Voksesmerter?

1980

Elsker forumet
Femåringen har vært plaget av det jeg har antatt er voksesmerter siden hun var et par år. Våkner enkelte kvelder med vondt i beina eller armene, og eneste som hjelper litt er massasje. Noen ganger på dagtid også. Kan være vondt rundt håndleddene, eller bare i fotbladet/tærne. Siste døgnet har hun noen ganger grått av smerte, og så går det plutselig over...Dette er ikke hver uke, men jeg tror hver mnd iallefall. Jeg hadde som barn, og ennå, det jeg kaller leggkramper, særlig hvis jeg har gått mye. Men nå lurer jeg på om det hun har kan være noe revmatisk? Svigermor har revmatisme/leddgikt. Arvelig? Jeg tenker på fastlegen men jeg føler alt dette er så vagt... noen erfaringer?
 
Min gutt har siden han var et par år slitt tidvis mye med voksesmerter. Da har han våknet på natten og grått hysterisk. Ingenting annet enn paracet har hjulpet da. Det skjer ikke så ofte lengre, men iblant. Han er nå syv år, og har bare en gang i år hatt så vondt at han har fått paracet, ig akkurat nå ikveld ligger han i vår seng pga voksesmerter
 
Min gutt har siden han var et par år slitt tidvis mye med voksesmerter. Da har han våknet på natten og grått hysterisk. Ingenting annet enn paracet har hjulpet da. Det skjer ikke så ofte lengre, men iblant. Han er nå syv år, og har bare en gang i år hatt så vondt at han har fått paracet, ig akkurat nå ikveld ligger han i vår seng pga voksesmerter

Paracet har jeg ikke tenkt på, kanskje prøve neste gang.. har du fått bekreftet at det "bare" er voksesmerter hos legen? Føler at det er blitt verre her i det siste.
 
Paracet har jeg ikke tenkt på, kanskje prøve neste gang.. har du fått bekreftet at det "bare" er voksesmerter hos legen? Føler at det er blitt verre her i det siste.
Nei har bare hørt på hvordan han beskriver det, og jeg husker hvor vondt det var. Siden det plutselig gir seg har jeg konkludert med voksesmerter.
 
Først vil jeg si, for en flink mamma du er som tenker litt lenger enn bare voksesmerter!
Jeg har vært plaget med revmatisme siden jeg var liten, og det ble bare avføyd som voksesmerter! Jeg kunne hatt det MYE lettere i oppveksten om jeg hadde blitt tatt på alvor.

For å svare, så ja det -kan- være noe revmatisk, men det trenger ikke å være det. Gå til fastlegen din, be om å få undersøkt hos fysioterapeut, ring kiropraktor, og spør dem. Be om å bli henvist til barnelege og revmatalog, bare gå gjennom hele bøtteballetten.

Masse lykke til!
 
Først vil jeg si, for en flink mamma du er som tenker litt lenger enn bare voksesmerter!
Jeg har vært plaget med revmatisme siden jeg var liten, og det ble bare avføyd som voksesmerter! Jeg kunne hatt det MYE lettere i oppveksten om jeg hadde blitt tatt på alvor.

For å svare, så ja det -kan- være noe revmatisk, men det trenger ikke å være det. Gå til fastlegen din, be om å få undersøkt hos fysioterapeut, ring kiropraktor, og spør dem. Be om å bli henvist til barnelege og revmatalog, bare gå gjennom hele bøtteballetten.

Masse lykke til!
Takk for svar! Ja det er jo ikke så kjekt å se henne gråte av smerte.. :( det er liksom så diffust med voksesmerter, og jeg vet jo ikke om de undersøker for andre ting uten noe mer håndfast. Paracet har jeg egentlig ikke trodd virker på det? Men jeg skal bestille time. Håper du har det bedre nå!! :)
 
Min mor var mye plaget med det legen kalte voksesmerter. Som voksen fikk hun fibromyalgidiagnose og hun fikk en skikkelig ahaopplevelse.

Men som Kakedeig sier om revatisme, det trenger ikke være fibromyalgi. Men om det ikke gir seg så er det en ting å få undersøkt mot.

Ønsker femåringen det beste [emoji4]
 
Min sønn på 7 år har vært hos manuellterapeut for sine føtter da han begynte å klage på vondt i ankelen på ene foten.
Hun undersøkte han nøye og fikk han til å gjøre forskjellige ting for å se om det utløste smerter, men ingen smerter ved undersøkelser.
Han har også vært hos fastlegen for samme problemene, og der ble konklusjonen at han er veldig plaget med voksesmerter.
Bank i bordet, men nå har det ikke vært noen klager på vonde bein på lenge.
Jeg ser det på han at han har vokst mye på kort tid.
Vi har manuellterapeut som tar han på alvor og hver gang jeg er hos henne for behandling selv så spør hun hvordan han har det og om han har klaget på smerter.
Han har spesialsåler for å rette opp beina da han har gått mye på innsiden av ankelknoken fra han begynte å gå. Så derfor er jeg litt ekstra nøye med å få han undersøkt når han klager på smerter!
Han skal slippe å bli ignorert når han klager på smerter.
Hos oss hjelper paracet og da får han det, ved behov.
 
Min sønn på 7 år har vært hos manuellterapeut for sine føtter da han begynte å klage på vondt i ankelen på ene foten.
Hun undersøkte han nøye og fikk han til å gjøre forskjellige ting for å se om det utløste smerter, men ingen smerter ved undersøkelser.
Han har også vært hos fastlegen for samme problemene, og der ble konklusjonen at han er veldig plaget med voksesmerter.
Bank i bordet, men nå har det ikke vært noen klager på vonde bein på lenge.
Jeg ser det på han at han har vokst mye på kort tid.
Vi har manuellterapeut som tar han på alvor og hver gang jeg er hos henne for behandling selv så spør hun hvordan han har det og om han har klaget på smerter.
Han har spesialsåler for å rette opp beina da han har gått mye på innsiden av ankelknoken fra han begynte å gå. Så derfor er jeg litt ekstra nøye med å få han undersøkt når han klager på smerter!
Han skal slippe å bli ignorert når han klager på smerter.
Hos oss hjelper paracet og da får han det, ved behov.
Tenker at dette er litt vage ting for fastlegen, så har egentlig ikke håp om henvisning på dette tidspunktet. Men manuellterapeut var ikke så dumt, der var jeg med storesøsteren som baby. Gratis er det jo og. Takk for tips! :)
 
Her har du fått mange svar! Har også hatt voksesmerter så lenge jeg kan huske:) hvis barnet mitt begynte som ditt, hadde jeg tatt en tur til legen ja:) det er jo en mulighet for at det kan være noe annet også!
 
Back
Topp