Vokaler

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Øver barna deres på mange vokaler om dagen? =)
Her er det Ooooooo Aaaaaaa Øøøøøøø om og om igjen :D

Ja :) Høres nesten ut som han synger når han holder på her :D Det er helt nydelig å høre på!

Heheheh, ja utrolig moro!
Pedagogbestemoren hans ble så fascinert av språkutviklingen, som hun kalte det :p

Hehe ja her er det roping hele dagen lang :-) har ikke tenkt over at det er vokaler hun øver på, men det går mest i oooooouuuuuæææ som regel. Noen ganger er det korte lyder som oh, oh. Artig å høre på, men skulle hatt volumknapp i helgene når en av oss skal prøve å sove litt lenger ;-p

Hehe her er ren og skjær hyling, og noe æææææaaaaaaauuu :geek

her går det i mmmaaammmmmaaa, mmaaaaammmmmmma, mamma :love7 babbba, hei, vovv-vovv-vovv og mmmmmmmmmmmmm! :rolleyes: Den nye sutrelyden er "mmmmmmmmm", så ligger hun på gulvet med sammenpressede lepper og mmmmm-er :p I grunn en behagelig klagelyd :p

her går det i mmmaaammmmmaaa, mmaaaaammmmmmma, mamma :love7 babbba, hei, vovv-vovv-vovv og mmmmmmmmmmmmm! :rolleyes: Den nye sutrelyden er "mmmmmmmmm", så ligger hun på gulvet med sammenpressede lepper og mmmmm-er :p I grunn en behagelig klagelyd :p

Er det sant?Hun snakker jo snart!!:-)
Her er det mye gaygaygay,ahahahahaaa og prrrt-lyder:-) Og så ulike vokaler i alle mulige tonefall:-)Åja,og så "arrøøøø",da-standard lyden!

Er det sant?Hun snakker jo snart!!:)
Her er det mye gaygaygay,ahahahahaaa og prrrt-lyder:) Og så ulike vokaler i alle mulige tonefall:)Åja,og så "arrøøøø",da-standard lyden!
hehe, vet nå ikke om hun akkurat ved betydningen av de ordene hun sier :p ;) Men hun får jo respons når hun bruker de, jeg bruker å gjenta ordene for henne. Sier hun vovv-vovv så sier jeg at "ja, Pontus (hunden vår) sier vovv-vovv ;) Og sier hun hei så svarer jeg hei, og roper hun mamma så kommer jeg løpende og sier at "ja, mamma er her" :D :p ;) :rolleyes:
Det kuleste er at hun kan navnet sitt :D Når jeg prøver å få kontakt og sier "Hermine" så snur hun seg og ser opp på meg :) Helsesøster var regelrett imponert over at hun responderte konsekvent på sitt eget navn, og ikke på andre navn :D *skryteskryte* ;)

Så herlig Hermine er! :D :D

Så herlig Hermine er! :D :D
hehe, ja, hun kan kanskje ikke rulle alle veier eller kave, men hun kan navnet sitt og bable ord :p :D ;) Tror hun kommer til å ha snakketøyet i orden ganske tidlig...litt som mamman som snakka reint da hun var 2 år :rolleyes: :P

hehe, ja, hun kan kanskje ikke rulle alle veier eller kave, men hun kan navnet sitt og bable ord :p :D ;) Tror hun kommer til å ha snakketøyet i orden ganske tidlig...litt som mamman som snakka reint da hun var 2 år :rolleyes: :p

Hehe, var tidlig ute her og!
Jeg gikk og snakket tidlig og stakk av fra blokka vi bodde i på Stovner. Var vel litt under 2 år, eller kanskje så liten som 1,5 (må spørre mamma!), traff en nabo på veil til Stovnersenteret og hun lurte på hva i all verden jeg skulle... "På tikken kjøpe lokolade!!!"
:o

Hehe, var tidlig ute her og!
Jeg gikk og snakket tidlig og stakk av fra blokka vi bodde i på Stovner. Var vel litt under 2 år, eller kanskje så liten som 1,5 (må spørre mamma!), traff en nabo på veil til Stovnersenteret og hun lurte på hva i all verden jeg skulle... "På tikken kjøpe lokolade!!!"
:eek:
hahaha, så bra! Tror det har mye å si at man snakker mye med babyen, og synger til den! Her går jeg som en kommentator til mine egne gjøremål hele dagen: -nå setter mamma på en maskin med klær, nå skal vi ha i litt vaskepulver, sånn der setter vi den på 60 grader :p :eek: Hermine kikker forundra på meg og svarer med mmmmmbæbæbæbbbdddrrrrrrrrrr :rolleyes:

Jøss så flink hun er:rolleyes::rolleyes:

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Så flink Hermine er :D Han har laget hei-lyd siden i høst, men det er vel det eneste vi kan skryte på oss ;):p og selv om vi aldri så mye vil det, så er det bare en tilfeldig lyd blant så mange andre :p hehe
Jeg var tidlig ute med det meste, men det skal et mirakel til for at han skal gå rundt slik jeg gjorde da jeg var 7 måneder :p Men vi er alle forskjellige, så alt til sin tid :) Så lenge han pludrer i vei og er blid og fornøyd, så er alt som det skal være :D

Så flink Hermine er :D Han har laget hei-lyd siden i høst, men det er vel det eneste vi kan skryte på oss ;):p og selv om vi aldri så mye vil det, så er det bare en tilfeldig lyd blant så mange andre :p hehe
Jeg var tidlig ute med det meste, men det skal et mirakel til for at han skal gå rundt slik jeg gjorde da jeg var 7 måneder :p Men vi er alle forskjellige, så alt til sin tid :) Så lenge han pludrer i vei og er blid og fornøyd, så er alt som det skal være :D
GIKK du da du var 7 måneder??? :eek:

GIKK du da du var 7 måneder??? :eek:

Jepp. Det vil si jeg gikk rundt og støttet meg med ene hånda. Jeg slapp meg også, men da gikk jeg på trynet inn i et bord etter kort tid, og tok visst skrekken, for jeg slapp meg ikke igjen før leeeenge etterpå :p

Jepp. Det vil si jeg gikk rundt og støttet meg med ene hånda. Jeg slapp meg også, men da gikk jeg på trynet inn i et bord etter kort tid, og tok visst skrekken, for jeg slapp meg ikke igjen før leeeenge etterpå :p
Djezes! :eek: Jeg er IKKE klar for at snuppa skal finne på å krype eller reise seg riktig enda :p Vet av venninner sine små på 7-8 måneder som står nå, men Hermine er litt mer makelig anlagt og tar det nok litt mer med ro enn som så ;)

Djezes! :eek: Jeg er IKKE klar for at snuppa skal finne på å krype eller reise seg riktig enda :p Vet av venninner sine små på 7-8 måneder som står nå, men Hermine er litt mer makelig anlagt og tar det nok litt mer med ro enn som så ;)

Han ruller som en liten tumbleweed-busk på gulvet her, og det holder i massevis :p Det blir fort nok travelt, så han trenger ikke ta etter moren sin der ;) hehe

Han ruller som en liten tumbleweed-busk på gulvet her, og det holder i massevis :p Det blir fort nok travelt, så han trenger ikke ta etter moren sin der ;) hehe
Hermine hiver seg over på magen og blir liggende pent og pyntelig påstedet hvil :eek: :p Hun kaver seg rundt i sirkel da, og får fatt på det som ligger innenfor en armlengdes avstand, klager for harde livet men kommer seg ikke av flekken ;)

Jøss, du var tidlig ute:-)

Back
Topp