Voksipose

***Mariana***

Flørter med forumet
Har en "gammel" voksipose av dun, den er arvet, og brukt av storebror, i tillegg kanskje 2 andre barn før han... Lurer på om jeg skal sende den på rens eller om det holder å lufte den godt i kulda? Trekket kan nemlig vaskes :) Hva ville du gjort??

Veldig glad i den posen..super varm og god, ble mye brukt til storebror, og aldri redd for at han skulle fryse :)
 
Jeg puttet en i vaskemaskina, på håndvask. Mulig jeg var heldig men det gikk veldig bra det.
 
Da tror jeg at jeg villa sendt den på rens jeg.
 
Jeg har en pose hvor 'overdelen' er dun og 'underdelen' er ull. Ulldelen må renses, men dundelen kan vaskes på 40 grader og tørketromles (med to tennisballer i trommelen for å få duna luftig). Vil tro det går fint å vaske voksien din også slik? Bruk Milo, og så er det viktig å tørke den helt tørr. Jeg pleier å fukte en håndduk eller noe og putte inni trommelen på slutten, for trommelen vår vil gjerne si at posen er tørr før den er heeelt tørr, og da stopper den automatisk. Slik får posen ekstra tørketid mens håndduken tørker.
 
Man kan jo fint vaske dunjakker og dundyner, så jeg vil tro dunpose går bra? Bare fluff den med tennisballer i tørketrommelen som Audrey her sier.
 
Back
Topp