Vokse "barten"

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg sliter med mye hår på overleppa og har begynt å vokse. Problemet er at jeg får store sår hver gang jeg vokser. Både når jeg gjør det i salong og når jeg gjør det hjemme med slik voks til ansiktet. Flere som opplever det? Nesten så jeg vurderer laser, men det er jo så dyrt og hører mange som ikke har hatt særlig god virkning.

Jeg vokser ikke, jeg bruker et barberblad pen ca vær 3-4 mnd rundt i ansiktet for å få vekk hår i ansiktet, blir litt sår samme dag, men mykt og fint blir det en del mnd fremover!

Laser funket bra på mamma. Hun tok vel tre-fire behandlinger før det holdt seg borte :)
Men har lest på andre forum folk skriver at om man har økt hårvekst pga pcos så vil ikke det funke. At man da må i såfall fortsette med laserbehandlinger i mnage år. Og det blir jo dyrt :P

Men har lest på andre forum folk skriver at om man har økt hårvekst pga pcos så vil ikke det funke. At man da må i såfall fortsette med laserbehandlinger i mnage år. Og det blir jo dyrt :P

Det kan godt være! Hva med medisiner som demper hårveksten? :) fikk ikke med meg at det var snakk om pcos I hovedinnlegget.

Det kan godt være! Hva med medisiner som demper hårveksten? :) fikk ikke med meg at det var snakk om pcos I hovedinnlegget.
Hadde visst ikke skrevet det der. Ikke noe som har gitt virkning hittil

Prøvd epilator? Eventuelt en sånn "fjær"? Google "Wonderspring by Victoria" :-)

Har du prøvd sånn laser du bruker selv da? :) har selv vurdert å kjøpe det, for skal kunne brukes på hele kroppen :)

Har du prøvd sånn laser du bruker selv da? :) har selv vurdert å kjøpe det, for skal kunne brukes på hele kroppen :)
De er jo så dyre, så tenker det er fryktelig dumt å bruke så mye penger om det ikke skulle virke :P

Ikke prøvd epilator ennå, kanskje jeg må gjøre det :)
Ja, det er jo sant, men skulle jo tro det var en fornøydhetsgaranti :) jeg og venninna mi prata på å kjøpe sammen, da blir det liksom en 1000 lapp hver, og trenger sikkert ikke bruke den hver dag :)

Ja, det er jo sant, men skulle jo tro det var en fornøydhetsgaranti :) jeg og venninna mi prata på å kjøpe sammen, da blir det liksom en 1000 lapp hver, og trenger sikkert ikke bruke den hver dag :)
Tror ikke slik fornøydgaranti gjelder på hygieneprodukter :)

Jeg har siste tiden brukt en slik øyenbrynkniv... Jeg fikk store sår ved hjemmevoksing, men voksing på salong fungerer greit. Bare veldig, veldig dyrt... Har vurdert laser, men hudpleier på min "faste" salong sa at jeg kom til å måtte bruke laser minst 2 ganger i året pga hormonforstyrrelse (har tegn på PCO, men aldri fått diagnose).

Vær obs på at det finnes urter som øker hårveksten... brukes spesielt i asiatisk mat.

Jeg har aldri fått sår av voksing i salong. Har prøvd en annen salong som kanskje bruker annen voks?

Jeg farger min bart med ansiktsfarge fra vita. Tørr ikke vokse/barbere. Heller en lys bart enn en mørk :p

Eneste som har funket sånn nogenlunde hittil (blir fortsatt sår, men ikke fullt så gale):
-Ta på rikelig med pudder
-Vokse (kun 1 gang på hver side og 1 gang rett over, uten at de overlapper hverandre. Blir det revet på samme område 2 ganger får jeg megasår. Må heller bruke pinsett om der er igjen noe)
-Smør på antibac med en gang (svir som et h...!)

Back
Topp