Voksenlivet 2.0

Sara96

Flørter med forumet
Hei og velkommen til min dagbok! :)

Etter å ha vært en aktiv(passiv) titter i forumet det siste året, var det endelig på tide å lage min egen dagbok omkring det omfattende teamet prøving og alt som hører med. Jeg syns det er både spennende og lærerikt å følge med på andres reise. Til tross for at jeg har lært mye som titter, håper jeg nå at dagboken kan hjelpe å lette tankekjøret, i tillegg til å kanskje motta råd og tips fra andre i samme situasjon. Jeg tenker også det er en fin ting å kunne gå tilbake og lese om hvordan tiden og prosessen har vært i ettertid.

Her kommer en liten intro.
Jeg har nå rukket å bli 28 år gammel, samboer er 31 år og vi har så langt vært sammen i fire år. I den forbindelse har vi begynt å tenke på neste kapittel i livet. Vi er begge ekstremt realistiske og har stor respekt for hva det innebærer å få et barn. Derav har vi ønsket at utgangspunktet skal være så bra som mulig. Desto eldre vi blir begynner vi smått å innse at det aldri vil være et perfekt tidspunkt, det vil alltid være faktorer som gjør at man kan argumentere for og imot. Samtidig som vi også er ydmyke ovenfor at det kan ta lang tid å få barn.

Jeg har siden jeg var 16 år brukt Cerazette/Desirett, med et par lengre opphold, frem til jeg sluttet 1.mai.
Etter jeg sluttet fikk jeg med en gang en bortefallsblødning som varte i 3-4 dager. Nå venter jeg fortsatt på første mens.
Vi har ikke noen plan om å forsøke aktivitet med en gang, men heller begynne etter sommeren å påse at aksjer blir lagt inn til riktig tid osv.
Med tanke på at dette kanskje er siste sommer uten barn, ønsker vi ikke legge for mye press på oss helt enda.
Sommeren vil derfor bli brukt til å bli kjent med kroppen, syklus og kose oss når vi føler for det.
Så langt det er mulig ønsker jeg faktisk unngå å legge inn aksjer ved eggløsning de neste periodene, da jeg har forstått det slik at det å bli gravid rundt denne tiden på året er lite hensiktsmessig mtp barnehageplass.
Per nå vet jeg ingenting om hvor lang tid det vil ta å bli gravid, derav tenker jeg det er greit å være bevisst i første omgang.
Jeg har nylig bestilt masse tester fra babyplan. Eggløsningstestene vil som nevnt, i første omgang bli brukt til å bli kjent med syklus. Da det begynner bli ganske mange år siden kroppen ikke gikk på prevensjon, merker jeg at jeg trenger noen indikasjoner på at kroppen fungerer som den skal. I tillegg vet jeg at det kan ta noe tid å få mensen etter pilleslutt.

------------------------------------------------------------------------------------------
PP1: ikke gravid
PP2: ikke gravid
PP3: ikke gravid
PP4:

Jeg er spent på tiden fremover og håper noen kanskje vil titte innom. <3

Last edited:
Velkommen hit, Sara96!
Her finner du mange i samme situasjon, og jeg kan med hånda på hjerte si at det er mange fine damer her inne :Heartred

Det er tungt når det er mange spørsmål fra utsiden. Jeg syns det var veldig vanskelig selv, og det ble ikke lettere jo lengre tid prøvingen tok. Da er det fint å ha en samboer å lene seg på, og ikke minst dagbok her inne. Håper spiren sitter om ikke altfor lenge hos dere!

Tusen takk for det Lil_sol :Heartred Så hyggelig at du la igjen et spor! Etter å ha fulgt med i forumet en god stund sitter jeg virkelig igjen med det du sier om at det er mange fine damer her inne. Noe som gjorde det litt mindre skummel å lage en dagbok. :)

Så spennende! Lykke til med prøvingen :Heartpink

Det med barnehageplass varierer litt fra sted til sted også, her jeg bor er det mye ledig så man kan søke plass hele året :love2

Tusen takk ChunkyMonkey :Heartred og takk for tips, da skal jeg sjekke det ut nærmere. Vi bor i Drammen, og har blitt rådet av de vi kjenner med barn til å planlegge (i den grad det er mulig). Da flere av disse har hatt utfordring med å få plass.

