Vond hoven lymfekjertel...

MrsQuattro

Glad i forumet
Er det normalt for oss gravide å få hovne og eller vonde lymfekjertler?

Oppdaget plutselig nå en ganske stor og vond lymfekjertel rett foran øret, mot kinnet på en måte.

Prøvd å søke etter info på nett, men finner ikke noe nyttig.

Noen med erfaring?

hm, tror ikke det er vanlig?
Du har ikke "bare" blitt syk da?

ORIGINAL: Buffeluremamma

hm, tror ikke det er vanlig?
Du har ikke "bare" blitt syk da?

Nei,ikke som jeg har merket hvertfall. :P pleier ikke å få hovne lymfer når jeg er dårlig heller.

Har hatt det noen få ganger da jeg var yngre, og da fikk jeg alltid en hals infeksjon etterpå.
Eneste muligheten er vel å få sjekket det hos legen, for jeg vet ike altså.
Rart du får det når du ikke er syk.
Jau jau, GOD bedring iallefall[:D]

Jeg fikk hovne lymfekjertler da jeg hadde influensa for et par måneder siden. Hadde innmari vondt i halsen da. Lymfekjertlene hovner jo opp ved en infeksjon i kroppen, så det spørs om det er det du har... Hvis det ikke er bedre i morra og du ikke får andre symptomer ville jeg(hvis det var meg) tatt en telefon til legen. Det hender vel at de bare forsvinner igjen uten at du merker noe mer. Skulle du føle deg slapp og få litt feber, tett nese eller noe er det kanskje influensa/forkjølelse, og da må det vel bare gå over av seg selv...

Synes du skal ta kontakt med lege hvis du er bekymret [:)]

Takk for svar. Tenkte å ringe legen imorgen om den er der enda, bare for å høre hva de evt mener. Hadde vondt i hodet og var kvalm og uvel på fredag, litt vondt i hodet idag også. Men har grått mye de siste dagene, så hodepinen kan komme av det.

Den er ikke vond hele tiden, bare når jeg kjenner på den:)

Ja, det er ganse vanlig.
Hadde ei veninne som hadde en sånn (uten å være gravid) men den forsvann tilslutt av seg sjøl.
Eg hadde bak øyret sist eg var gravid, en kjempeklump, men det viste seg å kun være en talgklump.

Men greit å få det sjekka alikavel, i tilfelle du har betennelse. Men er nok heeeeeeilt ufarlig!

Back
Topp