Jeg elsker voks i forhold til barbering. Barbering er et evig mas, høvlene er dyre og jeg skjærer meg kjempeofte nede rundt ankelen, og i tillegg varer det jo nesten bare i to dager før stubbene vises igjen, og da kan man jo omtrent raspe ost på dem.
Jeg prøvde først voks på salong, gjorde dette på kreta. Det var vondt ja, spesielt rundt anklene, men det gikk helt fint og veldig raskt. Senere fikk jeg en venninne til å gjøre det for meg, og en gang fikk jeg sambo til å hjelpe meg. Jeg klarte liksom ikke å rive av selv, det var det eneste problemet. Nå sist jeg vokset klarte jeg å gjøre det selv, skulle bare se om jeg fikk til, og så tøffet jeg på. Klarte til og med å vokse bikinilinja, no problemo.
Man får vel aldri med alt, men jeg pleier å ta en liten runde med høvelen hvis jeg skal noe spesielt og vil ha superglatte legger, men de små hårene som sniker seg unna går oftest bra uansett. Det føles myye mykere og det varer lengre enn ved barbering.
Og på den voksen jeg kjøper så står det NO med store bokstaver på påførings-sleiven hvis voksen er for varm. Har aldri brent meg.