Voksesmerter

ToneKone

Glad i forumet
Lagde et innlegg på generelt her om dagen ang det samme, men det er vel helst her inne jeg bør starte tråder nå om dagen. ;)

Så det jeg altså lurer på er om noen har tips og råd mot voksesmerter??
Eldstemann våkner 2-3 netter i uka med fryktelig vondt i beina stakkar. :(
Jeg var selv plaget med dette, så vet selv hvor vondt det er.
Jeg masserer beina hans med Utroligsalven, og tar på varme ullstrømper. Det hjelper litt, men tar gjerne i mot flere råd. :)

Hvis det går veldig utover nattesøvnen ville jeg vurdert smertestilende.

ÅÅ. husker så godt jeg hadde det selv. VAR som å ha influensaleddsmerter. Kan det være bedre med smertestillende salve? Ala ibux sin. Vet den er bra mot leddsmerter, men vet ikke om den er egnet for barn. Du kan jo sjekke.

Vi har en sånn rispose som vi legger i mikroen i noen minutter så avgir den deilig varme. Kanskje de tkan virke smertestillende? Kan jo forsøke avledning også. Finne på noe annet så han ikke tenker på det. HUff. det er veldig vondt da. :(

Jeg har sydd min, men du får kjøpt på helsekost og enkelte apotek. ;) Hvis det hjelper å massere så kan disse risposene funke. Kjenner flere litt eldre damer som sliter med leddene som bruker de.

Brukte bare billig middagsris, og ikke dumt spm. googlet dette selv før jeg laget. Kjøp sånn stor pose. :P Jeg lagde en pose av litt tykt stoff også laget jeg et trekk til denne som var litt finere, og som kunne kastes i vaskemaskina. :)

Er det sånn man kan lage til seg selv og? Hvor stor pose og hvor mye ris?

Har en sånn risslange, genial til magesmerter, muskelsmerter og istedefor varmeflaske :)

Har en sånn risslange, genial til magesmerter, muskelsmerter og istedefor varmeflaske :)
Min er også litt avlang så man kan.æ slenge det rundt skuldrene. Jeg hadde ikke mål. Sydde en pose etter sånn ca lengde jeg ville ha. Lot toppen være åpen. Puttet i niddagsris, en stor pose kjøpt på rema. Fordelte risen i tre. Puttet i en tredjedel. Sydde igjen, puttet i neste tredjedel og sydde igjen osv. Til slutt sydde jeg igjen toppen og lagde et trekk.

Aha! Det så jo ganske så genialt ut! Flink du! :thumright
Da skal jeg jammen rote fram symaskina, som forøvrig aldri er brukt, og prøve å sy rispose. Noe må jeg vel huske fra håndarbeidstimene på barneskolen. :p
Gjør det. Veldig basic. ;)

Tror selv jeg skulle klart å lage en sånn ;)

Tror selv jeg skulle klart å lage en sånn ;)

Kanskje det er noe jeg kunne gjort også, for å se om jeg er istand til å samarbeide med symaskinen :p Kan jo sikkert strikke et trekk senere :D

Kanskje det er noe jeg kunne gjort også, for å se om jeg er istand til å samarbeide med symaskinen :p Kan jo sikkert strikke et trekk senere :D
Strikketrekk er jo lurt. Får du sånn ekstra varme av ulla. ;)

Back
Topp