Vognvalget

lillianb

Andre møte med forumet
Hei

Driver å kikker på barnevogner. Hadde egentlig bestemt oss for Mountain Buggy Urban Jungle, men har fått litt tips om Bugaboo Buffalo. Noen som har noen erfaringer? Det jeg tenker er postivit med Buffalo er at den kan vendes begge veier (sportsdelen).
 
Vi har bestemt oss for Bugaboo camelone Avenue. Synes buffaloen var så klumpete og at bagen på mountain buggy var veldig liten.
 
Jeg tenkte med en gang at selvfølgelig skal jeg ha Simo vogn!! Men ting har kanskje forandra seg litt på 6 år? Kanskje jeg skal vurdere andre merker før jeg bestemmer meg :)
 
Hei

Driver å kikker på barnevogner. Hadde egentlig bestemt oss for Mountain Buggy Urban Jungle, men har fått litt tips om Bugaboo Buffalo. Noen som har noen erfaringer? Det jeg tenker er postivit med Buffalo er at den kan vendes begge veier (sportsdelen).

Vi vurderte Buffalo lenge, men har nå bestemt oss for Brio Smile. Synes den har mange av de samme fordelene som Buffalo. Det vi ikke likte med Buffalo er at den er veldig tung foran, hvis du f.eks. skal vippe vognen opp på en fortauskant. Smile blir liten når den slås sammen, kan vendes begge veier. Det synes jeg er et must, liker ikke tanken på å trille rundt på en 6 mnd gammel baby jeg ikke kan se. :) Ulempen med Smile kontra Buffalo er at Maxi Cosi-bilsete ikke kan brukes på Smile. :( En bonus er at Smile er vesentlig billigere enn Buffalo, selv om kvaliteten føles lik.

For å svare på det du egentlig lurte på: Jeg personlig ville prioritert å ha en vogn der sportsdelen kan vendes begge veier. :)
 
Vi vurderte Buffalo lenge, men har nå bestemt oss for Brio Smile. Synes den har mange av de samme fordelene som Buffalo. Det vi ikke likte med Buffalo er at den er veldig tung foran, hvis du f.eks. skal vippe vognen opp på en fortauskant. Smile blir liten når den slås sammen, kan vendes begge veier. Det synes jeg er et must, liker ikke tanken på å trille rundt på en 6 mnd gammel baby jeg ikke kan se. :) Ulempen med Smile kontra Buffalo er at Maxi Cosi-bilsete ikke kan brukes på Smile. :( En bonus er at Smile er vesentlig billigere enn Buffalo, selv om kvaliteten føles lik.

For å svare på det du egentlig lurte på: Jeg personlig ville prioritert å ha en vogn der sportsdelen kan vendes begge veier. :)

Sportsdelen på Buffalo kan vendes begge veier. Vi var på Barnas Hus i går og prøvde. Lander nok på Buffalo, da baggen på Mountain Buggy var utrolig liten. Ble også tipset om det av en annen kunde som stod ved siden av oss at noen venninner av henne hadde mountain buggy og var misfornøyd med størrelsen på baggen.
 
Sportsdelen på Buffalo kan vendes begge veier. Vi var på Barnas Hus i går og prøvde. Lander nok på Buffalo, da baggen på Mountain Buggy var utrolig liten. Ble også tipset om det av en annen kunde som stod ved siden av oss at noen venninner av henne hadde mountain buggy og var misfornøyd med størrelsen på baggen.

Det sier en kollega av meg og, at baggen på Mountain buggy er veldig veldig liten.
 
Jeg har også forelsket meg i Buffaloen, men har faktisk ikke sett den live. Er det noen som vet om noen gode butikker i oslo-området som fører Buffalo? Foruten den på Grønland.
 
Jeg har også forelsket meg i Buffaloen, men har faktisk ikke sett den live. Er det noen som vet om noen gode butikker i oslo-området som fører Buffalo? Foruten den på Grønland.
Sniker litt fra juni13..

Vi kjøpte vår Buffalo på Babyshop på Ryen og vet at de også har den på Babyshop på Storo.
Vi er veldig fornøyde med vår og jeg syns ikke den er tung på fortauskanter. Jeg har bare trillet Bugaboovogner da så har ikke noe å sammenligne den med.
 
Jeg har også forelsket meg i Buffaloen, men har faktisk ikke sett den live. Er det noen som vet om noen gode butikker i oslo-området som fører Buffalo? Foruten den på Grønland.

De har den på Babyshop på Storo, Barnashus på Ullevål og Alna.
 
Tusen takk for tips! Skal lure med min kjære en av de nærmeste dagene for å se:)
 
Er det flere som allerede har vogn på plass? Vurderer å kjøpe nå snart, men virker kanskje litt tidlig??
Syns det er greit å fordele utgiftene litt.
 
Er det flere som allerede har vogn på plass? Vurderer å kjøpe nå snart, men virker kanskje litt tidlig??
Syns det er greit å fordele utgiftene litt.

Vi har bestemt oss, men ikke kjøpt enda. Blir nok nå snart.
 
Er det flere som allerede har vogn på plass? Vurderer å kjøpe nå snart, men virker kanskje litt tidlig??
Syns det er greit å fordele utgiftene litt.
Jeg har bestilt vogn, og avtalt med butikk at jeg skal hente den i januar :) så slipper jeg at den støvet ned her hjemme i flere måneder.


Venter et lite gull i februar 2014!
 
Jeg liker bare bagdelen på bugaboo. Sportsdelen er så liten. De små vokser så fort opp i kalesjen, så må den byttes ut. Også liker jeg ikke måten de blir liggende på. Så lite lunt. Kallesjen kan ikke trekkes skikkelig ned i liggestilling, blir lite lunt og lite plass til fotpose. Uhamslig regntrekk. Men som bagvogn er den flott!

Mountain b er en veldig god trillevogn. Men ja bagen er liiiten, og det føles ikke godt å legge en baby vendt vekk fra deg. Helt greit når de er større.
 
Back
Topp