Vond følelse

Loth

Flørter med forumet
Har idag vert på tidlig ul er ca 6 uker på vei! Der var det ingenting å sjå! Merka heller ikkje noke til hjerteslag! Fikk beskjed om å få tatt ein blodprøve imoro og vente 2 dager og så ta ein ny for å måle HCG nivå! Han sa at det var litt tidlig å få sett noke.
Reiste bort hit idag og var ein smule spent. Visste det var i tidligste lage, men var ikkje heilt forberedt på kor bekymra og kor vond følelse eg har no! Så må vente ei lita uke for å få noke meir svar! Noken som har erfaring med å vere på tidlig ul, ikkje sjå noke og da alikevel går bra?

Har idag vert på tidlig ul er ca 6 uker på vei! Der var det ingenting å sjå! Merka heller ikkje noke til hjerteslag! Fikk beskjed om å få tatt ein blodprøve imoro og vente 2 dager og så ta ein ny for å måle HCG nivå! Han sa at det var litt tidlig å få sett noke.
Reiste bort hit idag og var ein smule spent. Visste det var i tidligste lage, men var ikkje heilt forberedt på kor bekymra og kor vond følelse eg har no! Så må vente ei lita uke for å få noke meir svar! Noken som har erfaring med å vere på tidlig ul, ikkje sjå noke og da alikevel går bra?

Hei! Forstår veldig godt bekymringen din! Har du lest innlegget mitt? Jeg opplevde akkurat det samme forrige uke.

Jeg var etter egen beregning i uke 6. De fant ingenting som tydet på graviditet til tross for at jeg hadde hatt positive tester i nesten fire uker. Jeg fikk beskjed om at det mest sannsynlig var tom fostersekk og at jeg ville få abortpiller dersom de ikke fant noe på ny ul. Jeg tok hcg-måling med to dagers mellomrom.

I dag, seks dager senere, fikk jeg ny ul og gynekologen fant straks et foster med hjerteaktivitet, beregnet til uke 7+1. Hcgmålingene var på 19000 og 41000 i forrige uke. I følge gynekologen er det ikke uvanlig at de vokser i rykk og napp, og at de kan ligge i "dvale".

Krysser fingre for at du opplever det samme som meg, og at du får se noe neste ultralyd:)

Jeg har sett på en tom skjerm 4 ganger nå, men hcgnivået stiger fra gang til gang å alt virker normalt selv om jeg hittil ikke har fått sett liv på skjermen :) jeg er 8+2 idag, var ingen ting å se idag heller

Tusen takk for svar!
Er ganske fersk på forumet så hadde ikkje lest innlegget ditt Nemis!
Godt å lese at det fremdeles kan gå bra!
Var egentlig ikkje heilt klar for å få barn igjen enda, men merkelig kor man omstiller seg og no bekymrer eg meg for å miste
Merker at dette første trimester er ein tålmodighetsprøve! Får være positiv og lese meg opp på innleggene her inne.
For må sei det er utrulig godt å lese om og prate med andre i samme situasjon!

Tusen takk for svar!
Var egentlig ikkje heilt klar for å få barn igjen enda, men merkelig kor man omstiller seg og no bekymrer eg meg for å miste
Merker at dette første trimester er ein tålmodighetsprøve! Får være positiv og lese meg opp på innleggene her inne.
Ja er ganske godt å ha noen å skrive/snakke med :) hadde nok reve av meg håret om det ikke var for hærlige folk :) prøve hardt å vær positiv eller mer likegyldig til det motsatte er bevist

Tusen takk for svar!

Det kan absolutt gå bra, ja:) Selv tok jeg sorgene på forskudd etter forrige uke. Uke 6 er fortsatt tidlig, og det er flere faktorer som kan føre til at gynekologen ikke ser noe i uke 6 (embryo i "dvale", ikke optimalt ultralydspparat, gynekologen, at man har kommet et par dager kortere enn antatt, bakovervendt livmor osv..)

Forstår godt følelsene dine. Det er utrolig hvor mye man ubevisst rekker å tenke og planlegge etter positiv test, og selvsagt blir man redd for at ting ikke skal gå riktig vei. Første trimester er skikkelig tøft, men heldigvis har vi som har testet positivt statistikken på vår side. Sjansen for at det skal gå bra er langt større enn det motsatte:) Krysser fingre for deg! Når har du fått time til ny ul?

