Vogntråd

Chawa

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Junilykke 2020 ♡
Oktoberbarna 2021♡
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Mailykken 2025
Sommerspirene 2025
Hvilken vogn har dere tenkt å gå for? Hva har dere eventuelt prøvd før og er fornøyd eller misfornøyd med, og hvorfor?

Vi blir nok å bruke søskenvogna som hovedvogn denne gangen. En Emmaljunga double viking 735, som er kjempegod på alt slags føre om enn litt tung i snø. Liker den veldig godt og kombinerer med søskenbrett for slitne småbarn.

Har veldig lyst til å prøve noe nytt siden det er siste gang, men samtidig så ville jeg gått fra god, gammeldags Emmaljunga edge duo, Simo kombi og Stokke trailz og må innrømme at jeg til og med synes sistnevnte er skuffende mtp demping, så er usikker på om det finnes noe der ute jeg ville blitt fornøyd med. :hilarious:

Så, kjør debatt :love017 kanskje kan vi hjelpe hverandre å bli klokere

Jeg er nesten 100% sikker på jeg kommer til å gå for bugaboo fox 5.:Heartred Har hatt fox 3 og var veldig fornøyd. Har også sett litt på Britax smile 5 og Uppababy Vista :shy: orker ikke velge «feil» denne siste gangen:smiley-ashamed004

Britax smile 4 oh nuna mixx next ❤️
Den siste har jeg ikke hørt om, hvordan er den? Hvis du har prøvd den da :love017

Britax smile er faktisk en jeg har sett på. Hvordan er dempingen synes du? Kan man trille på feks skogsvei med litt røtter eller rister det veldig?

Jeg er nesten 100% sikker på jeg kommer til å gå for bugaboo fox 5.:Heartred Har hatt fox 3 og var veldig fornøyd. Har også sett litt på Britax smile 5 og Uppababy Vista :shy: orker ikke velge «feil» denne siste gangen:smiley-ashamed004
Det skjønner jeg godt, jeg vil heller ikke velge feil om jeg prøver noe nytt nå. :hilarious: har hørt mye bra om bugaboo men er litt usikker på hvordan den er på snø, da spesielt hvis brøytingen er litt så som så?

Veldig fornøyd med bugaboo fox 5 som jeg har til 23 jenta, usikker på om vi skal ha søskenvogn :bag: Vi bruker vogn utrolig lite nå og har egentlig ikke plass til å oppbevare søskenvogn. Har lite snødager her så ikke noe sånn vêrmessig å ta hensyn til :hilarious: Kommer meg til og fra barnehagen, men er nok vogner som er mye bedre dersom man har skikkelig vinter.

Den siste har jeg ikke hørt om, hvordan er den? Hvis du har prøvd den da :love017

Britax smile er faktisk en jeg har sett på. Hvordan er dempingen synes du? Kan man trille på feks skogsvei med litt røtter eller rister det veldig?

Det skjønner jeg godt, jeg vil heller ikke velge feil om jeg prøver noe nytt nå. :hilarious: har hørt mye bra om bugaboo men er litt usikker på hvordan den er på snø, da spesielt hvis brøytingen er litt så som så?
Har bugaboo fox 5 - og den er heeelt elendig på snøføre! Herrefred, som jeg kriget meg rundt med den i fjor vinter! Men den er fantastisk ellers, veldig fornøyd (brukt stort sett bare på asfalt og noen lette grusveier). Vi har og en thule glide løpevogn som vi har brukt nå når det har vært snø, og den er fantastisk på snø og til å løpe med, men stor og kronglete ellers på f.eks. kollektivtransport og butikker.

Usikker på om vi skal kjøpe ny vogn. Og eventuelt om vi skal kjøpe søskenvogn. Det blir 22 mnd mellom barna, så litt i grenseland når vi allerede har to vogner (pluss en reisetrille). Tror vi bare avventer og ser an behovet etter fødsel.

Vi har en emmaljunga nxt 90 fra 2017, men den er litt ødelagt i håndtaket. Går fortsatt an å bruke den men jeg har sååå lyst på ny :hilarious: Sliter litt med å forsvare å bruke mange tusen på en ny vogn når vi tross alt har en som funker, men det hadde vært digg med en som ikke er ødelagt og ikke veier ett tonn :p har sett litt på britax smile, de ser ikke dumme ut!

Her hadde jeg emmaljunga edge duo med eldste. Robust vogn med god fremkommelighet på all slags føre. Likte derimot ikke at den var stor, tung og at den hadde fire faste hjul.

Kjøpte Bugaboo Fox 5 til mellomste. Veldig fornøyd, men ikke den beste på snøføre. Totalt sett er jeg likevel veldig mye mer fornøyd med denne enn Emmaljungaen.

Nå kjøpte jeg Bugaboo Donkey 5, da det blir 17 mnd mellom de yngste her. I tillegg kjøpte vi en uppababy cruz som en litt mindre ekstravogn til de turene vi bare skal ut med ett barn. Kan ikke vurdere disse enda, men håper vi blir fornøyde.

Vi fikk vognen vår i posten i går! Gikk for Cybex Priam. Stod mellom Priam og E-priam, men tenkte at E-priamen ikke er verdt prisen da jeg sikkert glemmer å lade den uansett, og da er det bare dumt å drasse rundt på en tyngre vogn.

Priamen er i mine øyne utrolig fin, i tillegg til at den er veldig «smooth» å trille samt god demping. Har også lest at sittedelen kan justeres i ryggen og dermed er en av de vognene man kan bruke lengst mtp barnets lengde (eller om man får lange barn).

Kjøpte samtidig Cybex Cloud T bilsete, da det er praktisk å sette den rett på vogna.
Vi kommer til å trille mest på asfalt og lette grusveier. Dersom det blir skikkelig vinter kan vi kjøpe til faste, større hjul foran.

Tror og håper jeg blir fornøyd med denne:happy:

Vi har bugaboo fox 5, er super fornøyd med den, kommer til å bruke den til neste også. Ikke beste på vinterføre men her vi bor er det generelt lite dager med snø så da fungerer den utmerket. Vurderte å investere i søskenvogn, men kjøper søskenbrett i første omgang. Blir 22 mnd mellom de så regner med søskenbrett holder. Har også en reisevogn som vi kan bruke om begge trenger vogn :)

Back
Topp