Vond i hofter/korsrygg

tralala

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg er idag 5+6.

Har vondt i området hofter/korsrygg. Kjenner det spesielt godt når jeg går i stige. Noen andre som har vært plaget med det? Skulle hjelpe mannen ute på verandaen idag, men var minimalt hva jeg klarte å gjøre pga dette :(

Energinivået er heller ikke på topp... Håper det kommer seg hvis ikke blir jeg å slite på jobb. Jobber på kontor med noen få turer ut for befaring per uke, men ellers ganske stillesittende jobb.

Jupp, bekkenløsning.... Få deg en henvisning til fysio fra legen hvis det blir værre og unngå å gjøre ting som gjør det værre.

Bare Si fra hvis du vil ha flere tips om bekkenløsning :)

Er ikke det tidlig med bekkenløsning nå?
Sist (2008) jeg gikk gravid hadde jeg ingen form for bekkenplager.

Hva bør jeg/bør jeg ikke gjøre med slike plager? Bør jeg begynne å trene, gå tur, eller rett og slett holde meg i ro?

Jeg kjente det allerede før positiv test... Det er ikke vanlig, men ikke helt uvanlig heller :) jeg var veldig plaget forrige gang, så var ikke veldig overrasket over at det kom tidlig. Bevegelse innenfor det som ikke gjør vondt skal være best. Sove med pute mellom beina er bra. Varmepute på korsryggen hjelper om det gjør vondt. Anbefaler en tur til en fysioterapeut spesialisert på bekken altså. Tror det er bedre å forebygge litt enn å pushe deg selv slik at du risikerer å få virkelig vondt. Jeg har forresten også hørt at hvis man får det så tidlig, så er det ofte veldig hormonellt og kan stabilisere seg rundt uke 12, så tror det er håp for oss :)

Kjenn på hva som gjør vondt og vær forsiktig med det. Støvsuging ol fikk jeg streng beskjed av fysio om å droppe :)

Fikk det i uke 9 sist gang og plages svangerskapet ut.. Fult mulig å få det tidlig! Håper deg går over☺️

Back
Topp