Voldsomt temperament hos barn..

Guest
Hei,
har en gutt på 3,5 år som har et voldsomt temperament. Det har han hatt siden han var ca 1,5 år. Det jeg lurer på er hva man kan gjøre for barn med et slikt temperament? Foruten å opptre rolig, for så å snakke med barnet når det har slått, spent, skreket og rast i fra seg, og få det til å forstå at d ikke er greit å vise sinnet sitt fysisk eller ved å skrike slik? Er det noen steder å få gode råd ol? Han blokkerer oss totalt ute når vi prøver å si noe til ham. Han er også en propell uten like, og hører ikke på oss voksne i det hele tatt når vi sier til ham at det ikke er ok å klatre i gardiner, turne og hoppe i sofaen osv osv.. Og prøver vi å straffe ham ved å ta bort goder han har ol. har vi nok et sinnesutbrudd. Kjenner jeg begynner å bli utrolig sliten og lei av å ha det slik hver dag. 

 
Ingen steder vi kan få hjelp til å takle dette, og løse situasjoner som oppstår på best mulig måte? Ønsker jo det beste for gutten vår, og vil veldig gjerne gjøre både hans og våre dager lettere :) Kunne virkelig trengt noen å snakke med eller få råd til hva som kan gjøres :)
 
Jeg ville ha tatt kontakt med helsestasjonen og bedt om en time med helsesøster eller med familieterapeut. Her vi bor har de famileterapeut på helsestasjonen og det koster ingenting å få en samtale eller fler med de. :-)
Slike ting man kan lese seg opp og ned i mente på, men er ikke alltid så lett å takle alene.
Det er sikkert også lurt å snakke med de i barnehagen, hvis han går i barnehage, om hvordan han oppfører seg der og hva de gjør av tiltak, så dere vet om dere er samkjørte eller driver med helt ulike opplegg.

Lykke til! :-)
 
Back
Topp