Voksipose til vogn eller bil??? Heelp

marsdrøm <3

Forelsket i forumet
Hei :-) Jeg er førstegangsfødende og føler meg helt blank på hva jeg skal kjøpe inn til baby :-( Jeg har veldig lyst på sånn voksipose men vet ikke hva som lønner seg å kjøpe, til vogna eller til bilsetet :-) Trenger litt tips å råd :D Her jeg bor er været også veldig varierende...

Vi hadde Voksi Urban sist, som ble brukt i vogna gjennom hele vinteren og i senga når det var på det kaldeste.
I bilstolen brukte vi kun pledd/teppe etter hvor kaldt det var. Men denne gangen har vi arvet en Voksi City eller noe sånn, som er for bruk i bilstol, så får vi se hvor mye den blir brukt.

Pose for bilstol er veldig greit i den forstand at du slipper så mye klær på barnet, kan bare putte dem rett oppi posen med ei lue på så er de klare :) blir jo et sikkerhetsprodukt egentlig :) men de er jo mye mindre enn vognposene, så brukstiden blir jo mye mindre.

Vognposene har veldig ofte forlenger, så de kan du bruke til ungene er ferdig med vogn, og lengre enn det som sovepose på ferie osv - så det "må" du ha en eller annen variant av stort sett :happy: det er i allefall veldig praktisk i lengden.

Jeg syns det var så praktisk med vognpose sist, nettopp fordi man slapp å kle av og på babyen så mye. De skal jo ikke sitte med tykke klær på i setet, de skal ha selene tett på kroppen :) Bilstolposene er som @bøllefrø sier veldig korte og varer ikke så lenge. Jeg kjøpte en for 199kr fra 2ME og den var mer enn bra nok for oss! (jeg fikk den med gratis fordi vi kjøpte så mye samtidig, både vogn og bilstol, så han ville ikke ha betalt for den :))

Det finnes en jungel med vognposer der ute, vi har en fra easygrow, veldig fornøyd med den, også har vi arvet en klassisk voksipose med knyting :)

Vi har kjøpt en voksi pose til vognen, men har ikke begynt å tenke på bilsete eller pose enda.
Så følger denne :happy:

Våre barn blir født i mars. Da kommer jeg ikke til å kjøpe noen pose til babyen. Det holder med tepper og tøy. Min forrige ble født I august. Da stod en iskald vinter for tur. Da var det kjempekjekt med pose i bilen! Hadde avventet å sett om du fikk bruk for en pose på høsten istedet for å kjøpe bilstolpose nå :) men en vognpose er must!

Mye bra tips her altså :-) Tror vi skal kjøpe en voksipose til vinter :D siden jeg har termin i slutten av mars velger vi å bruke dyne, teppe og lammeskin i vogna hans :-) God Jul

Vi har lammeskinnspose i vogna og dunpose til bilsetet. Vi kjøpte dunpose til bilsetet på grunn av sikkerhet og fordi det kan være kaldt til langt ut i april :) den kan jo også brukes i vogna de første ukene dersom lammeskinnsposen ikke duger :)

Back
Topp