Oppdatering siden sist. :Heartred

«Første» TR kom 4 juni, merket i forkant at det murret endel. Merkelig nok varte TR bare to dager, noe jeg ikke har opplevd før. Til tross for at jeg ikke har hatt en syklus uten p-piller på mange år, har jeg hatt flere blødninger når jeg har gått på pilla. Blødningene har ikke vært særlig kraftige, men har oftest vart i 4 dager. En varighet jeg også kan huske å ha hatt hver TR før start på p-piller.
Jeg lurer på om mye stress på jobb kan ha påvirket syklus denne måneden, i kombinasjon med at kroppen trenger flere sykluser på å stabilisere seg helt etter pilleslutt.

For å se om jeg klarte å finne eggløsning startet jeg å teste CD13/16.6. Jeg hadde forøvrig ingen symptomer som jeg har klart å legge merke til. Jeg fortsatte testingen daglig, med vedvarende lave tester. Sett i ettertid (som den nybegynneren jeg er hehe) tror jeg kanskje at jeg mistet eggløsning?! Og at eggløsning kanskje var kveld/ettermiddag CD17/20.6 om jeg hadde tatt flere tester den dagen. Kan ikke huske å ha hatt noen symptomer denne dagen heller, annet enn dårlig hud over flere dager.

Selvfølgelig kjipt å miste og ikke få dokumentert på test, men med tanke på at vi heller ikke prøvde denne måneden går det helt fint.
Nå venter jeg på neste TR trolig i starten av juli og neste eggløsning, slik at jeg kan kartlegge mer og gjøre meg flere erfaringer.
Imponert over hvor godt de fleste her inne kjenner syklusen sin, symptomer osv. Håper med tiden at det blir mer plankekjøring for meg også. Selv om jeg bare har prøvd meg frem litt syns jeg det (så langt) er spennende å følge med på kroppen på en annen måte enn hva jeg tidligere har gjort.

Vedlegg

• 1719049038066.png
    1719049038066.png
    482,9 KB · Visninger: 49
Masse lykke til med (snart) prøving ☺️❤️ når det kommer til å finne EL vil jeg anbefale deg å sette deg inn i temping og å kjenne etter hvordan livmortappen oppfører seg. Hjalp meg masse å følge med på det i tillegg til LH-tester da jeg har veldig kort topp. Har flere ganger blitt gravid etter bare 1 aksjelegging så tror jeg har funnet eggløsning da hehe ;) håper det går fort for dere når dere setter skikkelig i gang ☺️

Eggløsning og klar for høst :)

Nå er det en god stund denne dagboka har fått litt kjærlighet..

Etter forrige innlegg dukket TR opp 29.juni. Dermed varte forrige syklus kun 25 dager. Etter litt testing og ingen symptomer, bestemte jeg meg for å vente til ny syklus med testing.

TR varte i 3 dager og etter litt bedre testing fant jeg LH topp CD 14/eggløsning CD 15. Med rask økning og kort topp, fungerte det helt klart best å teste etter EL både morgen og kveld. Begynte denne gangen å teste på CD 8.

Denne syklusen syns jeg det var mye lettere å kjenne etter symptomer, både knyttet til TR og EL. Rundt EL fulgte jeg med på livmortappen, utflod og når EL-slim kom. Dagen før eggløsning hadde jeg hodeverk og våknet med noen nye kviser. Virker som ting har stabilisert seg mer til det normale denne syklusen og at kroppen begynner å komme helt tilbake etter pilleslutt.
Syns Flo og Premom har vært veldig hjelpsomme med mye knytting kunnskap og forklaringer, for meg som var helt grønn. :Heartred

TR dukket opp igjen idag, som ga forrige syklus en varighet på 28 dager. Håper syklusene holder seg slik fremover og at EL dukker opp rundt samme tid hver syklus.
I utgangspunktet lurte vi på å begynne og legge inn aksjer denne syklusen, men det kan se ut til at vi kanskje mister muligheten. Da mannen trolig må dra på en reise med jobben i forventet tidsrom for eggløsning.
Ellers regner jeg med september blir første ordentlige forsøk.

