Vognvalet! Erfaringer med Uppababy eller Cybex priam?

Cammi

Andre møte med forumet
Nok ein vogntråd, men synest som sikkert mange andre at dette med vognvalget er vanskeleg. Ynskjer i utgangspunktet ein lett og nett 4-hjulsvogn kor sportsdelen er vendbar. Kjem til å brukast mest på asfalt og litt grus. Var og kikket på vogner i går, slo frå oss vogn frå stokke og emmaljunga då dei vart for tunge/store. Vart i grunn positiv overraska over Bugaboo Fox, større hjul og høgare bagdel enn chamelon. Vurdere i tillegg Uppababy vista som virka veldig nett og praktisk, men usikker på om bagdelen vert litt i minste laget og kalesjen gjekk berre opp til 90 grader, men ser på nettet at det finst solskjerm til. Favoritten var kanskje cybex prima etter kikkerunden i går, men det var sjølvsagt den dyraste òg. Lurte på om nokon har efaring med Uppababy vista eller Cybex priam ?
 
Vi har cybex priam med lux seat. Har akkurat bytta til sportsdel. Liker at den er så lett ift emmaljunga city cross vi hadde til første. Elska bagdelen! Digger at kalesjen kan utvides. Akkurat for tiden litt irritert på sportsdelen for selene er litt tungvinne å ta ut og inn for å bytte pose. Pga varierende vær byttes det mellom vinterpose og vårpose. Baby liker seg i den :) Vi har i tillegg ekstra sett vinterhjul foran, tar tre sekunder å bytte. Vinterhjula er like bakhjula, så da blir den med 4 faste, store, noe som passer bra i snø og slaps. Bytter raskt tilbake når jeg skal på bytur eller handlesenter. Men ja, den var dyr. Eneste jeg savner er knekkhåndtak. Vurderte også uppababy vista bla, men valgte den bort pga liten bag. Hadde ikke trengt det da min nektet å ligge nede raskt.. Så kunne sikkert spart penger :p haha. Men Priam er finere å se på da ;)
 
Bare for å forvirre deg ytterligere, hva med Emmaljunga NXT 90f? :)

Edit: så nå du skrev Emmaljunga var for stor. Men NXT-vognene er jo små. Blir veldig små sammenlagt også.
 
Vi har cybex priam med lux seat. Har akkurat bytta til sportsdel. Liker at den er så lett ift emmaljunga city cross vi hadde til første. Elska bagdelen! Digger at kalesjen kan utvides. Akkurat for tiden litt irritert på sportsdelen for selene er litt tungvinne å ta ut og inn for å bytte pose. Pga varierende vær byttes det mellom vinterpose og vårpose. Baby liker seg i den :) Vi har i tillegg ekstra sett vinterhjul foran, tar tre sekunder å bytte. Vinterhjula er like bakhjula, så da blir den med 4 faste, store, noe som passer bra i snø og slaps. Bytter raskt tilbake når jeg skal på bytur eller handlesenter. Men ja, den var dyr. Eneste jeg savner er knekkhåndtak. Vurderte også uppababy vista bla, men valgte den bort pga liten bag. Hadde ikke trengt det da min nektet å ligge nede raskt.. Så kunne sikkert spart penger :p haha. Men Priam er finere å se på da ;)

Så kjekt å høyre at du er fornøyd med Priam, var ikkje klar over at ein kunne bytte framhjula. Kva for hjul er det du valgte i utgangspunktet. Er vel enig at den er finare enn uppababy ;-)
 
Bare for å forvirre deg ytterligere, hva med Emmaljunga NXT 90f? :)

Edit: så nå du skrev Emmaljunga var for stor. Men NXT-vognene er jo små. Blir veldig små sammenlagt også.

Vi såg på NXT 90F òg, men denne òg var noko tyngre enn dei andre i eigenvekt. I tillegg var den vel verken min eller mannens favoritt, så då var det lettare å utelukke den. Men har sett mange er fornøyd med emmaljunga og NXT 90 F.
 
Vurdere i tillegg Uppababy vista som virka veldig nett og praktisk, men usikker på om bagdelen vert litt i minste laget og kalesjen gjekk berre opp til 90 grader, men ser på nettet at det finst solskjerm

Vi hadde stort sett samme krav som deg og landet til slutt på Uppababy vista :) (Vi ønsket i tillegg at vogna skulle ha teleskophåndtak pga høy pappa og lav mamma.)

Noen uker igjen til termin her ennå, så vi har ikke prøvd den i praksis altså. Ville bare nevne at det er solskjerming i kalesjen, som ser ut til å dekke veldig godt. Jeg liker også veldig godt plassen og funksjonaliteten til "kurven" under vogna.

