Voksesmerter

Mammatilgull

Forelsket i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Må bare spørre - hvor vondt kan "voksesmerter" tidlig i svangerskapet være uten at det nødvendigvis er noe farlig?

Grunnen til at jeg spør er at jeg *muligens* er gravid og er da evt 4 uker på vei. Har ikke tatt test på noen dager. Har nå noen helt ville kramper/stikkinger som jeg ikke klarer å identifisere. Ikke blødning. Har vært gravid før, men aldri kjent det så voldsomt. Føles som hele nedre del av magen er i en slags krampe :confused005
 
Jeg hadde veldig vondt i starten av mitt svangerskap. Like vondt som de verste menssmertene jeg har hatt. Våkna på natta av smertene. Husker jeg sto i mørket på soverommet og løfta ett og ett kne opp mot hodet, det hjalp litt. Husker jeg googla og kunne ikke finne noen som beskrev smerter av den typen jeg opplevde i starten av svangerskapet, så det var litt skummelt. Slik hadde jeg det fra 12dpo til 7+0, da tok kvalmen over. Alt var fint i svangerskapet, og barnet er nå en frisk og rask 2-åring :happy:
 
Jeg hadde veldig vondt i starten av mitt svangerskap. Like vondt som de verste menssmertene jeg har hatt. Våkna på natta av smertene. Husker jeg sto i mørket på soverommet og løfta ett og ett kne opp mot hodet, det hjalp litt. Husker jeg googla og kunne ikke finne noen som beskrev smerter av den typen jeg opplevde i starten av svangerskapet, så det var litt skummelt. Slik hadde jeg det fra 12dpo til 7+0, da tok kvalmen over. Alt var fint i svangerskapet, og barnet er nå en frisk og rask 2-åring :happy:
Tusen takk for svar! Har heldigvis gitt seg nå (enn så lenge), men var skikkelig ubehagelig mens det stod på :confused:
 
Har hatt så sterke smerter, typ kramper, at jeg har vært borte. Besvimt liksom, og det var første gangen jeg var gravid, som senere i forløpet endte med MA (hadde ingenting med disse smertene å gjøre). Da jeg var gravid med datter, hadde jeg også kramper. Hver dag. Det var 1-2 runder med kramper hvor jeg lå på senga og pustet meg gjennom det. Varte ca 20 min på det meste, ga seg mot uke 9, dvs ble svakere fra uke 7 ca og mest bare murringer rundt uke 9. Ved 12 uker var de omtrent helt borte.
 
Tusen takk for svar! Har heldigvis gitt seg nå (enn så lenge), men var skikkelig ubehagelig mens det stod på :confused:
Det kan jo muligens være en graviditet. Du vil ikke teste for å sjekke da?
 
Back
Topp