Syns det er rart å tenke på at sommeren snart er ferdig, føler nettopp den begynte.. været har i tillegg vært så dårlig. Vi har derfor brukt mye tid på å fikse småting både inne og ute i huset hjemme, jobbe og tilbragt tid med venner og familie. Mange spørsmål om barn i forbindelse sistnevnte, noe jeg syns kan være litt slitsomt. Syns mange har en tendens til å skulle involvere seg (mye) i beslutningen om og prosessen rundt dette med barn. Velger å tenke at det ikke er noen som mener noe vondt med det, og at den dagen vi forhåpentligvis deler nyheten, er det mange som kommer til å bli glade :):Heartred

Nå merker jeg at jeg gleder meg veldig til høst. Komme tilbake til gode rutiner med mat og trening. Frisk luft ute og koselige kvelder inne.
Etter min mening er høsten den fineste årstiden. Forhåpentligvis blir det en ekstra fin høst (eller vinter). Merker også at samboer snakker mer om barn og at hans ønske har blitt sterkere ila sommeren, noe jeg syns er veldig koselig. Krysser fingrene <3

Vedlegg

• 1722097124595.png
    1722097124595.png
    790 KB · Visninger: 32
Det ble visst med litt uregelmessige oppdateringer her.. Enn så lenge føler jeg ikke det har vært så mye interessant å «dokumentere».. men vi får se hva tiden viser :)

PP1 viste seg å ikke ende i noe graviditet, det var egentlig også forventet da jeg tenker at aksjeleggingen kunne vært hyppigere for å optimalisere sjansene. Menmen livet skjer og det er utrolig hvor mye som skal klaffe i en hektisk hverdag. Spesielt når man skal utnytte det fertile vinduet til max. Kjente heller aldri noen symptomer i ettertid, tok kun en test like før TR som var helt blenda. Slet også endel med forkjølelse sist runde, så kroppen var heller ikke helt 100.

Nå er vi godt i gang med PP2 , dvs eggløsning er idag (CD 14) og DPO dagene starter imorgen. Vi fikk lagt inn aksjer alle de siste dagene frem til CD 14, men har ikke lagt inn i dag. Tror egentlig eggløsning allerede har vært da peak på testen var morgningen CD 13. Siste runde ble tatt natt til CD 14 så håper det er ganske tett på eggløsning (gitt at den skjer 24 etter Peak selvfølgelig). I premom står det at eggløsning skjer 24-48 t etter peak, andre steder står det 12-24, har også sett andre skriver 12-36 t. Har lest meg frem til at det mest vanlige er at eggløsning skjer ca 24 t etter Peak og tar derfor utgangspunkt i det. Jeg reiser bort med jobben to døgn, og får derfor ikke gjort mer denne runden.
(Vurderer å begynne med temping for bedre svar på dette med eggløsning)

Vi brukte forresten Conceive plus et par ganger denne PPen og syns det funket greit. Har lest og hørt at mange er fornøyde med produktet, men har så langt ikke mer erfaringer å dele.

Har googlet masse de siste dagene og snakket endel med Chatgpt i dag haha, og konklusjon er at det til tross for ingen aksjelegging i dag blir regnet som et godt/vellykket forsøk på graviditet. Merker jeg ønsker å gjøre alt rett i håp om at det skal gå, og derav søker «svar»/statistikk.

Samboer har store forhåpninger, men med hans kunnskap om kvinnekropp og syklus er nok ikke disse helt realistiske. Om han kunne bestemme hadde han ønsket seg termin etter sommeren, da vi har litt planer som skal realiseres i den perioden. For meg er det akkurat det samme, men jeg har et stort håp om at den sitter før jul <3<3 i desember blir det forsøk 5.

