Volkswagen Touran

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Noen som har denne?
Hvordan er den som familiebil?
Bruker den mye på mila?
Hva slags opplevelser har dere av bilen? :)

Vi hadde det en kort periode. Jeg likte ikke kjørekomfort og jeg syns den ble for stor.

Vi har den og vi liker den. Billig i drift. Bruker lite drivstoff. God å kjøre. Har 3 barn og god plass. Det jeg liker best er at det er 3 individuelle seter i baksetet, så den oppleves ikke som trang for alle har eget sete. Barna er 4, 9 og 11 år.

Tenker at alt dette her er veldig avhengig av årsmodell og motor.. :p jeg har kjørt en ca 2009, med diesel og automat. Den var god, jeg liker å sitte høyt(mye derfor vi har suv selv)
Greia med wv er også det at noen av motorene(2.0d) oftere er feil på enn f.eks 1.9d etter mine venners erfaring, på enkelte av årsmodellene.

Ingen erfaring selv men kjenner flere som har hatt den, mye trøbbel ig store verkstedregninger så de har blitt solgt fort igjen

Har den og elsker den. Venter nr 3 og testet stoler. Mine er 5.5 og 3 år og den lille kommer i august. Vi kaller det for en liten stor bil, den er fantastisk lett å kjøre og bruker veldig lite på mila. Ang feil så kan jeg ikke uttale meg men trur ikke det er mer enn andre.

Enten så liker du vw, eller så gjør du ikke det.
Jeg kjører ikke noe annet, og har bilen svært lite på verksted. Jeg derimot kjøpte ikke Ford s-Max på grunn av at jeg har hørt at det de mye feil.
Touran er en fin bil det, men det er jo en kassebil.
Blir ikke samme å kjøre den som passat, golf osv :)

Enten så liker du vw, eller så gjør du ikke det.
Jeg kjører ikke noe annet, og har bilen svært lite på verksted. Jeg derimot kjøpte ikke Ford s-Max på grunn av at jeg har hørt at det de mye feil.
Touran er en fin bil det, men det er jo en kassebil.
Blir ikke samme å kjøre den som passat, golf osv :)
Jeg elsket min gode og trofaste polo da jeg hadde det, er veldig glad i vw:happy: (vi har gått for Toyota nå da, hele familien til samboer har toyota:p)

Har ingen erfaring med bilen selv, men flere i familien og andre rundt oss har hatt den. Og de klager som nevnt over på dyre verkstedsregninger og at bilene ruster forhåndsvis fort. Svoger hadde en touran og der falt bunnpannen av pga rust

Har ingen erfaring med bilen selv, men flere i familien og andre rundt oss har hatt den. Og de klager som nevnt over på dyre verkstedsregninger og at bilene ruster forhåndsvis fort. Svoger hadde en touran og der falt bunnpannen av pga rust
Det gjorde den på min passat også ikke noe man må skifte så lenge man ikke har planer om å kjøre i vannkanten eller kjøre understellet fast i noe.

Mye av de feilene som blir nevnt ovenfor hører jeg om nesten alle eldre biler. Og mye av det går på vedlikehold ser det ut som.

Vi har hart eldre biler og ikke vært borti det

Har hørt det om Ford, Seat, peugeot, subaru, suzuki etc.
Alle har et eller annet bilmerke som de ikke liker pga de har hørt om dårlige erfaringer eller opplevd noe selv. Gjerne på en bil som oftest.
Ja, man kan ha uflaks. Jeg hadde skikkelig uflaks med min siste bil. Det var en Honda CR-V. Ei god venninne av meg hadde samme type bil. t.o.m samme årsmodell. Hennes var det nada galt med. Jeg hadde uflaks.

Så, jeg ville ikke dratt alle touran under samme kam.
Min personlige mening er at man kan ha uflaks med alt man kjøper. Er jo derfor man har forbruksloven og garanti :)

Det som er supert med litt eldre biler er at man kan fikse mye selv om man er litt bil interessert :D

Alle har et eller annet bilmerke som de ikke liker pga de har hørt om dårlige erfaringer eller opplevd noe selv. Gjerne på en bil som oftest.
Ja, man kan ha uflaks. Jeg hadde skikkelig uflaks med min siste bil. Det var en Honda CR-V. Ei god venninne av meg hadde samme type bil. t.o.m samme årsmodell. Hennes var det nada galt med. Jeg hadde uflaks.

Min personlige mening er at man kan ha uflaks med alt man kjøper. Er jo derfor man har forbruksloven og garanti :)

Det som er supert med litt eldre biler er at man kan fikse mye selv om man er litt bil interessert :D
Det er absolutt enklere å fikse på eldre biler fremfor de nyere nå :) var veldig greit da jeg hadde min gamle Subaru justy (86modell), og pappa som kan mye :angelic: hadde faktisk den bilen frem til 2012 (fikk den av bestefar i 2007), men var mye galt med den på slutten da :p
Så enig i at man kan være både heldig og uheldig med biler. Jeg har foreløpig vært heldig med mine (Subaru, vw og nå Toyota) :happy:

Det er absolutt enklere å fikse på eldre biler fremfor de nyere nå :) var veldig greit da jeg hadde min gamle Subaru justy (86modell), og pappa som kan mye :angelic: hadde faktisk den bilen frem til 2012 (fikk den av bestefar i 2007), men var mye galt med den på slutten da :p
Så enig i at man kan være både heldig og uheldig med biler. Jeg har foreløpig vært heldig med mine (Subaru, vw og nå Toyota) :happy:

Det er jo kjempe bra :D

Så enig. Vi har flere eldre biler og noen har sykdommer som alle andre har og noen er helt fine. Sånn er det bare. Svogeren min har uflaks hver gang de kjøper seg en bil og alltid hennes bil. Helt håpløst og spesielt siden alle andre liksom er fornøyd med den type bil.

Så enig. Vi har flere eldre biler og noen har sykdommer som alle andre har og noen er helt fine. Sånn er det bare. Svogeren min har uflaks hver gang de kjøper seg en bil og alltid hennes bil. Helt håpløst og spesielt siden alle andre liksom er fornøyd med den type bil.

Oh, det er uflaks ja :(

Jeg har jo hatt masse uflaks med min gamle passat, men jeg hadde definitivt kjøpt det igjen :p
Nå har vi Subaru Forester og den drikker bensin, vi har hatt masse masse masse utgifter på den, men vi liker den godt uansett. Ikke fan av å bytte bil, fordi de utgiftene kommer uansett hvaslags bil man har tenker jeg

Back
Topp