Von Willebrands sykdom

Har hun født? Jeg skal på riksen 13. juni, så får jo sikkert svar på det jeg lurer på da, men kjekt med erfaringer fra andre pasienter også.

Nei, beklager. Hun har enda ikke fått barn. Så det var nok ikke relevant. Hun er bare 22, men vet hun har litt tanker angående fødsel osv.. Håper du får svar av noen som har født som har det!:-) masse lykke til hvertfall:-)

Nei, beklager. Hun har enda ikke fått barn. Så det var nok ikke relevant. Hun er bare 22, men vet hun har litt tanker angående fødsel osv.. Håper du får svar av noen som har født som har det!:-) masse lykke til hvertfall:-)

Takk! Det ordner seg sikkert :) Det er jo en ganske sjelden sykdom, så regner egentlig ikke med at jeg skal treffe på noen andre som har det med termin samme måned. Men det er jo verdt et forsøk :)

Jeg har ikke sykdommen, men har forhøyet von willebrand verdier, og blør veldig lett og mye. Var også bekymret for dette første gang jeg skulle føde, men jeg hadde setefødsel som gikk kjempebra. Blødde helt normalt :)

Jeg har ikke sykdommen, men har forhøyet von willebrand verdier, og blør veldig lett og mye. Var også bekymret for dette første gang jeg skulle føde, men jeg hadde setefødsel som gikk kjempebra. Blødde helt normalt :)

Det var jo fint at du blødde normalt :)
Jeg er forberedt på å tilbringe noen ekstra dager på sykehuset, og at jeg må ta medisiner, for det er visst etter fødselen som jeg kommer til å blø mest.

Hvis noen andre med Von Willebrand skulle søke og lure på om jeg ble noe klokere etter en snakk på Rikshospitalet i dag, så er svaret ja. Jeg skal få Octostim på forhånd, og cyklokapron etter fødsel. Jeg skal tilbake om 4 uker (32+6) og da skal de ha fødselsplanen klar. Jeg er så beroliget og takknemlig for at Rikshospitalet er så proffe og dyktige. Nå kan jeg senke skuldrene :)

Back
Topp