Vi hadde egentlig bestemt oss for bugaboo buffalo (er vel forgjengeren til fox, tror jeg) - men med uppababy fikk vi det vi likte best hos bugaboo til en bedre pris. (Dessuten synes jeg uppababy er en penere vogn enn bugaboo, så win win for mor! [emoji23])
 
Så kjekt å høyre at du er fornøyd med Priam, var ikkje klar over at ein kunne bytte framhjula. Kva for hjul er det du valgte i utgangspunktet. Er vel enig at den er finare enn uppababy ;-)
Husker ikke hva de het, men de som var mest tilpasset forskjellig underlag og "norske" forhold. Vet ikke om alle selger vinterhjul, men lilleprinsen.no gjør.
 
Vi har Uppababy. Baby er bare 8 dager gammel men har testa vogna 2 ganger nå på ruglete og snødekte fortau. Var selv bekymra for om det rista mye siden vognen er laget for amerikanske forhold, var ikke mer bevegelse enn med andre vogner. Enig i at bagdelen ikke er verdens største, men for oss ble andre ting viktigere. Tipper at når hun er for stor for den så er hun heller ikke fornøyd med bare å ligge igjen (erfaring fra venninner og søsken, de liker å komme litt opp) Elsker solskjerming, perfekt til sommeren men og som lysskjerming inne på butikker osv.
 
Vi har Bugaboo buffalo, og Bugaboo fox skal jo være nesten helt lik. Vi kjøpte vogna fordi venninner hadde den og var fornøyde, men jeg angrer litt. Hvis jeg skulle valgt på nytt ville jeg gått for cybex priam. Buffalo er kjempefin å gå tur i nærområdet med, men vi tar ofte tog/buss inn til byen (alle vennene våre bor der) og da synes jeg den er altfor stor... Vanskelig å komme inn på buss med mange mennesker, heiser på kjøpesenter, trange butikker etc

Siden ungen snart begynner med sittedelen, vil jeg kjøpe en vogn til til bybruk. Liker at håndtaket på priam kan dyttes helt ned/inn, men så er den dyr da... Alternativet vårt er Stokke scoot, den er billigere, mannen sparket ikke borti understellet mens han gikk (gjorde det på trailz), men den har ikke bøyle over magen.

Er mange ting å tenke på når man skal kjøpe vogn, må baggen kunne løftes enkelt opp til leiligheten i tredje etg eller må den være smal nok til å rulles inn i huset? Er den liten nok til å kunne legges i bagasjerommet uten å legge ned setene på bilen? Blir litt tullete av alt man burde tenke på.

Dere som har uppababy vista, tar den mye plass i heiser/buss/etc?

Vet noen om cybex priam kanskje kommer på tilbud?
 
Vi har Bugaboo buffalo, og Bugaboo fox skal jo være nesten helt lik. Vi kjøpte vogna fordi venninner hadde den og var fornøyde, men jeg angrer litt. Hvis jeg skulle valgt på nytt ville jeg gått for cybex priam. Buffalo er kjempefin å gå tur i nærområdet med, men vi tar ofte tog/buss inn til byen (alle vennene våre bor der) og da synes jeg den er altfor stor... Vanskelig å komme inn på buss med mange mennesker, heiser på kjøpesenter, trange butikker etc

Siden ungen snart begynner med sittedelen, vil jeg kjøpe en vogn til til bybruk. Liker at håndtaket på priam kan dyttes helt ned/inn, men så er den dyr da... Alternativet vårt er Stokke scoot, den er billigere, mannen sparket ikke borti understellet mens han gikk (gjorde det på trailz), men den har ikke bøyle over magen.

Er mange ting å tenke på når man skal kjøpe vogn, må baggen kunne løftes enkelt opp til leiligheten i tredje etg eller må den være smal nok til å rulles inn i huset? Er den liten nok til å kunne legges i bagasjerommet uten å legge ned setene på bilen? Blir litt tullete av alt man burde tenke på.

Dere som har uppababy vista, tar den mye plass i heiser/buss/etc?

Vet noen om cybex priam kanskje kommer på tilbud?
Jeg kjøpte min på tilbud. Men var jo likevel 1200 eller noe. Men det var jo med bag, den trenger kanskje ikke du? Jeg har ikke testet buggaboo annet enn i butikk, men synes nye fox ligner en del på priam.
 
Vi endte opp med å bestille cybex priam. Stod til slutt mellom den og fox. Kunne sikkert blitt fornøgd mange ulike vognar, men håper vi liker priam når vi tek den i bruk om nokre månader.
 
Back
Topp