Krysser fingrene for at det går nå, men blir heller ikke skuffet om det ikke klaffer. Enn så lenge syns jeg heller ikke prosessen har vært noe stressende, annet enn at jeg er veldig nysgjerrig og googler mye haha. Så langt har sistnevnte bare vært interessant og lærerikt, men vil tro dette kan endre seg fort.

1-7 DPO

Blir gal av denne ventingen haha. Egentlig har jeg gitt opp håpet for lenge siden, da jeg ikke har merket noen symptomer. Var veldig oppblåst fra eggløsning og frem til 5 dpo, men teller ikke med det siden det er ganske standard rundt denne tiden for meg. Jeg vet at det fortsatt er tidlig, og at mange ikke opplever noe så tidlig meeen likevel kjenner jeg etter og håper noe skal dukke opp. Prøver å fylle tiden med aktiviteter og ting jeg liker i håp om at tiden skal gå litt fortere, likevel er tanken om det aldri er langt unna. Mentalt er jeg allerede innstilt på negativ test og forbereder meg allerede på neste PP, som skal passe bra tidsmessig for begge to (ingen jobbturer eller andre reiser som kræsjer). Tenker å ta en test 12 dpo, dersom den er negativ venter jeg nok bare til TR kommer. Syklusene mine har vært veldig stabile de siste 3-4 månedene, så regner med at mensen kommer til forventet tid om testene er negative, slik den gjorde forrige PP også.

PP3 CD 17
TR kom som forventet 16.10, syns det var kjipt, men hadde ikke de største forhåpningene heller. Håp er det alltid, men hadde aldri noe god følelse... er det egentlig mulig før en positiv test!? Det fine er at syklusene har holdt seg stabile og cd for el har vær den samme de siste 3 månedene (cd 14). Helt frem til denne syklusen! Jeg var så innstilt på planen til flo og premom sin kalender (begge predikerte det samme og har stemt godt for min del) for planlegging av 6. Det lille av kontroll man kan ha under prøvingen, takker jeg gladelig ja til. Stresset bygget seg derfor fort opp når el-testene var helt negative/svake cd 12-15. Det gikk mange tester disse dagene hehe. Jeg klarte ikke bli enig med meg selv om jeg skulle ha is i magen og teste 1-2 ganger om dagen, eller om jeg skulle kjøre på i frykt for å gå glipp av økningen. Jeg har jo rask økning og kort varighet på peaken så valget(fristelsen) falt selvsagt på å brenne av masse tester for sikkerhetsskyld. Endelig kvelden cd 15 begynte jeg å spore noe økning i testene og påfølgende morgen cd 16 hadde jeg peak! Utrolig vanskelig å unngå å tenke på peak og el når man ikke vet når det kommer. Under debrief med meg selv denne perioden (så langt) har jeg kommet frem til at jeg må sette inn noen tiltak for å stresse litt mindre neste syklus. Jeg har også funnet ut at jeg ikke har lyst til å begynne å tempe, da jeg tror det blir et ekstra stressmoment for meg.
Sett bort fra de siste dagene går jobb, kosthold og trening bra. Vi har også fått lagt inn aksjer annenhver dag de siste 5-6 dagene, pluss planlegger en runde til i kveld også. Veldig godt fornøyd med det :happy:. Siden det gikk Litt el-tester denne gangen, har jeg fått bestilt opp et par pakker nye. Kun brukt babyplan sine og så holder meg til de. La også til en pakke clearblue tester siden de hadde tilbud. Håper ikke det går alt for lang tid til jeg får brukt en slik :Heartred .

Den siste måneden har det vært 5 nye graviditets annonseringer innenfor vår venne- og familiekrets. Jeg er selvfølgelig glad på andres vegne, men skulle så gjerne ønske det ikke var så lenge til det ble vår tur. Alle vår nærmeste venner er inne i baby/barne-bobla, samtalene går derfor stort sett kun i det. Det syns jeg er koselig, men litt lei av å alltid få spørsmål "er du gravid?", "når skal dere ha barn?" ..osv, vi er jo åpne om at vi ønsker det, men har ikke så lyst å gå i prøve detaljer med alle.

