Voksipose eller ikke?

tenk

Betatt av forumet
Jeg har fått tilbud om å låne en voksipose, og må skynde meg å svare for andre står i kø for å ta i mot den.

Ut fra tidligere diskusjoner her, hadde jeg egentlig kommet fram til at det blir for varmt med voksipose de første månedene. Men det kommer jo en høst og en vinter. Vi blir nok å kjøpe en Simo Combi-vogn. Noen som har erfaringer med voksiposer i den? Hører jo enkelte klager på at det blir trangt i vogna med voksipose. Selv vet jeg knapt opp ned på en baby, og langt mindre på babyutstyr... [:)]

Noen som har gode råd?

Trangt i vogna med voksipose??? kansje i baggen, men du har sportsvogndel som GODT kan brukes til vinteren når voksiposen er nødvendig!

Det kunne ikke falle meg inn å gå en vinter i møte uten voksipose, vertfall om man tenker at man skal gå turer/at barnet skal sove en lur i vogna ute..

-har selv emmaljunga SMART, den minste av kombivognene og lillemann på 2 sover romslig og godt med voksipose i den enda! -tror simoen sin er større enn smarten min!

ORIGINAL: tenk

Jeg har fått tilbud om å låne en voksipose, og må skynde meg å svare for andre står i kø for å ta i mot den.

Ut fra tidligere diskusjoner her, hadde jeg egentlig kommet fram til at det blir for varmt med voksipose de første månedene. Men det kommer jo en høst og en vinter. Vi blir nok å kjøpe en Simo Combi-vogn. Noen som har erfaringer med voksiposer i den? Hører jo enkelte klager på at det blir trangt i vogna med voksipose. Selv vet jeg knapt opp ned på en baby, og langt mindre på babyutstyr... [:)]

Noen som har gode råd?

Babyene er jo 7-9 mnd på vinteren, og da passer de nok ikke bra i bagen med voksipose i tillegg.. Det blir god plass i sportsdelen [:)]

Det er nok i baggen de mener det er trangt. Simonen skal jo være ganske romslig, så det går sikkert fint med voksipose i den.

Voksiposen høres jo veldig praktisk ut...

Simo er den største vogna på markedet, og hadde ingen problemer med å få plass til Voksiposen i den. [;)] 

Da Lucas var nyfødt hadde vi Voksipose i Quinny-bag, en av de minste på markedet, og det gikk kjempefint!

Jeg må kjøpe en evt pose jeg trenger og vil ikke velge voksi. Men regner ikke med å trenge pose til sommerbabyen til å begynne med ?
Den kom forresten nest dårligst ut i en test av poser nettopp.......

Jobber i bhg og har hatt unger som har hatt voksipose og har ikke sååå gode erfaringer med den typen pose. Sikkert greit når de er små men etterhvert blir det vanskelig å få brettet dette skikkelig rundt barnet så det blir tett og lunt.
Egentlig er jeg mest fornøyd med de som ligger i stor vogn, ullteppe eller ullfell under og god stor dyne som brettes under føtter og oppover og stappes rundt.

Skal de sove i sportsvogn når de blir større, noe jeg ikke syns er ideelt fordi bena blir liggende nedover og ikke rett ut. (Ok da har de blitt større og skal kanskje bare sove en liten time men men.)
Da syns jeg pose er fint, men pass på at den er lang nok så en får puttet barnet godt nedi. Som oftest ender vi opp med et ullteppe øverst som stappes nedi posen og oppover armene.

ORIGINAL: Babbs

Jeg må kjøpe en evt pose jeg trenger og vil ikke velge voksi. Men regner ikke med å trenge pose til sommerbabyen til å begynne med ?
Den kom forresten nest dårligst ut i en test av poser nettopp.......

Jobber i bhg og har hatt unger som har hatt voksipose og har ikke sååå gode erfaringer med den typen pose. Sikkert greit når de er små men etterhvert blir det vanskelig å få brettet dette skikkelig rundt barnet så det blir tett og lunt.
Egentlig er jeg mest fornøyd med de som ligger i stor vogn, ullteppe eller ullfell under og god stor dyne som brettes under føtter og oppover og stappes rundt.

Skal de sove i sportsvogn når de blir større, noe jeg ikke syns er ideelt fordi bena blir liggende nedover og ikke rett ut. (Ok da har de blitt større og skal kanskje bare sove en liten time men men.)
Da syns jeg pose er fint, men pass på at den er lang nok så en får puttet barnet godt nedi. Som oftest ender vi opp med et ullteppe øverst som stappes nedi posen og oppover armene.

Nei, den testen var ikke spes nylig. Dessuten fikk voksiposen dårlig resultat pga pris og vaskeevne. Ikke varmeevne, og brannsikkerhet som den gjorde det best i.. Den er jo tross alt laget helt i ull. Jeg kjenner meg ikke igjen i at den er vanskelig å bruke. Har brukt den til begge mine. Fins jo Vokis Urban også, og den har jo ikke brettesystemet, men glidelåser, så da er jo det problemet løst. Har man kjøpt en sportsvogn ungen ikke kan ha bena opp i som sovevogn, har man gjort et bomkjøp. Det er svært uheldig for både ryggen og bena.

Ta imot voksipose!!!! Brukes ikke så mye i starten, nei. Men den er gull verdt mot vinteren når barnet er eldre. Den er god og varm!!

Back
Topp