Vond hofte

Viprøver79

Glad i forumet
Er 9+2 i dag. Skulle ta meg en liten gåtur for å kjøpe litt frokost i dag tidlig. Merket litt smerte nede i ryggen på høyre side som tiltok da jeg gikk. Etter litt mer gange kom smertene i hofta. Det strålte bak i rompe, lår og helt ned i kneet. Har hatt småvondt til tider uten bevegelse, men nå tok det helt av. Kom meg så vidt hjem.
Skal heldigvis til spesialist i dag (til kontroll, grunnet tidligere hendelser).
Noen som har opplevd liknende?
Er redd for sa/ma.
Hvordan utarter bekkenløsning seg?
Er litt fortvilet akkurat nå, da jeg ikke vet hva som forårsaker dette.

Jeg husker ikke helt, men mener deg var vondt på rumpa og etterhvert midt foran.

Tror jeg har hørt deg kan stråle i ben, så dette høres for meg mer ut som bekkenløsning eller andre leddrelaterte plager, enn SA. Isjas gir også stråling ned i benet. Har opplevd SA, og det var som svake rier. Takvise smerter i rygg og mage.

Jeg kan ikke si med sikkerhet uten å få kjent på deg. Men det du beskriver høres ut som stramme muskler som presser på nerver. Feks stramme muskler i setet (rumpa) kan gi sånne smerter som du beskriver.
Selvsagt kan det være en bekkenlåsning eller bekkenløsning.

Lykke til hos spesialisten! Håper han/hun kan hjelpe deg. [emoji847][emoji847]

De smertene du beskriver ligner litt på mine. Legen sier det er falsk isjas. Å bekkenløsning gir jo isjas lignende smerter :) musklene mine blir så stramme fordi det jobber så hardt med å holde bekkenet på plass:) Hadde mye plager med dette sist svangerskap, men det ble ikke skikkelig ille før i uke 30 ca :) Nå så er allerede de smertene tilbake (9+2) så skal gå tidligere til fysioterapaut og ta mer hensyn denne gangen :)

Back
Topp