Voksne med astma

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Har hatt astma siden ungdomsalder, men ikke brukt medisiner. Nå er jeg konstant tungpustetog g hoster, og skal til lege denne uka. Hva kan jeg forvente av undersøkelser og medisiner?
 
Måle blodtrykk, lytte på lungene. Sykdomshistorie. Kanskje Crp, avhengig av hvor lenge du har gått sånn. Medisin ved behov, enten forebyggende eller ved anfall (eller kombinasjon) Jeg har ikke astma selv, men min mann har det. Han har alltid brukt medisin da.
 
Nå husker jeg ikke hva den heter, og det er skikkelig teit for har gjort det masse, selvom det ernoenår siden sist. Er en pustemaskin du blåser ut alt du kan så lenge du kan. Men mulig ikke alle legekontor har. Jeg har medfødt. Men har hørt rykter om at man blir sendt til spesialist for diagnostikk, men praksisen er sikkert ulik.
 
Nå husker jeg ikke hva den heter, og det er skikkelig teit for har gjort det masse, selvom det ernoenår siden sist. Er en pustemaskin du blåser ut alt du kan så lenge du kan. Men mulig ikke alle legekontor har. Jeg har medfødt. Men har hørt rykter om at man blir sendt til spesialist for diagnostikk, men praksisen er sikkert ulik.

Spirometri du tenker på? De fleste fastleger har dette vil jeg tro[emoji4]
 
Fastlege? Du får vel en henvisning.
 
Fikk påvist astma når jeg var 25. Da tok jeg blåsetesten på legekontoret. Har symbicort (forebyggende) innhalator.
 
Back
Topp