vond korsrygg?

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
B

Byebye

Guest
Skikkelig vondt i korsryggen i det siste... når jeg har stått og gått en del så verker det som f*en.... spesielt på sidene av korsryggen...

Noen som aner hvorfor det kan ha blitt sånn? har ikke blitt noe tyngre... Flere som har det sånn?

har det på akkurat samme måten. men aner ikke hvorfor. kanskje jeg bruker ryggen på en annerledes måte nå ??? Kanskje på grunn av uvanlige liggestillinger om natten som gjør at div muskler blir ømme og man merker det fortere enn normalt i korsryggen etter å gått/stått en stund??

Ikke vet jeg, men etter å ha vasket kjøleskapet og kjøkkenet og lagd middag så reiser jeg meg som ei gammal dame for det gjør så vondt... hehe... komisk og veldig ubehagelig...

jeg har det også...

Tror kanskje det kan ha noe med at leddene 'løsner' litt å gjøre? Det er jo naturlig og skal skje, men kan bli vondt som når man får bekkenløsnings-smerter (alle har jo bekkenløsning, det skal jo løsne litt for at ungen skal komme ut, men noen får vondere enn andre...) Min teori!

ORIGINAL: MiniGull

Ikke vet jeg, men etter å ha vasket kjøleskapet og kjøkkenet og lagd middag så reiser jeg meg som ei gammal dame for det gjør så vondt... hehe... komisk og veldig ubehagelig...

Forresten - er nok bare å slutte med alt husarbeidet [;)]

Neida - men veldig flink du har vært da!

ORIGINAL: Barbamamma

Ja dette er ikke noe som skjer hver dag :P er hos mamma og pappa så hadde ikke trengt å gjøre det heller, men søss og jeg kjeda oss og fikk ryddekick så bestemte oss for å vaske og hive all gammel mat i kjøleskapet her og det trengtes :P

ORIGINAL: stavanger87

har det på akkurat samme måten. men aner ikke hvorfor. kanskje jeg bruker ryggen på en annerledes måte nå ??? Kanskje på grunn av uvanlige liggestillinger om natten som gjør at div muskler blir ømme og man merker det fortere enn normalt i korsryggen etter å gått/stått en stund??

sign!

Ja dette er ikke noe som skjer hver dag :P er hos mamma og pappa så hadde ikke trengt å gjøre det heller, men søss og jeg kjeda oss og fikk ryddekick så bestemte oss for å vaske og hive all gammel mat i kjøleskapet her og det trengtes :P

Kjenner til den fristelsen når jeg er hjemme, rart det der, finner ofte noe som er gått ut på dato!

jeg har det også...

Tror kanskje det kan ha noe med at leddene 'løsner' litt å gjøre? Det er jo naturlig og skal skje, men kan bli vondt som når man får bekkenløsnings-smerter (alle har jo bekkenløsning, det skal jo løsne litt for at ungen skal komme ut, men noen får vondere enn andre...) Min teori!

Jepp, det er derfor! Snakket med en fysio-dame på onsdag, og hun forklarte det akkurat sånn[:)]
Og i tillegg bruker vi ryggen annerledes etter hvert som magen stikker mer og mer ut.

har også en veldig vond korsrygg, gjør eg litt førr mye klarer eg nesten ikkje gå. må gå på tå. har problemer med å stå, her en dag var korsryggen hoven.. har vært hos lege, og snakka med jordmor om detta. det kan være begynnende bekkenløsning... har også lest det i slik svangerskapsbok, at du kan kjenne det som nederst i ryggen.
det begynte med bare verk i korsryggen etter mye arbeid, det blir bare verre og verre..

håper selvfølgeli fysioterapi vil hjelpe, og at det ikkje e bekkenløsning.

ORIGINAL: Slappfisk*med spire*

jeg har det også...

Jepp, det er derfor! Snakket med en fysio-dame på onsdag, og hun forklarte det akkurat sånn[:)]
Og i tillegg bruker vi ryggen annerledes etter hvert som magen stikker mer og mer ut.

Får ta en prat med jordmor eller lege om det ikke gir seg eller blir værre jeg da...

Back
Topp