Voltarol forte gel

gizzie

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Hei. Har klart å stresse på meg så stramme og såre muskler i ryggen at det stikker og gjør vondt å puste. Er 7 uker gravid. Hadde normalt sett tatt ibux eller voltaren, men det må jeg jo holde meg unna. På apotekets nettside står det at en ikke skal bruke voltarol forte gel hvis man er i siste trisemester. Vil det da si at det er helt trygt å ta den i første trisemester? Begynner å bli litt smådesperat, men vil jo ikke gjøre noe som kan skade bittelille i magen.

Snakk med lege:) Og aldri ta imot medisinsk rådgivning fra et forum... Da får man dessverre ofte svar som: "Det gikk fint med meg".:facepalm:

Men forstår godt at du er desperat, og ville ha et raskt svar.

Snakk med lege:) Og aldri ta imot medisinsk rådgivning fra et forum... Da får man dessverre ofte svar som: "Det gikk fint med meg".:facepalm:

Men forstår godt at du er desperat, og ville ha et raskt svar.
Ja det at det gikk fint med andre betyr ikke nødvendigvis at det går fint med deg. Jeg fikk bruke det f eks pga smertetilstand, men valgte å la vær..

Disclaimer: Er du usikker så sjekk med lege

Kan du ikke bare ta paracetamol?
Lavest dose med effekt (test med en stk 500mg og se om det hjelper, hjelper det litt men ikke nok så tar du 1g neste gang).

Opptaket av voltarol gel gjennom hud er uansett ganske begrenset, så den største effekten er uansett placebo (som forsåvidt kan være en viktig effekt).
Relis går god for Voltarol gel i første og andre trimester:
https://relis.no/sporsmal_og_svar/6-12043?source=relisdb

Back
Topp