Det kan absolutt gå bra, ja:) Selv tok jeg sorgene på forskudd etter forrige uke. Uke 6 er fortsatt tidlig, og det er flere faktorer som kan føre til at gynekologen ikke ser noe i uke 6 (embryo i "dvale", ikke optimalt ultralydspparat, gynekologen, at man har kommet et par dager kortere enn antatt, bakovervendt livmor osv..)

Forstår godt følelsene dine. Det er utrolig hvor mye man ubevisst rekker å tenke og planlegge etter positiv test, og selvsagt blir man redd for at ting ikke skal gå riktig vei. Første trimester er skikkelig tøft, men heldigvis har vi som har testet positivt statistikken på vår side. Sjansen for at det skal gå bra er langt større enn det motsatte:) Krysser fingre for deg! Når har du fått time til ny ul?

Nå skal eg på helsesenteret å ta blodprøve imoro, og ein til på fredag. Viss det var auke i HCG verdiene skal eg tilbake på ul om to uker, viss det ikkje var auke skal eg tilbake etter ei uke! Den siste for da ville han undersøke ka grunnen kunne være!
Så tenker at dei neste dagene/uka kjem til å gå seint

Opplever akkurat det samme. 6 uker, de fant noe, men ikke med hjerteslag. Målt HCG stigning, men var ikke fornøyde med den, ny ul neste onsdag. Gruer meg, men håper på det beste

Jeg har sett på en tom skjerm 4 ganger nå, men hcgnivået stiger fra gang til gang å alt virker normalt selv om jeg hittil ikke har fått sett liv på skjermen :) jeg er 8+2 idag, var ingen ting å se idag heller
Dette høres jo litt merkelig ut. Jeg var på ul 5+4 og kunne se hjertet og alt. Var på ul igjen 6+6 og kunne foster tidlig på utvendig ul og høre hjerteslag. Hvis du har Googlet ultralyd i uke 8, så ser du foster med både armer og bein. Mener ikke å gjøre deg redd, og jeg er ingen lege, men dette virker jo litt merkelig?
Klem til deg :)

Så ikke hjerteslag 6+0, så tydelige hjerteslag 7+1 ;)
Men det jo igjen litt forskjell på 7+1 og 8+2. Men nå skal ikke jeg uroe noen, altså. Det er overhode ikke meningen.
Det ordner seg helt sikkert uansett, og de alle fleste av oss her inne blir foreldre i mai :-)

Men det jo igjen litt forskjell på 7+1 og 8+2. Men nå skal ikke jeg uroe noen, altså. Det er overhode ikke meningen.
Det ordner seg helt sikkert uansett, og de alle fleste av oss her inne blir foreldre i mai :)

Sikkert ikke noe vits å uroe ekstra nei. Det får man bra til selv når man er gravid.
Men så det var ei her som ikke hadde sett noe hjerteslag i uke 6. Og det skjedde med meg også, men en uke senere fikk jeg se en levende bønne :)

Det ordner seg helt sikkert uansett, og de alle fleste av oss her inne blir foreldre i mai :-)

Jeg har også lest om at noen fosteret ligger i dvale en stund og plutselig vokser de kjempefort og tar igjen all den veksten de har "gått" glipp av. Ofte derfor en gynekolog ønsker å se deg to ganger hvis det er spørsmål om det er noe galt.

Og jeg tror ikke det er så uvanlig at det kan skje, virker ikke sånn på gynekologene i hvertfall. For jeg var hos privat gynekolog i uke 7 og fosteret var kun 5 uker og hadde ingen hjerteslag, men gynekologen mente å vente en til to uker og sjekke igjen. Da jeg snakket med legen min så sendte han meg på sykehuset en uke senere og der så de kun en plommesekk (?), men enda så mente gynekologen at hun mente vi burde ta to ultralyder for å være sikker. Men jeg sa at jeg ikke orket å gå sånn lenger, og at jeg visste vi hadde sett mer på den andre ultralyden uka før.

Hvordan går det? :) Har du fått noen svar?

Dette høres jo litt merkelig ut. Jeg var på ul 5+4 og kunne se hjertet og alt. Var på ul igjen 6+6 og kunne foster tidlig på utvendig ul og høre hjerteslag. Hvis du har Googlet ultralyd i uke 8, så ser du foster med både armer og bein. Mener ikke å gjøre deg redd, og jeg er ingen lege, men dette virker jo litt merkelig?
Klem til deg :)
Så ikke du hadde kommentert før nå, men merkelig var det ikke.. hadde kun tatt utvendig ul og var mest sannsynlig noe som skygget for babyen.. og er noen babyer som er ganske sjenerte. Fikk sett babyen uke 9 ;)

Back
Topp