Voksi eller saueskinn

høstmammaen

Betatt av forumet
Er det like bra??
Har en Voksi pose fra åtti nitti tallet. Rutete. Er de gode? Hva kler dere på under de? Har også en aktiv.
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har begge deler...Fornøyd med begge deler egentlig :rolleyes:

Lammeskinnspose regulerer varme og trekker fuktighet vekk, holder varm selv om posen er fuktig og isolerer også mot kulde når den blir ligget på. Dunpose fungerer slik at luften inni blir varmet opp av kroppsvarmen til barnet. Babyen må være noen uker gammel før den produserer varme selv. Når barnet ligger på dunposen blir den flat og luften går ut - altså isolerer ingenting. Da må du ha et lammeskinn i bunnen (noen poser har ull i bunnen av posen og dun bare oppå). Dunposer "slår seg" i fuktig vær.

Sent from my iPhone using BV Forum

Men Voksi er vel ullpose og ikke dun, om jeg ikke tar feil? I hvert fall de gamle.
De er fluffy ulldyner i vaskbart trekk, noe som gjør at de også er gode i forhold til fuktighet og varme. :)

Det fine med en Voksi Classic er at den kan brettes ut og brukes som kose-/lekematte på gulvet, og så bare knyttes sammen rundt ungen om den sovner/man skal ut igjen. :)

Men Voksi er vel ullpose og ikke dun, om jeg ikke tar feil? I hvert fall de gamle.
De er fluffy ulldyner i vaskbart trekk, noe som gjør at de også er gode i forhold til fuktighet og varme. :)

Det fine med en Voksi Classic er at den kan brettes ut og brukes som kose-/lekematte på gulvet, og så bare knyttes sammen rundt ungen om den sovner/man skal ut igjen. :)

De nye Voksi posene tror jeg har ull underst og dun øverst?

De gamle er dun

Er det like bra??
Har en Voksi pose fra åtti nitti tallet. Rutete. Er de gode? Hva kler dere på under de? Har også en aktiv.
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Min er rutete og blå på yttersiden. For å være helt ærlig ble datteren min bare klam og svett. Når hun var båt pga varmen var jeg ofte bekymret for at hun skulle bli syk. Hadde på lue, flisgenser, jakke, ullsokker. Var vi på bussen, tbanen eller i butikken ble hun altfor varm. Ville gått for lammeskinnpose.

Min er rutete og blå på yttersiden. For å være helt ærlig ble datteren min bare klam og svett. Når hun var båt pga varmen var jeg ofte bekymret for at hun skulle bli syk. Hadde på lue, flisgenser, jakke, ullsokker. Var vi på bussen, tbanen eller i butikken ble hun altfor varm. Ville gått for lammeskinnpose.

Voksiposene, i hvert fall Classic i min erfaring (og jeg hadde bare en gammel, feilvasket, supertovet en), er veldig varme.
Jeg brukte den aldri før vi bikket under 10 plussgrader, og tror aldri jeg hadde på Jr. mer enn ullundertøy i posen - fleece brukte jeg aldri fordi det BLIR vått og klamt om du har svette barn (hvilket jeg hadde, han svettet ALLTID, uansett, året rundt).
Hadde en liten jakke på ham om det var seriøst svinekaldt ute, eller bare en liten hals for å være sikker på at det ikke trakk akkurat i åpningen. :)

De gamle er dun

Våres Voksi classic er fra 90 tallet og er fylt med ull, ikke dun. :) Vi er veldig fornøyd med den posen. Behøver ikke å kle noe mye på når de skal sove i posen nei. Tynne ullklær:)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi har en rimelig ny voksi classic og den er ikke så himlade varm i grunnen. Idag var det 0 grader og litt vind, da hadde snuppa ullundertøy og en tynn janus ulldress, lue og ullsokker. Hun var akkurat passe varm!
I vinter lånte jeg en gammel voksi classic, da var det -11 og hun hadde ullundertøy, strikkaklær, lue, votter og sokker, lå på skinn inni posen og hadde et tynt helseteppe i ull over henne inni posen.

Vet ikke om det varierer fra pose til pose?

Ville gått får lammeskinn. Bare fordi jeg er mest fornøyd med den vi har. :)

Back
Topp