Får håpe det sitter denne runden eller en av de neste :Heartred Nå er det uansett fredag, taco og rolig helg, det blir digg :)

PP3 1-8 dpo
Til tross for forsinka eggløsning var jeg likevel ved godt mot, frem til jeg våknet 1 dpo skikkelig forkjølet. Jeg mistenker at det kan ha vært en faktor til at eggløsningen var forsinka, da jeg hadde vondt i halsen dagene før el og el dagen. Jeg trodde likevel jeg skulle klare å holde det i sjakk uten flere symptomer. But nooo. Jeg har derfor mistet troen på at det skal gå veien denne runden. Har for øvrig ingen symptomer heller. På den positive siden har jeg fått slappet masse av og roet ned tempoet når jeg var syk. Det har vært deilig å ha noen rolige og stressfrie dpo dager. Forkjølelsen har gjort at jeg har tenkt mer på å bil frisk enn ventetiden frem til neste syklus. Skal innrømme at jeg ved starten av denne syklusen tenkte det hadde vært koselig med en positiv test på farsdag. Får håpe at vi neste år er tre på farsdag <3 <3

Det skal bli spennende å se når tr melder sin ankomst denne måneden, mtp sen el. Premom sier tr kommer på tirsdag mens flo sier fredag. Jeg tipper en av dagene midt i mellom. Uavhengig av når tr kommer tror jeg vi får lagt inn bra med aksjer neste pp, begge er hjemme hele den tentative uka for el og dagene før. Det er godt for et utålmodig hode. Påfyll fra babyplan sine el tester ligger allerede klar til ny pp.

God helg :Heartred :Heartred

PP4 CD 10

TR kom omsider 4 dager senere enn normalt. Er så kjedelig når det drar ut i tid... På den positive siden påvirket ikke sykdom og forsinket el lutealfasen. Trodde et lite øyeblikk når tr var tre dager forsinket at det kanskje var et ørlite håp, men fikk raskt avkreftet dette med en blenda test.Tidligere sykluser har jeg ikke vært usikker på når tr skal komme, men denne gangen tok begge appene feil.

I det siste har jeg tenkt litt på det psykiske aspektet prøving fører med seg, spesielt da innenfor en syklus. Fra tr som er perioden for tomhet, nedstemthet og følelsen av å ikke lykkes, samtidig som det er et tegn på god helse når ting fungerer som det skal til riktig tid. Videre hvor det sakte men sikkert bygges opp nytt håp, nye forventninger, ønsker, og man gjør seg klar til å brette opp armene igjen for nye forsøk. Tester og tester, planlegger, legger aksjer og prøver få alt til å gå opp ila de viktigste dagene. Etter el har vært går lufta ut av ballongen noen dager fordi den iherdige innsatsen og kampen mot tiden for at det skulle klaffe endelig er over. Før det videre går over til grubling, spenning og usikkerhet.. "kunne jeg/vi gjort noe annerledes, er det godt nok, det går sikkert ikke, kanskje det går..osv". Samtidig som man skal leve som om man er gravid i to uker fordi "tenk visst". Det er ikke bare bare det med prøving. Jeg skulle så gjerne bare visst svaret for når det går, usikkerheten er så kjip og samtidig litt skummel. Hva om vi kanskje ikke får det til selv og må ha hjelp. Vi er begge relativt unge, snuser eller røyker ikke, har god helse, tar kosttilskudd og har normale verdier på blodprøver. Regner derfor med at det skal gå for oss etterhvert. Bare håper så veldig at det skjer snart (helst i går).
Selv om vi ikke har prøvd lenge, tror jeg at jeg begynner å kjenne på at det likevel føles slik. Jeg har jo testet etter el og fulgt med siden jeg sluttet på pillen i mai, og syns ikke det er like gøy nå som det var den gang hehe. Av og til kan jeg savne litt det å ikke vite hva som foregår i kroppen til enhver tid, samtidig som det er det eneste jeg vil for å ha oversikt og bekreftelser på det målet vi jobber mot.

