Hei! Første gang jeg er gravid så spør kanskje dumt..
Men jeg har så utrolig vondt i korsryggen, kjenner det veldig på jobb og er helt utslitt i ryggen når jeg kommer hjem.. i går gikk jeg en tur med hunden og då merket jeg det veldig. Noen ganger er det akkurat som at det er korsryggen og hoftene som gjør vondt og kjennes ut som at de er ute av ledd på en måte. Har også opplevd at jeg har fått plutselig vondt i lysken sånn at jeg ikke kan ta like lange steg som vanlig feks.

Er det noen andre med erfaring rundt dette? Trodde kanskje ikke sånne vondter kom så tidlig (11 uker). Som sagt er dette første gang så jeg har null erfaring.
Ingen spørsmål er dumme:)
Det kan være bekkenløsning du har. Da får man vondt i ryggen, selve bekkenet og lysken. Anbefaler deg å ta en tur til legen for å få det undersøkt. Evnt bli litt sykmeldt så du ikke jobber 100%.
Jeg selv ble sykmeldt fra uke 7-8 pga kraftig bekkenløsning. Går i dag med krykke.

Takk for svar!!
Skal ta det opp med legen. Høres ikke noe greit ut å måtte gå med krykker, men det er jo ikke noe man kan bestemme selv heller..

Kan være bekkenløsning eller bekkenlåsning. Dette kan komme av hormonendringene som skjer når man er gravid, så det kan dessverre komme tidlig. Anbefaler å komme tidlig i gang med behandling, det reddet meg sist svangerskap!

Jeg blir veldig fort sliten i korsryggen og har vært øm i bekkenet og hoften. Begynte i uke 8 hos meg,men ikke blitt verre så langt (er i uke 10 nå)

Jeg hadde sist graviditet vondt i halebeinet og korsrygg på denne tiden, så gikk det over igjen. ( hadde en gammel halebeinskade) tror livmor presset veldig på. Kjenner det nå og. Men litt bedre Idag og i går. Håper det hår over som sist. Man produserer ett hormon som heter relaxin som gjør ledd og sener slappere. Får derfor ofte mer vondt i rygg og bekken :/ få deg noen øvelser og begynn å stabiliser bekkenet :)

Back
Topp