Vogntips, barn 2 år og nyfødt i mai

Bkno9719330

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har termin i mai 2025 og finner ikke helt ut hvilken vogn som passer best til vårt behov. Jeg har et barn som kommer til å være 2 år når neste blir født. Jeg har tenkt at det kanskje bør være en søskenvogn ettersom min eldste på 2 år mest sannsynlig fortsatt vil ha et behov for å bruke vogn. Gutten min som blir 2 år er forresten lang for alderen og jeg tenker det ikke er helt usannsynlig at neste barn også blir langt. Derfor er det greit at bagdelen ikke er veldig kort.

Har dere noen gode tips til vogner som dere selv er fornøyde med?

Det vel bugaboo donkey jeg har hørt flest er fornøyd med av søskenvogner. Min er 2,5 i mai, og jeg kjøper ståbrett til vognen som baby får. Hun liker å gå når vi er ute

Jeg kan ikke svare spørsmålet ditt om søskenvogn, men kan dele noen tanker. :) Vi planlegger å bruke de to vognene vi allerede har (en med liggedel og en vanlig sportsvogn) ellers bæresele + vogn om jeg skal gå ut alene med begge. Etter hvert gå over til vogn + søskenbrett. Eldstemann sluttet med vogn ved 2,5 års alder (brukte den selvsagt til å sove i i bhg), så vi håper på det samme nå.

Skal bruke tfk med søskensete, så har jeg en vogn til pluss en reise vogn, så skal prøve å klare meg uten søskenvogn de ukene/mnd til hun slutter å sove. Hun går også i barnehagen, så det er jo først og fremst i helgen man trenger det.

Jeg kan ikke svare spørsmålet ditt om søskenvogn, men kan dele noen tanker. :) Vi planlegger å bruke de to vognene vi allerede har (en med liggedel og en vanlig sportsvogn) ellers bæresele + vogn om jeg skal gå ut alene med begge. Etter hvert gå over til vogn + søskenbrett. Eldstemann sluttet med vogn ved 2,5 års alder (brukte den selvsagt til å sove i i bhg), så vi håper på det samme nå.
Dette er også min plan, minus søskenbrett. Det tror jeg ikke vi trenger. Hadde de vært ett år tettere hadde det stilt seg annerledes. Nå er min 2åring nærmere 3 i mai da.

Takk for svar dere! Kanskje jeg heller må vurdere søskenbrett eller eventuelt bæresele dersom jeg skal ut på tur alene med begge. Jeg er ikke så vandt med bæresele, men kanskje dette er noe jeg skal prioritere nå til nummer to. Når jeg søker på nett ser jeg også at mange av de søskenvognene som jeg ser blir anbefalt på diverse sider er vanvittig dyre! Ser noen ligger til over 20k Kunne jo nesten kjøpt en bil (en billig en vell og merke). Dersom jeg kan kjøpe en alminnelig vogn + søskenbrett finnes det plutselig mange billigere alternativer Vurderer å ikke kjøpe brukt denne gangen

Bugaboo donkey høres fin ut fordi den enkelt kan gjøres om til singelvogn. Men vi har emmaljunga double viking 735 som vi har brukt både da vi hadde 2.5 år mellom og da vi hadde 16 mnd mellom. Nå blir det 15 mnd mellom så tenker at den vil bli brukt mye. Storesøskenet skal være hjemme med oss den første tiden også, kanskje til og med et helt år, vi får se.

Ellers er vi veldig fornøyd med søskenbrett. Har det på dobbelunderstellet og både 7 åringen og 4 åringen er glad i å stå på det. Vi bruker lite bil da, så er avhengig av en god løsning når vi skal til og fra skole og bhg.

Vi har kjøpt cybex gazelle, har en liten 3 åring som fortsatt bruker vogn, da har vi mulighet til to men først og fremst en enkelt vogn. Har også en eldre sønn med cp som trenger litt avlastning innimellom, den er opp til 22 kg så da har han også mulighet til å ta en pause

Back
Topp