Vokser magen jevnt, eller i rykk og napp?

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
For ca 1 uke siden sa magen min VAM BLAM THANK JU MA'AM og bare elta seg utover som en ballong. Det var så plutselig at jeg ble litt sjokka den morgenen jeg satt og titta ned på magehuset.

Jeg synes magen vokser såååååååå ekstremt denne uka?! (18+0-18+6 (altså uke 19)) :p Jeg vet alle er unike og ingen har en fasit på det, men har noen andre hatt lignende opplevelse? Jeg er høy, snever, kraftig beinbygning og tynn. Veldig skranglete. For meg er det helt absurd at buksene mine ikke kan lukkes med mindre de ligger nede på hofta og alle tskjortene mine gjør at jeg ser ut som Britney Spears anno 1998 :p

Vokser mager i rykk og napp?
Eller vokser de jevnt?
Kan jeg forvente meg å få en gigantmage, når den vokser så mye nå i starten? (i morgen er jeg i uke 20 (19+0)).

Begynner å få en gryende angst for splittede magemuskler og det som verre er :( Vet ikke hvordan man skal takle det best?
 
Min vokser jevnt i alle fall :) gjorde det sist også.
 
Hm vanskelig å si. Oppdaget her om dagen at den har blitt mye større og vet ikke helt når det skjedde. Nå ser jeg gravid ut og ikke bare tjukk:hilarious: hehe. Så kanskje i rykk og napp? Innimellom kjenner jeg jo livmoren sprenger og vil da tro at den utvider seg og da føler magen med.
 
Jevnt, men mot slutten slakker det ned. Ellers blir jo babyen kjempestor. Litt usikker på når veksten ikke går så fort lenger dog. Nå skal den jo doble seg pr uke omtrentlig? Eller husker jeg helt feil...
 
Min er pittepitteliten, synes ikke at jeg er gravid engang :( begynner jo nesten å tvile på det selv nå..
 
Min er pittepitteliten, synes ikke at jeg er gravid engang :( begynner jo nesten å tvile på det selv nå..
Samme her. «Verdens» minste gravidmage, og skal liksom ha to inni der... gleder meg til magen kommer❤️❤️❤️
 
Min kom plutselig i uke 13, da ramla den liksom bare ut - gikk fra flat mage til tydelig bul. Siden da (17+4 nå) synes jeg den har variert så mye gjennom dagen - liten om morgen, stor om kvelden, større noen dager enn andre osv - at det er vanskelig å si helt hvor mye den faktisk vokser fra dag til dag - har ikke prøvd å logge det mer detaljert. Men har merka at buksene har blitt gradvis mer umulig å få på seg da. Så er nok mer jevnt og trutt her foreløpig, bortsett fra det første «rykket» i uke 13 :)
 
Tror det varierer litt fra person til person. Jeg har stor mage nå, 20+1:woot:. Hadde det sist også, men den var likevel "normalt" stor på termin:) Bildet er tatt i dag..20200415_210558.jpg
 
Jeg er ikke så høy og er litt lubben kan en si, men nå kan man se at det ikke bare er blubb i magen. Den har blitt jevn på fasong og virker så fast. Den har også vokst såpass at jeg ikke kunne ha vanlige bukser på fra uke 7, eller noe. Nå merker jeg at magen virkelig har kommet seg. Er 18+0 i dag.
 
Jeg har også hatt et par episoder hvor jeg har følt at magen bare har ‘poppet’ over natten! Da har jeg også gjerne hatt litt vondter på forhånd. Generelt sett så har jeg en del vondter i magen, kjennes ut som ligamentsmerter og voksesmerter, men det er mer eller mindre litt hele tiden - så jeg antar at den egentlig vokser litt jevnt og trutt:) Skal også nevnes at jeg selvføølgelig blir litt bekymret over at jeg kjenner noe i magen hele tiden! Har sjekket for UVI, men det var bare ørlite utslag, nærmere mot normalt enn noe annet. Så da er det bare å håpe at alt er som det skal være <3 (Jeg aner ikke hvor mye som er innafor å kjenne?)
 
Jeg synes min vokser litt i rykk og napp, ser plutselig en morgen at oi - den har blitt er hakk større. Eller endret litt form. At din plutselig vokser mye nå trenger ikke bety at du blir diger, den har vel vært flat ganske lenge, og nå kommer den opp og frem plutselig. Så da blir det litt BAM istedenfor jevnt☺️ Jeg tenker det er helt normalt!
Så kan det være at den i en periode vokser mest utover, hvor den i neste periode vokser mer i høyden. ☺️
 
For ca 1 uke siden sa magen min VAM BLAM THANK JU MA'AM og bare elta seg utover som en ballong. Det var så plutselig at jeg ble litt sjokka den morgenen jeg satt og titta ned på magehuset.

Jeg synes magen vokser såååååååå ekstremt denne uka?! (18+0-18+6 (altså uke 19)) :p Jeg vet alle er unike og ingen har en fasit på det, men har noen andre hatt lignende opplevelse? Jeg er høy, snever, kraftig beinbygning og tynn. Veldig skranglete. For meg er det helt absurd at buksene mine ikke kan lukkes med mindre de ligger nede på hofta og alle tskjortene mine gjør at jeg ser ut som Britney Spears anno 1998 :p

Vokser mager i rykk og napp?
Eller vokser de jevnt?
Kan jeg forvente meg å få en gigantmage, når den vokser så mye nå i starten? (i morgen er jeg i uke 20 (19+0)).

Begynner å få en gryende angst for splittede magemuskler og det som verre er :( Vet ikke hvordan man skal takle det best?
Opplevde akkurat det samme. Har samme bekymringer og er cirka like langt på vei (19+5). Bare 4 dager siden hadde jeg bare en liten kul som jeg lett kunne skjule ved å stramme magemusklene mitt. Nå er det umulig og jeg ser GRAVID ut. Sånn GRAVID ut.

jeg vet at veldig mange liker gravidlooken og er veldig stolt av magen som kan vises frem. Men der er ikke jeg desverre :(
 
Her poppa magen plutselig ut i helga og jeg har fått en liten bump fra navlen og ned. Ser det tydelig når jeg ligger på ryggen men når jeg står ser det bare ut som jeg har spist for mye påskegodt. Er ca 16+2 i dag. Jeg selv mistenker litt lengre.
Synes å huske at når magen først kommer så vokser den jevnt og trutt i starten før veksten begynner å sakke litt av. Men det er nok også litt individuelt. Jeg ble diiiiiiger i begge mine tidligere svangerskap. Like brei som jeg er lav omtrent.
 
Back
Topp