Voltaren

Usminka

Elsker forumet
Æ e som blitt sagt før, plaga me isjassmerte i ryggen. Har fått paragin forte og voltaren foreskreve av fastlegen.

Men i pakningsvedlegget til voltaren står d:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Ikke anbefalt til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller er under utredning for infertilitet, bør seponering vurderes. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroskisis.

Nån som veit korfør man ikkje bør bruke dettan, når man prøve å bli gravid.

Greit nok at vi e prøvera, men no e æ så lei av isjas smerte at æ ønske å prøve dettan.
Eller e d nån andre som har råd mot sånne smerte?
Går tel fysioterapi, men syns ikkje d har særli virkning på mæ.

Har vært inne på tanken, men fysioterapien ruinere oss før tia. Æ går tel en fysioterapeaut som ikkje har kommunal støtte, så æ får ikkje frikort hos ho. Å vente på en fysioterapeaut som har støtte, kan ta opptil 6 måneda i harstad.

Vet om flere som har brukt kiropraktor for det så kansje du skulle prøve det

Men uansett så ønske æ dæ god bedring

Klem

Jeg vet at man ikke skal bruke NSAIDS(betgnelse på en gruppe medisiner) fks voltaren, ibux, naproxen når man prøver å bli gravid. Det sa iallefall min gyn å jeg holder meg langt unna sånne medisiner

ORIGINAL: hero

Jeg vet at man ikke skal bruke NSAIDS(betgnelse på en gruppe medisiner) fks voltaren, ibux, naproxen når man prøver å bli gravid. Det sa iallefall min gyn å jeg holder meg langt unna sånne medisiner

Men korfør ska man ikkje bruke sånne medisina?
Æ har brukt en del ibux under prøvinga, før æ plutseli fant ut at man ikkje burde bruke d. Kan d være dærfør æ ikkje har greid å blitt gravid igjen?

Æ har ikm om et par daga, og tenkte vess d ikkje va noka spire da. Ska æ ta voltaren kuren, før å se om det funke mot ryggsmerten.
Men det æ da lure på e om æ kan ødelegge sjansan mine længe før å bli gravid igjen?

Æ e så lei av dissan smerten at æ må prøve å hanskes me dæm.
Mamma førtalte mæ at ho gikk på voltaren før ho fikk lillebrorn min før 17 år sia.Han e no oppegåande å frisk.

Jeg fikk beskjed fra min lege at jeg kunne ta NSAID's så lenge det var tidlig i syklusen, for da var de "ute" av systemet til EL. Hun anbefalte ikke å ta det senere, men det er jo vanskelig å bestemme det... Smerter er jo ikke gøy uansett...

Lurer også på dette egentlig..
Jeg har blitt satt på paralgin forte og naproxen 500 mg [:'(]
Legen sa jeg kunne ta naproxenen, for de var ikke såå farlige..
Men jeg har hørt omvendt og itillegg står det på pakken at den ikke skal brukes av prøvere [8|]

ORIGINAL: Nesing

NSAID`s skal ikke brukes når man prøver å bli gravid fordi det kan gjøre det vanskeligere å bli gravid ved at EL hemmes/ikke kommer og at forholdene generelt blir dårligere i livmor samt eggkvaliteten. Dette gjelder spesielt dem som sliter med å bli gravide, det vil si har prøvd lenge. Jeg kunne ikke bruke dette i det hele tatt i over fire år fordi det var så lang tid det tok før jeg ble gravid (til slutt med IVF). Skulle heller ikke bruke det under svangerskapet.  

Kan være derfor jeg ikke merker noe til el denne mnd og bare får neg. el-tester [:(]

ORIGINAL: Amodi

Jeg fikk beskjed fra min lege at jeg kunne ta NSAID's så lenge det var tidlig i syklusen, for da var de "ute" av systemet til EL. Hun anbefalte ikke å ta det senere, men det er jo vanskelig å bestemme det... Smerter er jo ikke gøy uansett...

Da må jo også kunne begynne å ta di når æ før mensen no.D ska æ gjøre. Gravid e æ sekkert ikkje uansett!

Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort

<--- fordi det er muskelavslappende, og livmoren er en stor muskel... mener jeg at jeg har fått forklart.

ORIGINAL: TonjeJenta

Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort

<--- fordi det er muskelavslappende, og livmoren er en stor muskel... mener jeg at jeg har fått forklart.

Noe i den duren har jeg også fått høre tiligere

ORIGINAL: Usminka

ORIGINAL: hero

Men korfør ska man ikkje bruke sånne medisina?
Æ har brukt en del ibux under prøvinga, før æ plutseli fant ut at man ikkje burde bruke d. Kan d være dærfør æ ikkje har greid å blitt gravid igjen?

Æ har ikm om et par daga, og tenkte vess d ikkje va noka spire da. Ska æ ta voltaren kuren, før å se om det funke mot ryggsmerten.
Men det æ da lure på e om æ kan ødelegge sjansan mine længe før å bli gravid igjen?

Æ e så lei av dissan smerten at æ må prøve å hanskes me dæm.
Mamma førtalte mæ at ho gikk på voltaren før ho fikk lillebrorn min før 17 år sia.Han e no oppegåande å frisk.

dessuten så kan nsaids hemme at egget fester seg sa gyn... gyn sa også at om man prøver å bli gravid eller har vanskeligheter med å bli det skal man ikke ta det..

Jeg har så sterke mens smerter at jeg er avhengig å ta noe for å overleve omtrent noen ganger.... å da gyn hørte at jeg tok naproxen (nsaids) så fikk jeg en lang skjennepreken. Derfor ble jeg satt på pinex forte istede, selv om naproxen og ibux er bedre mot muskulære smerter

Okey, takk før svar. Da hoppe æ av som prøver isåfall neste måned. Får å teste ut om voltaren kan hjelpe meg. Tar så lang tid å få spiren til å sitte uansett, så en måned, fra eller til gjør ingenting.

Back
Topp