Vokser og vokser

Ronjasiiin

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er helt ny her, så jeg har sikkert alt gjort feil

Men jeg er litt stressa! Med datteren min så viste ikke magen seg før i uke 20, mens nå har jeg mage alt i uke 7!!! Det en en skikkelig gravidkul, og umulig å gjemme (har heldigvis store ullgensere å gjemme meg i)... men hadde jo planer om å gjemme til jeg var i uke 12! Er dette normalt? Å ha mage allerede?

Det er ikke babyen som gir deg mage så tidlig :)
Men ser helt klart problemet! :p
Her er ikke magen flat i utgangspunktet, så tror ikke det kan sees her på en stund..

Hehe! Hadde vært greit å slippe mage så tidlig, for det er uunngåelig med blikk med mindre man gjemmer seg bak store plagg og kjempeskjerf! Er litt for tidlig for allmennheten å vite liksom :)

Jeg har bare sykt luft i magen som gjør at jeg hele tiden går utover med magen fordi jeg ikke klarer å holde den inne.. hahaha! Så tror folk lurer litt :P

Jeg er ikke oppblåst, jeg har skikkelig mage :/ sånn man ofte har etter uke 17, ikke 7 :O
Fosteret ditt er på størrelse med en ert +\- . Så du har ikke gravidmage i uke 7 nei. Langt i fra. Det er LUFT ;) man har i tillegg en del væske i kroppen og blir hoven i magen. Jev hadde ganske stor "mage" fram til uke 12. Nå er den nesten helt flat med en liiiten bulk nederst ;)

Fosteret ditt er på størrelse med en ert +\- . Så du har ikke gravidmage i uke 7 nei. Langt i fra. Det er LUFT ;) man har i tillegg en del væske i kroppen og blir hoven i magen. Jev hadde ganske stor "mage" fram til uke 12. Nå er den nesten helt flat med en liiiten bulk nederst ;)
Det er greit at fosteret er lite, men livmoren vokser. Den skulle vel være omtrent på størrelse med en appelsin nå? For de som har født før vokser den fortere. Når jeg hadde flat mage syntes livmoren fra uke 8. Nå har jeg en fin mamma-valk, så magen min kommer nok ikke til å vises på lenge :p

Jeg kan også se det her...men føler meg mest tjukk og oppblåst. Tror det snart er på tide å bytte til gravidtights og strømpiser og prøve å skjule det så godt jeg kan på jobb en stund til. Vurderer å kjøpe sånne bh-forlengere så det går an å puste ordentlig ;)

Det er greit at fosteret er lite, men livmoren vokser. Den skulle vel være omtrent på størrelse med en appelsin nå? For de som har født før vokser den fortere. Når jeg hadde flat mage syntes livmoren fra uke 8. Nå har jeg en fin mamma-valk, så magen min kommer nok ikke til å vises på lenge :p
Den kommer ikke over skambeinet før uke 12, med mindre du har født før, da kommer den litt før. Livmoren er ikke så liten til vanlig heller altså, selv om den selvsagt er større under tidlig graviditet :)

Her fikk jeg også tidlig oppblåst mage. Følte den gikk på spreng hele tiden. Nå er jeg i uke 11 og har null sjangs til å skjule under gensere eller noe.

Den kommer ikke over skambeinet før uke 12, med mindre du har født før, da kommer den litt før. Livmoren er ikke så liten til vanlig heller altså, selv om den selvsagt er større under tidlig graviditet :)
Ja hører flere si det, men det sa legen til meg at ikke alltid var sånn. Jeg tok det opp fordi jeg trodde jeg var fire uker lengre påvei enn først antatt siden alle sa at magen ikke kunne komme så tidlig. Legen kjente på magen og bekreftet at det var livmoren, og at jeg ikke var lengre enn jeg trodde :) Dette gjaldt mitt første svangerskap

Jeg har også mage, for meg så er det mye luft, men tror heller ikke at det bare er det! Har ikke sjans til å skjule det, så bruker store gensere og sjerf :P Men til å bli avslørt vøtt:hilarious:

Jordmor kunne kjenne i uke 9+2 at livmoren min hadde kommet over symfysen :)

Men er mer oppblåst til kvelden, men kan kjenne livmor på morningen også nå :)

Noe som er litt i samme gata. Starter ikke en ny tråd for det. Ei venninne av meg som er gravid begynte å gå som en gravid allerede i uke 7-8. Hvordan er dette mulig? Da jeg så henne bakfra hadde jeg trodd hun hadde stor mage, om jeg ikke visste bedre.

Noe som er litt i samme gata. Starter ikke en ny tråd for det. Ei venninne av meg som er gravid begynte å gå som en gravid allerede i uke 7-8. Hvordan er dette mulig? Da jeg så henne bakfra hadde jeg trodd hun hadde stor mage, om jeg ikke visste bedre.
Man kan få bekkenløsning veldig tidlig :)

Back
Topp