Voksi Move bilstolposer

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Hvordan vasker jeg disse?
Halve er jo av dun og den andre delen med noe annet :-D

Er det da ok å vaske med ull vaskemiddel og tørke i trommel med tennis baller etterpå? Jeg har kjøpt de brukt og har lenge gruet meg for å vaske de men nå må jeg det siden det nærmer seg at de kommer og når vi bikka 1 oktober her så ble det plutselig kjempe kaldt :-/

Samme lurer jeg på! Tror nesten det beste er å bare levere den på rens. Tenkte jeg skulle levere den, vogndunposen, dundynene og saueskinnet. Går nok helt sikkert an å vaske de selv også altså, jeg bare følte det var enklest med rens.

Hvordan vasker jeg disse?
Halve er jo av dun og den andre delen med noe annet :-D

Er det da ok å vaske med ull vaskemiddel og tørke i trommel med tennis baller etterpå? Jeg har kjøpt de brukt og har lenge gruet meg for å vaske de men nå må jeg det siden det nærmer seg at de kommer og når vi bikka 1 oktober her så ble det plutselig kjempe kaldt :-/

På hjemmesiden til voksi og under bruksanvisningen til move posen står dette angående vasking av posene,

"
KAN VASKES I MASKIN: 40 °C
  1. glidelåsen og borrelåser må lukkes før vask.

2. 5.2 Vaskes med nøytralt vaskemiddel uten blekemiddel.

3. 5.3 Dosering for vask av posen er 1/4 dosering.

4. 5.4 Må tørkes i tørketrommel med tennisballer, på lav

varme. Alle dunprodukter må tørkes 100% tørre, ellers vil dunen miste spensten.
    • - Dersom et dunprodukt har blitt att, kan denne

vaskes og tørkes i trommel, dette kan gi spensten

tilbake.

• - Dersom dunen har forskjøvet seg i kanalene under

vask, kan denne lett skyves på plass igjen før posen

tas i bruk.
  5. 5.5 som en enkel middrens, kan posen legges i fryseren

over natten.

6. 5.6 La posen ligge litt åpen etter at barnet er tatt ut slik at

den tørker.

7. 5.7 Luft posen så ofte som mulig. "

Fulgte bruksanvisningen over her, som sto skrevet på posen for å ha bilstolposen i. Vasket med litt milo på ullprogram 40 grader og ekstra skylling for å være sikker på å få ut alt vaskemiddelet. Tørket i tørketrommel med tennisballer. Ren og fin :-)

Jeg har alltid vasket mine poser på den måten, og tørket med baller.
Har også tatt saueskinn i maskin, på ullvask, går heltfint :)

Har de tovet seg mye eller har du brukt karde/børste på de etterpå? Jeg har nemlig et jeg vet er ekte sau og jeg har bare luftet og kardet det. Men nå har det fått en bålflekk jeg gjerne skulle hatt vekk. :p Men jeg tør ikke hive det i maskin. :p

Har de tovet seg mye eller har du brukt karde/børste på de etterpå? Jeg har nemlig et jeg vet er ekte sau og jeg har bare luftet og kardet det. Men nå har det fått en bålflekk jeg gjerne skulle hatt vekk. :p Men jeg tør ikke hive det i maskin. :p

Vaska det i maskin på ullvask med kun bittelitt miljo, hengt opp til tørk. (balje under, renner mye).

Ikke gjort noe mere enn det, pelsen er like fin. men jeg har kort håret.

Vi ble anbefalt å børste med vanlig børste litt etter vask og riste litt på det. Korthåret og ekte sau har vi :)

Vi ble anbefalt å børste med vanlig børste litt etter vask og riste litt på det. Korthåret og ekte sau har vi :)

Min er langhåret så den må nok kardes :p Men jeg har en karde et sted..

Back
Topp