Voksenopplæring - Videregående skole

Maryhen

Glad i forumet
Noen som har gått på voksenopplæring, videregående skole? [:)]

Jeg starter nå i august, og lurer egentlig på hva jeg kan forvente meg..

Lurer i grunn mest på ting ang stipend og lån.. For aner ikke hvor stor prosent jeg studerer, men skal ta de studierettede fagene + naturfag (som kun er vårsemesteret)..? Noen som er litt klokere enn meg her? [:D]

Edit: Har funnet ut ang stipent og lån. Starter nå på fagene jeg trenger (norsk, matte, naturfag og historie ihvertfall) til generell studiekompetanse. Spent! [:D]

Lykke til på VO :) Er det den som egentlig ligger på Sinsen, men som har flytta til byen du skal gå på? De har vertfall noen flinke og flotte lærere der. Regner med du har funnet ut av dine spm mtp stipend.Uansett søker du på nett, er ikke vanskelig i det hele tatt. Lånekassen sine sider er ganske lette å lære å finne frem på det man lurer på.

Lykke til :)

ORIGINAL: **Krusedull**

Lykke til på VO :) Er det den som egentlig ligger på Sinsen, men som har flytta til byen du skal gå på? De har vertfall noen flinke og flotte lærere der. Regner med du har funnet ut av dine spm mtp stipend.Uansett søker du på nett, er ikke vanskelig i det hele tatt. Lånekassen sine sider er ganske lette å lære å finne frem på det man lurer på.

Lykke til :)

Har funnet ut ang stipend, ja. [;)]

Noen av timene vil være ved den skolen ja, og noen på sogn. Litt spredd over alle vinder, egentlig! Hehe. Lærerne jeg har har visst laaaang erfaring, og virker flinke! [:)]

Hei å hopp :D Jeg tar 2 fag til generell studiekompetanse :) jeg leste at en må ha minst 15 timer(altså 50%) skole for å få noe av lånekassen, jeg har 13 timer :P det var litt kjipt men hihi .
Jeg tar da historie og matte.

Jeg går ikke under voksen opplæring da, men har ikke rett på mer VGS skole, er 23 år med fagbrev:P

Har endret utdanning selv nå, og skal ta minst 4 fag til generell studiekompetanse. De trodde jeg kunne slippe engelsk og samfunnsfag på grunnlag av tidligere videregående, så krysser fingrene for det. Resten tar jeg gladelig! [:D]

Begynner i morgen, og er nå veldig spent på hvor hardt det blir! [:)]

jeg tar studiekompetansen. får dekket det igennom nav. må ta alle fag.. er snart ferdig. begynte i januar 2010 og hadde en eksamen i mai og tar 7 eksamner i november og desember. (norsk,engelsk,matte,historie,naturfag.) er både muntlige og skrivtlige.. jeg må se det har hvørt hart med en liten en i huset. så er det bare tre år på høyskole igenn..

Back
Topp