Voksesmerter og kynnere

Skinnende Perle

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jeg føler rett og slett her jeg sitter at jeg har mensen.. Skjønner jo at det er voksesmerter i livmoren, men er jo skikkelig ubehagelig her jeg sitter da.. Kjenner det hele veien rundt i korsryggen akkurat sånn jeg pleide å ha når jeg hadde mensen.. Har begynt å bli litt kvalm igjen de siste dagene, og når jeg beveger meg kommer kynnerne med en gang..

Det er så mange steder jeg leser at førstegangsgravide ikke kjenner kynnerne noe særlig, men det synes ikke jeg stemmer noe særlig.

Andre som opplever det??

Førstegangs her også og har det på akkurat samme måte. Plutselig blir hele livmoren hard som en stein og jeg får rett og slett kramper i nedre del av magen. Lenge siden jeg har hatt de typiske "menssmertene", etter at jeg begynte på biola forsvant de nesten på dagen, så det må vært tarmene mine som lagde smertene. Men smertene jeg har nå kommer også når jeg må på do, akkurat som om livmoren og tarmen krangler der nede om hvem som skal ha best plass, hehe :)

akkurat sånn så du beskriver det her, hadde jeg det i går, i tillegg til at det var masse liv i magen min å jeg kjente de første sparkene utvendig :) 

Jeg hadde også bra med kynnere første gang. Men kom nok noe senere da. Nå kom det tidlig, men har det ikke kjempemye likevel. Så tror nok det er ganske vanlig jeg ;)

Det er lit betryggende å lese at det er flere som har det ofte.. Vet at det er normalt å ha vondt her og der, men spørsmålet mitt er hvor grensen går for at det er grei vondt. Og når går det over til å være vondt som kan skade vesla i magen..

Merker jeg er litt bekymret når jeg går med konstante smerter nederst i magen. Er ikke veldig sterke, men mer en litt sterk murring, og tenker at det gir seg, men bekymringen ligger jo der..

jeg får også vondt når jeg beveger meg spesielt! å når jeg går på do er det veldig vondt!
håper prinsessen har det bra inni der..!

Godt å se/lese at det er flere av oss! De siste dagene har jeg hadd skikkelige kramper neders i magen og store smerter i korsryggen..
Blir lett bekymret! Håper den lille i magen har det bra...

Akkurat sånn har jeg de også!
Blir litt bekymra når jeg sitter og kjenner sånne smerter, men veldig betryggende å se at de er flere som har det og at de er normalt :)

Jeg kom plutselig på at jeg har jo sånn angel sound (doppler) liggende. Har ikke brukt den siden jeg begynte å kjenne bevegelse daglig,men har brukt den litt i helgen. Hører da både et sundt hjete og masse god fosterlyd utover det jeg kjenner så da er vel alt som det skal. Og det er vel tegn på at vesla har det bra der inne..

Back
Topp