• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Voksne, skjerp dere!

Hva er problemet om man har på seg lue inne? Om noen synes det er behagelig, eller om de har en "statement" med det så er det vel deres sak.
Så lenge den ikke er til bry eller i veien for noen så spiller det ingen rolle.
Er den for høy og er i veien for noen som sitter bak kan den taes av, men bare fordi det er et prinsipp å ikke ha lue på, blir feil for meg.
Kan man ha religiøse eller kulturelle hodeplagg på seg, kan man ha lue på.

Da jeg var liten, (på barneskolen) ville jeg gjerne ha luen på. Av en eller annen grunn følte jeg at det var tryggere enn å ha den av. Dette var pga mobbing. Likevel tvang læreren meg til å ta den av (jeg klarte jo ikke å formidle dette så liten som jeg var).

Det kan være mange grunner til at noen vil beholde lua på. La dem få lov til det :)

Folk må gjøre som de vil for meg. :p Men synes det ser litt rart ut med lue inne egentlig. :p

fordel med å ta av lua inne er at man ikke blir så tett i pappen, og noe av effekten av å ha på lue ute forsvinner jo om du har den på inne.....bare en tanke, men der bryr jeg med ikke lenger, de for gjøre som de vil!

Er vel strengt tatt ingen forskjell på lue og hijab, hvis konsentrasjonen er argumentet.. Hva med skaut som var in for noen år siden? Brede hårbånd?....og så videre.

Jeg synes det er uhygenisk å gå med lue inne. Varmt er det også for aktive barn, så det er sunnere å gå uten. Og jeg liker å se øynene til folk jeg snakker med, både voksne og barn så skyggelue trengs bare ute der det er sol og har ingenting unne å gjøre.

Hva er problemet om man har på seg lue inne? Om noen synes det er behagelig, eller om de har en "statement" med det så er det vel deres sak.
Så lenge den ikke er til bry eller i veien for noen så spiller det ingen rolle.
Er den for høy og er i veien for noen som sitter bak kan den taes av, men bare fordi det er et prinsipp å ikke ha lue på, blir feil for meg.
Kan man ha religiøse eller kulturelle hodeplagg på seg, kan man ha lue på.

Da jeg var liten, (på barneskolen) ville jeg gjerne ha luen på. Av en eller annen grunn følte jeg at det var tryggere enn å ha den av. Dette var pga mobbing. Likevel tvang læreren meg til å ta den av (jeg klarte jo ikke å formidle dette så liten som jeg var).

Det kan være mange grunner til at noen vil beholde lua på. La dem få lov til det :)

Tenkte akkurat det samme som du skreiv her.
Har en gutt på nå 6 år, å i bhg så var han avhengig av å ha på buffen på hodet inne, noen ganger i 10 minutt, andre ganger hele dagen . (Han er nå under utredning for autisme og annet).

Men det var altså hans trygghet når jeg skulle dra, å jeg er så takknemlig for at barnehagen var så fleksible at de såg hans behov , å derfor lot den kampen være. Var aldri ett problem.

Så jeg sier det samme, det kan være mange grunner!:)

Vedmindre det er en spesiell grunn til å ha på lue inne syns jeg godt den kan tas av. Er så dumt når man skal ut igjen for da er det jo kaldt og vis man har på lua inne så hjelper den jo lite når man skal ut.
Dessuten fører varme på hode til tidlig hårtap. (Sies det)
Har en kamerat som ALLTID går med lue, har gjort det hele livet. Han fikk måne allerede i tidlig 20 årene, nå når han nærmer ser 30 har han såvidt hår på hode...

Vedmindre det er en spesiell grunn til å ha på lue inne syns jeg godt den kan tas av. Er så dumt når man skal ut igjen for da er det jo kaldt og vis man har på lua inne så hjelper den jo lite når man skal ut.
Dessuten fører varme på hode til tidlig hårtap. (Sies det)
Har en kamerat som ALLTID går med lue, har gjort det hele livet. Han fikk måne allerede i tidlig 20 årene, nå når han nærmer ser 30 har han såvidt hår på hode...

Skallethet har med gener å gjøre. Ellers hadde jeg sluppet intimbarbering for lengst.

Back
Topp