Vognteppe

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Ikke vært kvalm i hele helgen så da begynte jeg å strikke vognteppe :) Vet det er tidlig fortsatt, men det er nok første gang jeg har klart å glede meg da jeg har slitt veldig med kvalme og oppkast. Flere som har begynt med slikt?

Så koselig! Jeg elsker å strikke egentlig, men har ikke hatt overskudd til å gjøre det de siste ukene. Har funnet ut hvilket teppe jeg skal strikke hvertfall, men fargene får vi vente med til etter oul. Vil ikke ha kjønnsnøytrale farger denne gangen. Forrige gang strikket/bestilte jeg alt i grønt, hvitt, grått osv., men denne babyen skal få jente- eller guttefarger på både teppe og hentesett :)

Jeg skal hekle/strikke noe, har faktisk sett meg ut et par oppskrifter allerede. Men først må denne kvalmen bli litt lettere...

Har bare begynt å strikke "småting" foreløpig, men koser meg med det :-)

Jeg hekler et grønt teppe. Er helt noldus på å følge oppskrifter og slikt. Så hekler ensfarga med fastmasker. Så får jeg heller lage litt pynt i ettertid å sy på :)

Jeg liker veldig godt å holde på med sånt, men har ikke tålmodighet til å lage store ting, så jeg bruker så lang tid.
Til snuppa strikka jeg en kjørepose, og den brukte jeg 1 år på :eek:
Så jeg er sannelig ikke sikker på om jeg gidder og starte på noe til denne babyen. Men kanskje jeg får lysta over meg når jeg er ferdig med kvalmen. Kunne trengt et hentesett :)

Eg strikket vognteppe til dem to første,til nr 3 strikket mor mi et også strikket eg et teppe til henne nå som hun har i vogna. Komemr nokk til å strikke et nå også,så alle har sitt.. Litt kjekt når dem blir store og får barn:)

Så koselig med hjemmelaget vognteppe! :-)
Strikker du da i bomull eller ull?
Lyst til å prøve meg på noe jeg også, men er ikke så dreven, så får begynne i det små! :-)

for øyeblikket bruks det meste av ledige stunder til soving og avslapping, veldig trøtt hele tiden.. så har liksom ikke hode til å begynne på noe.. mon har lagt inn ønske hos mamma;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Vet ikkje hvem du spør så eg svarer for meg eg :) Eg har strikket i bomull og ull.

Jeg har strikket i bomull :) Jeg er ikke noe god på oppskrifter heller så jeg har bare strikket etter øyemål. Bare rettmasker. Er heller ikke spesielt tålmodig når det kommer til å strikke store ting, men vognteppe og slikt småtteri er kos å drive med så lenge formen er ok.

Jeg er strikke gal og sitter ikke i sofaen uten strikketøy! Er straks ferdig med en bvit kjørepose i ull, en vinterpose 6-9 mnd, har strikket et vognteppe i lysblå babyull med store luftige masker, er i gang med en luftig og lett ull jakke men til sommer bruk. Har kjøpt garn til et ull teppe tenkt i sengen til å ligge på, ayns det er vel varmt med skinnfell... Ellers har jeg sikkert en favn med ulltøfler liggende klare, og selvfølgelig masse etter gutta. Gleder meg til å vite om jeg kan bruke det blå teppet eller om jeg må starte på et rosa å???

tenkte på å strikke noen små luer, men er det vel varmt med lett baby ull eller ?

Back
Topp