Voksende mage

HegeHH

Flørter med forumet
Som gravid for første gang er jeg veldig spent på når og hvor stor magen blir etterhvert. Leser mye forskjellig på nettet om når en kan forvente at det synes så jeg lurer på når dere merket noe første gangen, og eventuelt noen her som allerede synes klærne begynner å bli for små?

For min del merker jeg ingen endring, nå 8+6 utenom at stramme bukser føles veldig ubehagelige ut om jeg er føler meg litt oppblåst.

Førstegangsgravid her også. :) Jeg har gått opp to kilo de siste tre ukene. :smiley-ashamed004 Skal sies jeg er konstant sulten, så spiser mye også..

Fikk ikke mage før rundt uke 20 med første, nå med nr 3 så merker jeg allerede i uke 8 at buksene blir trange å kneppe igjen :hilarious:

Med første var jeg konstant sulten, og gikk fort opp i vekt. Jeg begynte med gravidbukser i uke 12. Hadde ikke flat mage før graviditeten så vet ikke akkurat når jeg kunne se forskjell på magen, men følte at alle kunne se det på meg rundt uke 15 :D

Jeg måtte se tilbake på bilder. Jeg hadde litt mage rundt 12 uker, men den så ikke gravid ut. Mer oppblåst :hilarious: Så "poppet" den rundt 20 uker, da var det ikke tvil. Det var også da jeg sluttet å spy. Jeg var ganske tynn så magen syntes godt. Nå er jeg ikke så tynn :hilarious:

Som gravid for første gang er jeg veldig spent på når og hvor stor magen blir etterhvert. Leser mye forskjellig på nettet om når en kan forvente at det synes så jeg lurer på når dere merket noe første gangen, og eventuelt noen her som allerede synes klærne begynner å bli for små?

For min del merker jeg ingen endring, nå 8+6 utenom at stramme bukser føles veldig ubehagelige ut om jeg er føler meg litt oppblåst.

Med første fikk ikke jeg særlig mage før rundt uke 18-20 , før det var jeg oppblåst men kunne stort sett bruke vanlig klær og «skjule» graviditeten

Men jeg er 170 høy og bærer mye av barnet i kroppen, ser de som kanskje er kortere og har kortere overkropp har ofte en tendens til å få synlig mage litt tidligere. Det har nok også utslag for hvor tidlig magen kommer.

Jeg merker ikke så mye «gravidmage» enda, men mye oppblåst og har ikke sjangs å knappe igjen buksene fra tidligere, så det går i Cubus buksa som ikke presser på magen, eller gravidbukser.

Regner meg å kanskje merke ting litt tidligere denne gangen siden jeg er anengangs.

Jeg fikk mage rundt uke 20 med jentungen (om det kan kalles mage) hadde en liten klump med ribbeina som da var hodet hennes (kunne se når hu bevegde på hodet sitt) men utenom det hadde jeg ingenting. Så kjenner jeg er spent på om det blir annerledes denne gangen.

Jeg begynte med gravidbukse i uke 9 i første svangerskap fordi jeg var så oppblåst og øm. Kom en babykul når jeg lå flatt på morgenen fra uke 14. Ganske tydelig mage fra uke 18 ca :happy: Nå har jeg bare hatt en bukse som passer fra uke 5 og bruker gravid-tights eller strikk i livet på olabukser.

Med første fikk ikke jeg særlig mage før rundt uke 18-20 , før det var jeg oppblåst men kunne stort sett bruke vanlig klær og «skjule» graviditeten

Men jeg er 170 høy og bærer mye av barnet i kroppen, ser de som kanskje er kortere og har kortere overkropp har ofte en tendens til å få synlig mage litt tidligere. Det har nok også utslag for hvor tidlig magen kommer.
Morsomt at det er så mye forskjellig!
Ikke tenkt på at høyde kan ha noe å si, er bare 159cm så det vil vel kunne spille en rolle ja. Har også innovervendt livmor så på papiret kan den vel bli mindre synlig pga det også.

Morsomt at det er så mye forskjellig!
Ikke tenkt på at høyde kan ha noe å si, er bare 159cm så det vil vel kunne spille en rolle ja. Har også innovervendt livmor så på papiret kan den vel bli mindre synlig pga det også.
Jeg er 160 og bærer magen veldig på utsiden, i tillegg til at jeg har født litt store barn. Magen min, spesielt forrige gang, så uproporsjonert stor ut på meg :hilarious: Jeg hadde veldig mye fostervann, så det kan også spille inn. Mange faktorer!

Jeg fikk på meg scooterdressen i str 16 år til 8.mnd med mini. Gikk jeg med stor genser visste ingen noe. Spent denne gangen :hilarious:

3 svangerskap her og 3 veldig tette , født i 21 og siste nov 22 og magen poppa med en gang nå, jeg er 170 og veier 69 kilo , jeg var livredd for at det skulle være flere inni der , men så kun en på ul , men kan ha med at dem er så tette også :smiley-ashamed008

3 svangerskap her og 3 veldig tette , født i 21 og siste nov 22 og magen poppa med en gang nå, jeg er 170 og veier 69 kilo , jeg var livredd for at det skulle være flere inni der , men så kun en på ul , men kan ha med at dem er så tette også :smiley-ashamed008
Jeg poppet for gang nr 2 men da var det bare 8 mnd siden sist jeg var gravid. Så jeg tror absolutt det handler om hvor tette de er :)

Nr tre her, kun 6+4, men det er allerede ubehagelig å gå med de buksene jeg vanligvis bruker. Det er 9 år siden forrige graviditet, så for meg handler det ikke om tette svangerskap.

Nr tre her, kun 6+4, men det er allerede ubehagelig å gå med de buksene jeg vanligvis bruker. Det er 9 år siden forrige graviditet, så for meg handler det ikke om tette svangerskap.
Jeg er 7+5 og bare veldig veldig oppblåst, og det gjør det ubehagelig å gå med vanlige bukser. Men det er ikke babymagen som har poppa for meg. Er 7 år siden jeg var gravid sist. Gleder meg veldig til babymagen syns :Heartred

Jeg er 7+5 og bare veldig veldig oppblåst, og det gjør det ubehagelig å gå med vanlige bukser. Men det er ikke babymagen som har poppa for meg. Er 7 år siden jeg var gravid sist. Gleder meg veldig til babymagen syns :Heartred
Ja, det blir koselig

Brukt gravidbukser siden uke 4. Men ivf medisiner gjør sitt :bag:

Back
Topp