Volvo v40 som familiebil?

Babyokt19

Blir kjent med forumet
Føler meg litt dum som stiller spørsmålet her, men som første gravid i gjengen på både mor og fars side er det få andre jeg kan spørre om råd. Jeg føler jeg trenger en ny bil nå som jeg venter barn. Har en Ford fiesta, som kan føles litt vel liten for min del. Ønsker meg inderlig en Volvo v40 av nyere modell (2014), er det noen her som har erfaringer med den bilen ift. Barnevogn og plass i baksetet? Tusen takk for alle svar

Hadde en v40 som ble solgt rett før jul i fjor. Samboer fikk nok av den dårlige plassen og bytta den ut med en v70. Jeg elska den bilen og syntes det var plass nok til barnesete og barnevogn. Problemet var når noen skulle sitte på, for det var ikke plass til beina for den i passasjersetet. Var heller ikke ledig plass til å flytte på setet pga barnesetet bak. Vi brukte faktisk den bilen på sommerferie til Danmark i fjor og jeg satt 200 min i passasjersetet. Det var ikke så veldig behagelig, men det sa jeg ingenting om:P

Jeg får vurdere litt videre da.. Tusen takk for svar, er veldig nyttig å høre andres erfaringer. Forhandlerene er jo kun ute etter å selge å ser ingen problemer med noen ting, så tørr ikke stole på dem. Igjen, tusen takk [emoji2]

Jeg har den bilen og føler jeg har god plass til passasjerer :) Barnesete har også plass, men vogn har jeg ikke prøvd :p Men jeg får pakket MYE inni den, så om det ikke er av de største vognene all det nok få plass :)

Problemet kommer vel heller om du skal ha med både vogn og baggasje.. da sliter du nok litt :/

Syns det ser ut som at bagasjerommet har god nok størrelse. Men det blir vel mest ift baksetet da, vi blir jo kun tre (med det kommende familiemedlemmet), og samboer har en stasjonsvogn. Kan bilen kanskje være stor nok da?

Tips! Prøvekjør bilen hos forhandler og kjør rett bort til babybutikken for å teste plass til vogn[emoji4]

Har hatt denne bilen i noen år. Fungerer greit med ett barn, vi solgte vår nå med nr 2 på vei. Fantastisk bil. Det er et mareritt å sette seg inn i den som høygravid eller med bekkenløsning. Plass til vår bugaboo buffalo og lett bagasje baki. Greit med plass ifht bilstol.

Hvis du tenker å ha flere barn, så er den et kortsiktig kjøp. Vi tapte endel penger på at vi måtte bytte bil nå. Angrer på at vi kjøpte den i utgangspunktet, skulle kjøpt stor bil med en gang.

Back
Topp