Jeg tror jeg hadde blitt sliten om vi skulle snakket om disse tingene ofte hjemme, derfor er det så fint å få ut litt tanker her. Hjemme forsøker vi ha et så positivt mindset til livet og hverdag som mulig, dagene fylles derfor opp med smått og stort. Tiden går fort nok syns jeg, og vi er enige om at jeg forteller mannen de dagene som gjelder, men at vi ikke har behov for å snakke om prøvingen så ofte. Blir mest rundt el og tiden frem mot g-testing, enn så lenge. Noe jeg trives godt med, så regner jeg med det endrer seg fort når vi forhåpentligvis er så heldig å få en positiv test.

På snakk om dager for aksjelegging, så har ikke startskuddet gått enda. Mannen er bortreist på jobb til onsdag/cd 12. Får derfor ikke startet før den tid, men håper det skal gå fint likevel. Med unntak av forrige pp, har el pleid å være cd 14, stresser derfor ikke noe med det.

Har forresten glemt å legge inn i tidligere innlegg at jeg i oktober kjøpte en etsy reading, som jeg har sett flere andre her inne også har kjøpt tidligere. Readingen sa månedene november-desember for unnfangelse, og at det ble en jente. Tror egentlig ikke på sånn, men gøy å prøve noe helt nytt.

PP 4 CD 15, 1 DPO

Da var ventetiden i gang igjen. Denne syklusen har så langt vært helt lik som de andre (med unntak av forrige syklus). El-testene begynner å øke cd 12 og peak kommer cd 13. Denne gangen tidlig dvs natt/morgen cd 13, allerede kvelden cd 13 var testene lave igjen. Vi rakk å legge inn aksjer cd 12, 13 og 14. På cd 14 klarte vi få til en runde på formiddagen så tror timingen ble ganske bra. Samboer var som nevnt bortreist frem til cd 12 og dro på en ny tur en natt med noen venner i går ettermiddag. Vi kunne kanskje fått til en runde til i går kveld dersom han ikke hadde reist og startet tidligere dersom han ikke var bortreist tidligere i uka, men sett bort fra det sier jeg meg fornøyd. Ikke alltid like romantisk når man skal få klemt inn disse rundene i hverdags logistikken hehe.
Så deilig at syklus var tilbake til normal denne ppen. Tror nok sykdom og stress hadde mye og si forrige pp, så glad jeg klarte slappe mer av denne gangen. Lettere sagt enn gjort selvfølgelig, men fant roen i at jeg ble frisk og at uavhengig av når el ville komme så visste jeg at samboer var hjemme.
Det som derimot (kan) stresser meg litt er visst det ikke går denne runden, da tror jeg ikke neste pp blir før i januar. I følge premom og flo er jeg nemlig bortreist to dager før el og el dagen neste syklus/desember. Det er egentlig ikke en tur jeg kan kansellere, men jeg får gå noen runder før jeg bestemmer meg 100% for hva jeg skal gjøre når jeg vet utallet om 10-12 dager.

Håper, håper, håper <3<3

Nå skal jeg nyte de første dpo dagene, før spenningen tar seg opp. Handling av julegaver, husvask og trening står på planen denne helgen.
God helg :)

Takknemlig!!
Vi har vært i fullstendig sjokk den siste uka. Er så rart med det, vi ønsket det jo og prøvde, men likevel ble vi helt satt ut over at det gikk. Når det nærmet seg testing hadde jeg så sinnsykt lite tro på at det skulle gå. Hadde allerede begynt å tenke på alt jeg kunne spise og drikke i julen, da det uansett ikke kom til å bli noe. Men neida der var det en svaaak strek 10dpo, for en spesiell følelse! Så fort det har lagt seg litt så kommer frykten for andre ting som kjemisk og abort. Det har vært både nervepirrende og spennende å følge med på økning i testene. Heldigvis er jeg nå ganske trygg på at det hvertfall ikke blir kjemisk, men redselen for at ting kan skje er det så klart. Planlegging og tanker om hvordan fremtiden vil bli kom med en gang, jeg håper sånn at alt går bra! Jeg er så utrolig glad og takknemlig for at det gikk så fort for oss, det kommer jeg aldri til å ta for gitt.

