Voksesmerter

Kany

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er andregangsgravid, og opplevde på lørdag noe skremmende synes jeg. Jeg fikk akutt veldig vondt i magen på venstre side. Jeg hadde det i nesten 12 timer og ble lagt inn på sykehuset uten at de fant noe galt med meg eller baby. De nevnte flere ganger at de trodde det kunne være voksesmerter. Men kan det virkelig gjøre så vondt? Det var umulig å ligge stille når det holdt på, hjalp litt å bevege seg, var nesten som da smertene starter å ta seg opp ved fødsel. Men det var ikke rie smerter og ikke kynnere.

Noen som har erfaring med at voksesmerter gjør veldig vondt? Ga seg av seg selv på natten og jeg ble skrevet ut neste dag.

Hører med til historien at jeg også hadde feber og forhøyet inflamasjon (CRP og hvite blodlegemer) på blodprøvene som var en medvirkende faktor til at jeg ble lagt inn. Men dette var gått ned på søndag.

Sniker fra mars. Jeg hadde det når jeg var gravid med sønnen min i uke 23-24. Det var så grusomt vondt, jeg ble også innlagt uten at det var noe galt. Konkluderte med at det var sterke ligament smerter.

Jeg opplevde det samme rundt uke 23 bare på høyre side, ble lagt inn til observasjon selv, men hos meg konkluderte de med at det mest sannsynlig var nyrestein siden jeg hadde synlig blod i urinen. Det er visstnok mye større sjans for å få nyrestein når man går gravid sa de.

Back
Topp