Voksesmerter?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Gutten på straks 4 klagde på vondt i foten på vei opp i bilen etter barnehagen idag. Ble bare verre og inne middagen var ferdig hadde han så vondt at han ville bæres til bordet, gråt og kunne ikke sitte skikkelig. Når jeg har spurt hvor han har vondt så vet han ikke, men har pekt på lår, kne og legg (Gjerne på plasser han har gamle blåmerker)

Han har lagt seg og sovnet fort så var veldig trøtt også.

Han har ikke falt eller slått seg i barnehagen såvidt jeg vet.
Kan det være voksesmerter?
 
Gutten på straks 4 klagde på vondt i foten på vei opp i bilen etter barnehagen idag. Ble bare verre og inne middagen var ferdig hadde han så vondt at han ville bæres til bordet, gråt og kunne ikke sitte skikkelig. Når jeg har spurt hvor han har vondt så vet han ikke, men har pekt på lår, kne og legg (Gjerne på plasser han har gamle blåmerker)

Han har lagt seg og sovnet fort så var veldig trøtt også.

Han har ikke falt eller slått seg i barnehagen såvidt jeg vet.
Kan det være voksesmerter?
Kan godt hende. Husker jeg hadde mye voksesmerter og jeg syns det var vanskelig å si nøyaktig hvor det var vondt, fordi det strekte og var vondt mange steder på en måte
 
Voksesmerter kommer bare på kvelden /natta siden det er da de vokser
Han kan jo ha slått seg uten å si noe ?
 
Høres ut som voksesmerter ja. Alle reagerer jo forskjellig på det, min er gjerne våken hele natta, flere dager i strekk i det værste periodene.
Vår sliter mye med det og kan ha vondt hele døgnet, fordi smertene kan like gjerne komme etter en vokseperiode også. Men da er det gjerne sener og ledd som ikke henger helt med, særlig om man vokser veldig fort og mye på kort tid.

Men dette er veldig inviduelt fikk vi høre på sykehuset.
 
Eller han kan brygge på en influensa eller lignende?
Min klagde ofte på vondt i beinet eller armen når var mindre og det var en influensa på vei... rart, men er det eneste jeg kan sammenligne med:)
 
Ja her har han hatt syke voksesmerter, gitt paracet på det verste når han våknet av det flere ganger samme natt, fælt å se på:/
 
Takk for svar :) Han har sovet litt urolig så jeg ga han en Paracet. Håper han er bra til imorgen.
 
Back
Topp