Samboer var på jobbreise da jeg fant det ut, han ble derfor overrasket et par dager senere med verdens beste julegave. Jeg ville ikke si det over tlf/eller melding så ventet til vi var sammen. I gaven hadde jeg lagt et kort, litt klær og en digital test oppi. Det ble en fin kveld, hvor vi feiret med god mat og (alkoholfri)drikke.

Jeg har booket tid hos fastlegen neste uke, men lurer også veldig på om jeg skal booke tid til tidlig ultralyd før nyåret grunnet reise. Siste mulighet før 2025 er 30.12, da vil jeg være 6+3. Jeg er likevel usikker på om det er litt for tidlig, ser de fleste anbefaler og vente til 7+0.. skal ringe litt rundt å høre i morgen. Evt noen som har god/dårlig erfaring med ultralyd i uke 6?

Av symptomer har jeg hatt litt smerter i korsryggen siden 8-9 dpo. Det er normalt for meg i dpo, tenkte derfor ikke over det, men det har vedvart hele tiden, og vært mer tydelig siden 11 dpo. Fra 11 dpo har jeg hatt lett kvalme på morgningen, når jeg våkner er jeg ekstremt sulten. Den lille kvalmen jeg har hatt gir seg heldigvis så fort jeg har spist og drukket. Jeg har også hatt litt sporadisk stikninger i brystene, og i går pluss i dag har det føltes som at mensen skal komme. TR har uteblitt, og jeg har ikke hatt noen blødninger så langt, krysser fingrene for at det vedvarer. Er utrolig kjekt med Chatgpt fordi jeg spør h*n om alle disse tingene, og får veldig gode svar syns jeg. Konklusjonen er at alt av symptomer er veldig normalt.

Forhåpentligvis går alt som det skal og vi får en liten baby i slutten av august eller starten av september <3 <3 STAS!!

I dag er jeg etter mine (og appene sine) beregninger 4+2. Jeg tok en CB digital test 12 dpo og fikk 1-2, i går tok jeg en ny og fikk 2-3 (15 dpo). Jeg tenker å teste med strimler frem til jeg får en såkalt dye stealer, også tar jeg en CB digital når jeg har passert 5+0 for å bekrefte økning/3+.
(bilde med strimmel testene er fra 10dpo - 16dpo/ i dag).

Ønsker alle en strålende tredje søndag i advent og fortsatt god helg <3

Vedlegg

• 1734265358299.png
    1734265358299.png
    326,1 KB · Visninger: 31
  • 1734265388376.png
    1734265388376.png
    1,4 MB · Visninger: 32
Gratulerer med spiren! :Heartred Var på ultralyd 5+5 pga blødning, men der så de en liten bønne målt til 6+2 med fine hjerteslag.

Hvis man er så langt på vei som man tror er jo sjansen fin for å se den lille + hjerteslag :)

Gratulerer med spiren! :Heartred Var på ultralyd 5+5 pga blødning, men der så de en liten bønne målt til 6+2 med fine hjerteslag.

Hvis man er så langt på vei som man tror er jo sjansen fin for å se den lille + hjerteslag :)
Takk:Heartred Så godt å høre at du hadde god erfaring med ultralyd så tidlig. Jeg har bestilt time nå, krysser fingrene for at vi får høre hjertelyd:happy:

Ååå gratulerer såå mye :love7 Første graviditet var jeg på UL det jeg trodde var i uke 7, men hadde nok hatt sen el og ble satt tilbake til uke 6. Så en liten baby og hørte perfekte hjerteslag. Har selv bestilt meg en UL 4 januar når jeg er 6+5. Klarer ikke vente lenger enn jeg må på å få bekreftelse på at det er liv der, må vite det fortest mulig :Heartred

Back
Topp