Voksipose?

Dovendyret

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Julilykke 2023
Får en slutten-av-februar/starten-av-mars-baby. Bor i innlandet, kaldt og mye snø om vinteren, men blir jo vår og varmere allerede i april, da. Lurer sånn på dette med voksipose... Er det nødvendig å kjøpe sånn stor varm voksipose da? Blir jo bare brukt 1-2 mnd kanskje før det blir for varmt, eller? Eller varer de lenge sånn at de kan brukes flere sesonger? Finnes det egen vår/sommer voksipose også som man evt trenger? Er helt grønn på dette Kjenner jeg :bored::hilarious: gjerne noen anbefalinger også, hvis dere har noen på lur!

noen som samtidig har noe barnevogn tips? Kommer til å gå kanskje 70-30 asfalt-grusvei. Generelt veldig glad i tur i skog, og er ganske mange fine turstier i området som det kan virke som vil gå med en barnevogn. Har sett litt på stokke trailz med sånne «terrenghjul»... noen erfaringer eller bedre forslag? Tas i så fall mot md stor takk :smug::shy:


:anyone
 
Får en slutten-av-februar/starten-av-mars-baby. Bor i innlandet, kaldt og mye snø om vinteren, men blir jo vår og varmere allerede i april, da. Lurer sånn på dette med voksipose... Er det nødvendig å kjøpe sånn stor varm voksipose da? Blir jo bare brukt 1-2 mnd kanskje før det blir for varmt, eller? Eller varer de lenge sånn at de kan brukes flere sesonger? Finnes det egen vår/sommer voksipose også som man evt trenger? Er helt grønn på dette Kjenner jeg :bored::hilarious: gjerne noen anbefalinger også, hvis dere har noen på lur!

noen som samtidig har noe barnevogn tips? Kommer til å gå kanskje 70-30 asfalt-grusvei. Generelt veldig glad i tur i skog, og er ganske mange fine turstier i området som det kan virke som vil gå med en barnevogn. Har sett litt på stokke trailz med sånne «terrenghjul»... noen erfaringer eller bedre forslag? Tas i så fall mot md stor takk :smug::shy:


:anyone
Sniker fra mars. Vi har kjøpt Stokke Trailz delvis pga store hjul. Har ikke fått den enda, men den virka veldig lett å trille, og har stor plass under :D Ville bare tipse om at den er tatt ut av produksjon, så om du vil ha den bør den kjøpes snarest for å få tak i (om du vil ha ny) :happy:
 
Ja, kjøp en varm voksipose - du trenger den jo til høsten og vinteren igjen.
De nyfødte er litt ekstra kalde av seg, så det er deilig å kunne legge bebisen i posen uten for mye klær, synes jeg :)
Fikk baby i januar sist, da brukte vi vinterpose frem til midten av april - det var litt siden vår det året og typisk sånn vinter du beskriver.
Du kn vente med å kjøpe en tynnere vårpose til du ser om du behøver det.

Det er jo litt smak og behag, jeg har likt å ha dette i vogna:
I vognbag - vinter, frem til april: lammeskinn + varm voksipose
I vogn bag ved varmer vår og sommer: lammeskinn + dundyne og/eller ullteppe eller helseteppe
I sportsdel vår/sommer/høst: lammeskinn + tynne vognpose
I sportsdel kald høst/vinter: lammeskinn + varm voksipose + evt ullpledd ved veldig surt vær.
 
Voksiposene kommer med forlengerdel - derav navnet, de vokser med barnet :) Vil tro de fleste merker også kommer med forlengerdel, vår Easygrow har iallfall det. Jeg kan ikke se for meg å få vinterbaby uten en slik i hus.
 
Ja, kjøp en varm voksipose - du trenger den jo til høsten og vinteren igjen.
De nyfødte er litt ekstra kalde av seg, så det er deilig å kunne legge bebisen i posen uten for mye klær, synes jeg :)
Fikk baby i januar sist, da brukte vi vinterpose frem til midten av april - det var litt siden vår det året og typisk sånn vinter du beskriver.
Du kn vente med å kjøpe en tynnere vårpose til du ser om du behøver det.

Det er jo litt smak og behag, jeg har likt å ha dette i vogna:
I vognbag - vinter, frem til april: lammeskinn + varm voksipose
I vogn bag ved varmer vår og sommer: lammeskinn + dundyne og/eller ullteppe eller helseteppe
I sportsdel vår/sommer/høst: lammeskinn + tynne vognpose
I sportsdel kald høst/vinter: lammeskinn + varm voksipose + evt ullpledd ved veldig surt vær.

Høres ut som om at lammeskinn er noe jeg burde tenke på? Regner med at det må være ekte da eller? Hvordan er det i så fall med vask av sånt?
 
Fikk kjøpt en ubrukt Voksi vinterpose med forlenger til 700 kr på finn.no :D:D
Er så mye bra å finne der! Vi har kjøpt nesten alt på Finn utenom klær og vogn. Mangler bare bilstol, det kjøper vi nytt. Deilig å gjøre slike kupp :woot:
 
Høres ut som om at lammeskinn er noe jeg burde tenke på? Regner med at det må være ekte da eller? Hvordan er det i så fall med vask av sånt?

Du bør kjøpe et som er tilpasset å ha i vogn og som har hull til seler. Det bør være korthåret, men det er de fleste skinn som selges som vogn skinn. Når det er 100% ull vil det faktisk sjeldent trenge å vaskes, det suger ikke til seg flekker på samme måte som andre stoffer :) jeg har tørket av evt gulpeflekker med en våt klut. Vi kjøpte vårt fra nøstebarn, men der selges vognskinn i mange barnebutikker.
 
Vi går inn i tredje vinteren med vår Voksipose nå, haha. Gull med forlengerdel!
 
Back
Topp